Nieuw moederbord uitzoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Beste , mijn vrouw heeft een pc met een asrock moederbord. Echter ze heeft zo nu en dan eens een probleem dat hij vast loopt . Dan moet ze hem uitschakelen (meestal geforceerd) , achteraan legt ze dan die schakelaar op uit en haalt ze de stekkers van haar 2 HD's eruit en stopt ze terug . Daarna gaat het terug goed voor een weekje of 2.
Ik denk dat haar HD(sata) slots kaduuk zijn. Vandaar dat ik eraan denk om een nieuw moederbord te kopen en al de rest te verzetten van het ene moederbord naar het andere . Het betreft een dual core met 2 latten ram 1Gig 2 HD(SATA) en de rest is plug&play of zit on board. Dus een processor , latjes Ram versteken lijkt mij niet zo moeilijk , echter ik heb dit nog nooit zelf gedaan. Zijn er dingen waar ik op moet letten. Bv.: alles wil ik dus hergebruiken (processor, ram) waar moet ik op letten bij haar huidig moederbord en het nieuwe nog te kopen moederbord. Waar kijk ik bv het best voor een moederbord te kopen (pixmania , of ergens anders ?)Graag wat feedback hieromtrent gehad .
 
Vervang de SATA kabeltjes eens van de HD's. Er zijn hele slechte series van deze kabeltjes in omloop en ik denk dat hier het probleem zit.

Mocht dit niet helpen let dan op het volgende bij de aanschaf van een nieuw mb.

Het zal zoeken worden naar een nieuw moederbord voor een dual core.
Kijk tevens welk geheugen je hebt. Waarschijnlijk DDR2.
Er worden bijna geen nieuwe bordjes meer verkocht wat met DDR2 werkt, misschien een slecht lopende winkel die dit nog ergens op een stoffige plank heeft liggen.
Dus het wordt waarschijnlijk nieuw DDR3 geheugen kopen met nieuwe processor. Of je moet iets 2e hands zien te vinden.

Ik weet geen goed adres in Belgie voor een goede hardware shop. ( Ik woon namelijk in Nederland ) Maar er zijn hier Belgische leden genoeg die je dit kunnen vertellen.
 
De 2 HD's zijn van verschillende tijden , het ene kabeltje heeft ook een iets andere vormgeving dan het andere . Maar het zou inderdaad ook een mogelijkheid kunnen zijn waarom deze af en toe eens mank lopen . Die van haar zijn rood van kleur en die in mijn pc is blauw van kleur en ik heb er geen enkel probleem mee tot nu toe . Ik heb mijn pc namelijk ook nog niet lang , maar het is een oude pc van mijn werkgever die ik gekregen heb omdat er geen geld was voor een nieuwe laptop is dit een goed alternatief , ik ben er in ieder geval heel blij mee . Ik heb hem wel eerst heel goed moeten kuisten , hij stak vol stof .
Bedankt pluis om zo snel te reageren .
Ik zal dan ook eerst dit vervangen vooraleer ik op zoek ga naar een nieuw moederbord . Als het zo is dat ik bijna geen dualcore moederborden meer kan vinden , zou het een kostelijk gevalletje worden , nieuw moederbord , processor +koeling en ram . Dan kom je snel zo boven de 3 à 400€ uit en dat is momenteel voor ons echt te veel geld .
 
Welke kabels zou jij kiezen , heb net op pixmania gekeken en er staan er zo veel in . de lengte is geen probleem , dat kan ik zo met het blote oog ook wel onderscheiden , maar het is eerder het type . Wist eigenlijk niet dat er zoveel type's bestonden. SATA DATAKABEL (26CM) (DM45) test prijsvergelijking prijs vegelijken SATA DATAKABEL (26CM) (DM45) - Belgi?
Deze lijkt mij het meeste op wat er nu in steekt , de kleur en de lengte dan he , de fiche zelf lijkt mij allemaal gelijk . Zou dit al goed kunnen zijn , of moet ik toch meer geld gaan uitgeven en bv voor deze gaan ?DE GEGEVENS SATA VAN DE KABEL? 26CM test prijsvergelijking prijs vegelijken DE GEGEVENS SATA VAN DE KABEL? 26CM - Belgi?
Dacht , oh een Sata kabeltje , is zo gefixt , maar al die soorten , geraak er geen wijs uit .
 
Ik gebruik altijd Sata kabels van het type uit de tweede link die u geeft. ( Dus met aan 1 kant één haakse connector , zie rechts op het plaatje) Deze haakse connector is voor de HD en de andere ( rechte connector ) is voor op het mb.

Ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat je voor 1.78 euro een goede kabel koopt.

Misschien een hint, verwissel de Sata kabels thuis eens van de ene naar de andere PC.
 
De 2 HD's zijn van verschillende tijden , het ene kabeltje heeft ook een iets andere vormgeving dan het andere . Maar het zou inderdaad ook een mogelijkheid kunnen zijn waarom deze af en toe eens mank lopen . Die van haar zijn rood van kleur en die in mijn pc is blauw van kleur en ik heb er geen enkel probleem mee tot nu toe . Ik heb mijn pc namelijk ook nog niet lang , maar het is een oude pc van mijn werkgever die ik gekregen heb omdat er geen geld was voor een nieuwe laptop is dit een goed alternatief , ik ben er in ieder geval heel blij mee . Ik heb hem wel eerst heel goed moeten kuisten , hij stak vol stof .
Bedankt pluis om zo snel te reageren .
Ik zal dan ook eerst dit vervangen vooraleer ik op zoek ga naar een nieuw moederbord . Als het zo is dat ik bijna geen dualcore moederborden meer kan vinden , zou het een kostelijk gevalletje worden , nieuw moederbord , processor +koeling en ram . Dan kom je snel zo boven de 3 à 400€ uit en dat is momenteel voor ons echt te veel geld .

Ik zie Uw gemeente. Is niet zo ver af als waar ik woon. Kijk hier eens Stuntcomputer 1 voor 249€. Alleen geen soft, maar dat is niet onoverkomelijk. Zaterdag en zondag grote beurs in Antwerpen . Je kan je pc bestellen en laten meebrengen op de beurs.
 
Mik , als ik het zo allemaal bekijk is dat daar allemaal wel heel goedkoop daar . Ik zal eerst eens de datakabel van de tweede HD versteken naar die van de eerste HD en omgekeerd. Indien dit effect heeft , kan ik altijd nog een tweede SATA kabeltje bijkopen , zodat de 2 HD's een goede verbinding hebben .@ Pluis , ik zal dan zo'n kabeltje gelijk op de 2de link aanschaffen en hopen dat het daarmee opgelost is .
 
Laatst bewerkt:
Mik , als ik het zo allemaal bekijk is dat daar allemaal wel heel goedkoop daar . Ik zal eerst eens de datakabel van de tweede HD versteken naar die van de eerste HD en omgekeerd. Indien dit effect heeft , kan ik altijd nog een tweede SATA kabeltje bijkopen , zodat de 2 HD's een goede verbinding hebben .@ Pluis , ik zal dan zo'n kabeltje gelijk op de 2de link aanschaffen en hopen dat het daarmee opgelost is .

Die is inderdaad ongelofelijk goedkoop. Niet alleen goedkoop, maar levert ook goede kwaliteit. Ik heb al zo een 10tal mensen dat adres aangeraden en die er op in gingen en allen tevreden. Enig nadeel voor iemand die niets kent is natuurlijk dat er niets op de pc staat. Maar dat mag normaal gezien geen probleem zijn.
 
ja gaat daar nog steeds door. het bouwcentrum heet nu wel antwerp expo hé... is ongeveer een keer per maand.

De gewone rommelant is dat, maar deze vind ik te klein, daar ga ik geen 125 km voor rijden. Ik bedoel dus de Reuze rommelant. Dit was vroeger geloof ik 4 of 6 zalen / hallen. Was ooit een keer in de zomer en ik stond daar vlak achter op de camping.
 
De gewone rommelant is dat, maar deze vind ik te klein, daar ga ik geen 125 km voor rijden. Ik bedoel dus de Reuze rommelant. Dit was vroeger geloof ik 4 of 6 zalen / hallen. Was ooit een keer in de zomer en ik stond daar vlak achter op de camping.

vreemd, hangt natuurlijk wel een beetje van het aantal exposanten af maar is toch minstens 3 hallen en vaak 5 of 6. ik heb een hele tijd voor rommelant de catering verzorgd dus heb er wel een idee van. de man die erachter zit is die van klim-sporthal Indoor op het zuid in Antwerpen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan