Nieuw moederbord uitzoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Beste , mijn vrouw heeft een pc met een asrock moederbord. Echter ze heeft zo nu en dan eens een probleem dat hij vast loopt . Dan moet ze hem uitschakelen (meestal geforceerd) , achteraan legt ze dan die schakelaar op uit en haalt ze de stekkers van haar 2 HD's eruit en stopt ze terug . Daarna gaat het terug goed voor een weekje of 2.
Ik denk dat haar HD(sata) slots kaduuk zijn. Vandaar dat ik eraan denk om een nieuw moederbord te kopen en al de rest te verzetten van het ene moederbord naar het andere . Het betreft een dual core met 2 latten ram 1Gig 2 HD(SATA) en de rest is plug&play of zit on board. Dus een processor , latjes Ram versteken lijkt mij niet zo moeilijk , echter ik heb dit nog nooit zelf gedaan. Zijn er dingen waar ik op moet letten. Bv.: alles wil ik dus hergebruiken (processor, ram) waar moet ik op letten bij haar huidig moederbord en het nieuwe nog te kopen moederbord. Waar kijk ik bv het best voor een moederbord te kopen (pixmania , of ergens anders ?)Graag wat feedback hieromtrent gehad .
 
Ik zal mijn gaspendaal dan maar weer eens intrappen richting "Anvers"
Laatste keer dat ik daar geweest ben, moet ongeveer 8 jaar geleden zijn geweest. Je had toen dus de gewone en de reuze rommelant.
Misschien heet dit tegenwoordig Rommelant, geen idee dus.
 
Heeft niets met Rommelant te maken. Wel is het vele jaren op dezelfde dag Rommelant geweest. De beurs is ook niet meer wat het geweest is. Trouwens is overal zo. Vroeger trokken we jaarlijks in november richting Uthrecht. Dat was een sensatie. Twee jaar terug was er geen om het jaar nadien opnieuw te beginnen. Maar deze was dan gescheiden. Je had het gedeelte puur computer en een gedeelte spellen.
In Antwerpen is het nu samen met Fotografiebeurs en de Platen-en Cdbeurs. Vroeger was er geen plaats genoeg voor de computerbeurs alleen. Nu samen met andere beurzen om alles vol te krijgen. Het verbaasd me dat het nog 2 dagen open is. Maar zaterdagnamiddag trekken we op naar Antwerpen. Met een paar vrienden doen we dat jaarlijks. Daarna nog samen wat drinken en onze koopjes daarna uittesten.
Voor Rommelant, zie hier eens. Is nu zondag of zaterdag niet open.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan