Windows 7 De inhoud + OS van de C:: schijf kopiëren naar een nieuw systeem met een nieuwe (C:) schijf en een ander moederbord.

Status
Niet open voor verdere reacties.

TonyBossche

Steunend lid
Vip Lid
De inhoud + OS van de C:: schijf kopiëren naar een nieuw systeem met een nieuwe C schijf en een ander moederbord. In een zin heb ik mijn vraag geformuleerd.
Een tijd geleden heb ik gelezen dat het mogelijk is om je C-schijf uit een andere configuratie; in een nieuwe computer te plaatsen en die C-schijf wordt dan je C-schijf van je nieuwe systeem. Laat ons er even van uitgaan dat je operating system op de C-schijf staat.
Jammer dat ik het toen niet heb opgeslagen.
Wie weet hier meer over?
 
Indien W10 zou het zomaar kunnen werken, eerdere versies alleen als de chipset gelijk is.
En indien een oem Windows dan zal dat nooit werken.

Maar waarom niet gewoon een verse install? of doe je dingen liever moeilijk.:p
 
klopt gedeeltelijk wat je neerschrijft en zoals L.P. al aangeeft indien je huidige besturingssysteem een OEM is dan kan je enkel maar een verse installatie doen op dit nieuw systeem er van uitgaande dat je je huidig systeem een Windows7 of een 8 kun je op deze nieuwe systeem een Windows 10 installeren met de key van je W7 of 8
*ik zei het klopt gedeeltelijk en hier bedoel ik dan dat ik dus wel degelijk de HDD van de ene afgeschreven systeem heb overgezet naar een nieuwe systeem maar beiden hadden een amd2 processor welliswaar waren beiden moederborden verschillend Asus M2n-cm-dvi versus MSI 790FX-GD70
waarom dit hier wel lukte is door het feit dat ik géén Oem gebruikt maar een Retail versie
 
Hoi Lange Pier en Qtex. Het is W7. Wat ik vergeten was te vermelden is dat je hiervoor een programmaatje moet gebruiken. Maar het gaat inderdaad wel. Je kunt je oude C: schijf (intact)in het nieuwe systeem aansluiten en dan moet je even een programma draaien die je Boot hersteld.
Dit zou bij meerdere OS kunnen.
 
stel je bouwt die oude schijf in je nieuwe pc en je wilt vervolgens dat programma draaien om je boot sector te herstellen ...hoe ga je dat programma kunnen draaien in een niet opstartend systeem !
*tevens ben ik wel eens benieuwd naar dit programma.
 
Lang geleden, maar ik heb heb toch vaak gedaan met Windows 7. Wel even wat werk, maar gaat sneller als nieuwe installatie zeker als je veel programma's gebruikt.
Schijf aansluiten en opstarten lukt inderdaad niet, maar als je na het aansluiten Hiren's boot cd van cd-rom opstart en dan de optie Mini Windows XP kiest kan je
gewoon EasyBCD installeren en de schijven instellen en de bootsector updaten!
Tevens kan je ook gewoon je internet aansluiten....en bv met Driverbooster de nieuwe drivers binnenhalen of gewoon via de Windows update.

Suc6, Dré
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan