Voorstellen nieuw lid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sorry, ik zie nu (te laat) dat het gebruikelijk is om je eerst even voor te stellen als je nieuw bent.
Mijn naam is Jan van Lierop, ben 72 en gepensioneerd Rijksambtenaar. Computers hebben mijn bijzondere belangstelling, al zo'n beetje vanaf het begin, begonnen met een Commodore 64 halverwege de jaren 80. Ik ben er behoorlijk goed in thuis maar weet natuurlijk lang niet alles.
Met vriendelijke groet,

Jan van Lierop
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
welkom speurneus, ik mis soms nog mijne C-64 heb er leuke dingen mee gedaan zoals programmeren van Eproms en dergelijke, was toen nog een actieve electronicus ... maar met het verdwijnen van electronica winkels, doe ik nu passief met ' Multisim ' van NI.
 
Ja, allereerst welkom. Weet dat 1948 een goed bouwjaar. Trouwens alle jaren er rond waren dat. Van wat ik hier lees, vind ik veel van mezelf terug.
Alhoewel, 21 zal ik ook niet meer worden. Maar ik vind het hier nog altijd prettig.
 
Dank je Mik. Maareehh..,.1948, ik ben van 1950 ;-). Indertijd ook nog wel wat geprogrammeerd in Basic, eerst alles intikken met de nodige kans op een fout. Vergeten punt of komma etc... Later via cassettebandjes, met van die rare pieptonen... Leuke tijd !
 
Tandy TRS-80 Model I en dan iets later een uitbreiding gekocht voor floppies -> Model II
Dan een Schneider Amstrad PC-1512 met GEM desktop ...
 
Dank je Mik. Maareehh..,.1948, ik ben van 1950 ;-). Indertijd ook nog wel wat geprogrammeerd in Basic, eerst alles intikken met de nodige kans op een fout. Vergeten punt of komma etc... Later via cassettebandjes, met van die rare pieptonen... Leuke tijd !
Ja, dat was mijn bouwjaar. 1950 is bij die jaren er rond hé. Trouwens mijn eerste kennismaking was een MPF II. Eerst via cassette, maar al vlug kocht ik een floppy.
Moest dit trouwens in Brussel gaan halen. De plaatselijke electronicamensen hier hadden dat niet voorhanden. Was in basic te programmeren. Heb daar mijn eerste programma's voor geschreven. Dit werk lag aan de basis van de introductie van de eerste computer die in de plaatselijke afdeling bij Bekaert Zwevegem in werking ging.
 
Die cassettebandjes kon je via de radio opnemen en dan moest je die niet meer zelf intypen.
Maar dat waren dan niet de programs die je zelf schreef.
@ PhilipV : Neen, dit waren geen muziekbandjes maar werkelijk programs over de lessen die ze gaven
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan