Opgelost Tegel inbrengen van nieuw ingebracht programma

Status
Niet open voor verdere reacties.
Besten,

Alle programma's die men heeft ingebracht in W10 vertonen een plaats in :
  • Ofwel : Programma's - Gebruikers - Naam - Appl.Data - Roaming - Microsoft - Windows - Menu Start - Programma's.
  • Ofwel : Program Data - Microsoft - Windows - Menu Start - Programma's.
Deze verschijnen dan ook in het grote "tegelblad" (sorry maar ik ken niet de juiste benaming ervan)
En van daaruit kan men ze gemakkelijk activeren en gebruiken.

Maar ik heb enkele programma's die WEL op de bovenvermelde plaatsen staan , maar NIET voorkomen in het "tegelblad".

Hoe kan ik die alsnog daarin laten verschijnen om ze aan te stippen en gemakkelijk te gebruiken ?

Flamingo :geek:
 
Oplossing
Nieuwe poging...

  • Maak een link/shortcut of hoe jij dat noemt naar de het *.exe-bestand van het programma dat je mist op je bureaublad aan

    vb.
    1641310511971.png


  • Open je Verkenner en ga naar het pad 'C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs'

    vb.
    1641310782462.png


    voor startmenu van alle gebruikers.

    Kies je voor "Gebruikers - Naam - Appl.Data - Roaming - Microsoft - Windows - Menu Start - Programma's" dan zet je de link in de start van je gebruiker.

  • Copieer de link/shortcut van je bureaublad hierin

    vb.
    1641310964566.png


    dit vb. zet dus het programma 'Comfort Clipboard Pro' in de alfabetische lijst

  • of zet je link/shortcut in een submap als je meerdere programma's wil groeperen :

    vb.
    1641311108616.png


    heeft 2...
Beste PhilipV,

Uw melding : "Als je dat doet kan je de moeilijke manier van werken die je verkiest boven de makkelijke (je goed recht) gebruiken zoveel je wil."

En het is juist dit dat ik niet versta of........... ik heb een andere opslag der programma's.

In W10 wordt toch door het systeem "automatisch" de naam van het geïnstalleerde programma in die alfabetische lijst ingebracht.
Ik tip steeds op zulk benaming - in die lijst - om het desbetreffende programma te openen en er mee te werken.

Ik vraag mij dan af waar U op tipt om een geïnstalleerd programma te openen en er mee te werken ?

PS Uw melding in #11 ga ik nog niet uitvoeren want - spijtig genoeg - ik versta al die benamingen niet.

Dus als Uw antwoord mij niet de nodige info geeft, dan ga ik dit onderwerp stop zetten.
Voor "mij persoonlijk" mag U er dan een stop op zetten.

Flamingo 🤓:coffee:
 
Nieuwe poging...

  • Maak een link/shortcut of hoe jij dat noemt naar de het *.exe-bestand van het programma dat je mist op je bureaublad aan

    vb.
    1641310511971.png


  • Open je Verkenner en ga naar het pad 'C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs'

    vb.
    1641310782462.png


    voor startmenu van alle gebruikers.

    Kies je voor "Gebruikers - Naam - Appl.Data - Roaming - Microsoft - Windows - Menu Start - Programma's" dan zet je de link in de start van je gebruiker.

  • Copieer de link/shortcut van je bureaublad hierin

    vb.
    1641310964566.png


    dit vb. zet dus het programma 'Comfort Clipboard Pro' in de alfabetische lijst

  • of zet je link/shortcut in een submap als je meerdere programma's wil groeperen :

    vb.
    1641311108616.png


    heeft 2 versies van CrystalDiskInfo in een map gezet en die staan dan ook in een mapje 'CrystalDiskInfo' in je alfabetische lijst en als je dat mapje openklikt staan er dan 2 links/shortcuts

  • Sluit je Verkenner
Nog duidelijker en meer bij het handje nemen kan ik het echt niet uitleggen.
 
Oplossing
Beste PhilipV,

Sorry voor het late antwoord, maar ik ben maar maandag ontslagen uit het hospitaal.

Uw antwoord in #17 ken ik en heb dit vele malen uitgeprobeerd, maar tevergeefs : "U kan hier geen snelkoppeling plaatsen" is dan het antwoord.

Maar ik heb nu ontdekt wat ik verkeerd deed :
* Bij de rechtsklik heb ik steeds geopteerd voor : "snelkoppeling plakken".
* Dit moet zijn gewoon : "Plakken".
En alles loopt perfect en zo verkrijg ik alle programma's - die niet automatisch in deze lijst verschijnen - er toch in.

Voor de zoveelste keer hartelijk dank voor ALLE moeite.

Flamingo 🤓(y)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan