Opgelost Tegel inbrengen van nieuw ingebracht programma

Status
Niet open voor verdere reacties.
Besten,

Alle programma's die men heeft ingebracht in W10 vertonen een plaats in :
  • Ofwel : Programma's - Gebruikers - Naam - Appl.Data - Roaming - Microsoft - Windows - Menu Start - Programma's.
  • Ofwel : Program Data - Microsoft - Windows - Menu Start - Programma's.
Deze verschijnen dan ook in het grote "tegelblad" (sorry maar ik ken niet de juiste benaming ervan)
En van daaruit kan men ze gemakkelijk activeren en gebruiken.

Maar ik heb enkele programma's die WEL op de bovenvermelde plaatsen staan , maar NIET voorkomen in het "tegelblad".

Hoe kan ik die alsnog daarin laten verschijnen om ze aan te stippen en gemakkelijk te gebruiken ?

Flamingo :geek:
 
Oplossing
Nieuwe poging...

  • Maak een link/shortcut of hoe jij dat noemt naar de het *.exe-bestand van het programma dat je mist op je bureaublad aan

    vb.
    1641310511971.png


  • Open je Verkenner en ga naar het pad 'C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs'

    vb.
    1641310782462.png


    voor startmenu van alle gebruikers.

    Kies je voor "Gebruikers - Naam - Appl.Data - Roaming - Microsoft - Windows - Menu Start - Programma's" dan zet je de link in de start van je gebruiker.

  • Copieer de link/shortcut van je bureaublad hierin

    vb.
    1641310964566.png


    dit vb. zet dus het programma 'Comfort Clipboard Pro' in de alfabetische lijst

  • of zet je link/shortcut in een submap als je meerdere programma's wil groeperen :

    vb.
    1641311108616.png


    heeft 2...
Beste Wivy,

Dank voor het infoblad.
Maar daar gaat het mij niet om.

Wel dat sommige programma's NIET in de lijst van "Opstart programma's" voorkomen en er dus geen TEGEL van kan gemaakt worden.

Ik moet voor het gebruik van die programma's naar de verkenner gaan en daar in "Programma's" de [.exe] aantippen ??????

Flamingo :geek::mad:
 
  1. Elk programma dat je op Windows installeert krijgt een shortcut (tegel noem jij dat) in Alle apps.

    1640082314069.png


    Daar kan je er voor kiezen die ook in Pinned Tiles te tonen of vast te maken door er rechts op te klikken en te kiezen voor 'Aan start vastmaken'.

  2. Voor elke app of programma dat geen installatie hoeft is die tegel er niet.

    Ga naar de EXE van het programma en daar kan je door rechts te klikken hetzelfde doen.

Vanaf dan kan je het programma opstarten met een tegel in Start menu.
 
lezen en .... lezen tja!
ik gebruik nogal veel portable programma's, die zich op de 'D' -schijf bevinden en niet op de 'c' onder programma met/of zonder (x86), bij mij lukt dit wel .... . ah ja ... zo is het nu éénmaal ...
 
#6 is dus identiek aan #4 - ik hoop dat je het ondertussen onder controle hebt.
Graag even terugkoppelen @flamgen zodat we dit kunnen afsluiten vooraleer je nog x-keer dezelfde oplossing aangereikt krijgt.
 
Beste PhilipV,

1. U meldt : 3 streepjes met Start + Pinned tiles + All Apps.
***** IK heb alleen de 3 streepjes en daaronder de ganse alfabetische lijst der programma's.
2 . U meldt : "Daar kan je er voor kiezen die ook in Pinned Tiles te tonen of vast te maken door er rechts op te klikken en te kiezen voor 'Aan start vastmaken'.
***** Het 1ste kan ik dus niet - het 2e gebruik ik geregeld = OK.
3. U meldt : " Ga naar de EXE van het programma en daar kan je door rechts te klikken hetzelfde doen. "
***** Dat lukt ook maar krijg ik een tegel / shortcut.

Wat ik eigenlijk wil bereiken is, dat die programma's verschijnen in de linkse alfabetische lijst.

Flamingo :geek::(
 
3. U meldt : " Ga naar de EXE van het programma en daar kan je door rechts te klikken hetzelfde doen. "
***** Dat lukt ook maar krijg ik een tegel / shortcut.
Wat ik eigenlijk wil bereiken is, dat die programma's verschijnen in de linkse alfabetische lijst.
In je bijdragen #1 en #3 heb je het over TEGELS - je gebruikt dezelfde hoofdletters als ik hier doe (ook al is dat onbeleefd ROEPEN in internet-etiquette) en dan ben je verwonderd dat je antwoord krijgt op wat je vraagt.

Nu ga je weer op een ander been staan dansen en zijn die TEGELS eensklaps niet OK, maar wil je de lijst van alle apps aangevuld zien. Waarom is mij en niemand duidelijk denk ik want die alfabetische lijst gebruik je nooit om iets te starten maar dient enkel om van daaruit ... inderdaad, TEGELS te maken ...

Ik krijg zo de indruk dat je ons vooral wil 'bezig' houden - géén nood : we hebben vragen genoeg.

Ten gronde : ik denk dat dit wel kan met een kunstgreep en ik voel me nu uitgedaagd en ga dus op zoek : wordt vervolgd.
Maar probleem in de toekomst een vraag te stellen zodanig wat we weten wat je écht wil beantwoord zien ...
 
Zo doe je dat :

Om items in 'All apps' in Start Menu voor de huidige gebruiker toe te voegen of te verwijderen :
  • Open je File Explorer
  • plak '%AppData%\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs' in de adres balk (zonder de quotes !)
  • Enter
  • Je kan nu hier een link maken, toevoegen naar een programma of een nieuwe subfolder aanmaken, en daar dan weer links inzetten.
  • Daarna sluit je gewoon je File Explorer.
De subfolders zal je zien als mappen, de links als shortcuts naar je programma's.
 
Besten,

HoHo mensen, niet iedereen is zo onderlegd als jullie !!!!!
En daarom duld ik ook niet jullie meldingen :
* Wivy : "me dunkt dat ge niet weet meer weet wat je wilt"
* PhilipV : "Ik krijg zo de indruk dat je ons vooral wil 'bezig' houden -"
* PhilipV : "TEGELS - je gebruikt dezelfde hoofdletters als ik hier doe (ook al is dat onbeleefd ROEPEN in internet-etiquette)"
* PhilipV : deze antwoorden ben ik zekers van U niet gewend ???

Ik zal trachten van mijn vraag nog éénmaal duidelijk te maken op "mijn bewoordingen" en heb er een bestand aan toegevoegd :
  • Links heeft men de alfabetische lijst van de ingebrachte programma's.
  • Rechts heeft men de "blokjes" of "tegels" of "shortcuts".
  • Deze maakt men zelf met de methode "rechtsklikken" en "aan start vastmaken".

  • Maar hetgeen ik wil is, dat de nieuw ingebrachte programma's in de linkse alfabetische lijst komen te staan.
  • "want die alfabetische lijst gebruik je nooit om iets te starten maar dient enkel om van daaruit ... inderdaad, TEGELS te maken ..."
  • En laat dat nu juist zijn dat ik gebruik om een programma te openen : ik tip op een programma in die linkse alfabetische lijst en het programma opent zich en kan ik er mee werken.
  • De "blokjes" rechts, die ikzelf heb gemaakt, dienen voor mij enkel voor programma's die ik zeer veel gebruik. Dan hoef ik niet steeds in de linkse alfabetische lijst te gaan zoeken..

Beste PhilipV :
In mijn mail #8 meldt ik ook dat bij mij de indeling verschilt van hetgeen U mij doorstuurde :
" U meldt : 3 streepjes met Start + Pinned tiles + All Apps.
***** IK heb alleen de 3 streepjes en daaronder de ganse alfabetische lijst der programma's."

Besten,

Hopelijk heb ik mij nu toch duidelijk kunnen maken wat ik bedoel en wil bereiken.

Flamingo :unsure::geek:
 

Bijlagen

  • Printscreen.docx
    213.9 KB · Weergaven: 83
Het gemakkelijkste lijkt mij:

-kleine tegeltjes voor weinig gebruikte programma’s;
-grote tegels voor veelgebruikte programma’s;

Dat is toch gemakkelijker dan die alfabetische lijst?
 
@flamgen Nu ben je in samenvatting inderdaad duidelijk - maar je vraagstelling was dat niet.
En duidelijk zeggen wat je wil bereiken heeft niets met onderlegd zijn te maken hé ...

Hoe het moet is ondertussen al duidelijk uitgelegd o.a. in #11 ...

Als je dat doet kan je de moeilijke manier van werken die je verkiest boven de makkelijke (je goed recht) gebruiken zoveel je wil.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan