Windows 11 Nieuw MoBo of niet voor Win 11

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerrit

Steunend lid
Vip Lid
Zou er nog ergens cpu’s i7 9de of 10de generatie te koop zijn voor socket 1150 i.v.m upgrade naar Windows 11 die er aan komt of wordt het een nieuw moederbord + cpu

Mijn huidige opstelling is een MoBo Asus Z87-EXPERT (SOCKET 1150) Intel cor i7 vierde generatie 3,4Ghz/16Gb ram
 
ik weet niet of deze vraag nu verband houdt met de toekomstige ' Win 11 ', maar andere benamingen zijn:

Moderne processors zijn voorzien van een geïntegreerde TPM en dat kan via het bios ingeschakeld worden. Bij AMD heet dat fTPM en bij Intel is dat PTT, ofwel Platform Trust Technologies.
 
hallo wivy op mijn mobo kan ik perfect TPM actief maken maar de processor is een intel i7 4de generatie en naar het schijnt is die niet geschikt of compatible voor win 11 .Dacht er aan om een nieuwe CPU te plaatsen lukt dat niet dan word het nieuw mobo met nieuwe processor voor mij.
Ik ben niet van plan om een nieuwe pc te bouwen alles is hier zelfbouw met hulp van een kennis vandaar mijn vraag maar ik denk dat er geen geschikte processor met de juiste socket meer te vinden zal zijn die combatible is voor win 11
Hartelijk dankt voor de reactie.
 
Zou zeker nog even wachten, ikzelf heb het zelfde moederbord en I7 processor en installeer zonder enig probleem de Windows 11 versie.
Trouwens op dat moederbord kan geen intel i7 van de 8e of 9e serie omdat deze de 1151 serie is en de Z97 de 1150 serie.
 
Iedereen bedankt voor de info wat ik vermoede i.v.m. moederbord versie processor niet compatible zal dus afwachten zijn .Ik ga wachten tot er meer bekend is over de 11. Een nieuw mobo + processor kost wel wa misschien beter volgend jaar opteren voor een complete nieuwbouw we zien wel fijne dag verder
 
Ik zou ook afwachten, van de hele resem hallucinante eisen schiet blijkbaar op dit ogenblik nog enkel TPM 2.0 over.
Ik vermoed dat dit ook nog wel zal sneuvelen.
 
Microsoft probeert je op deze manier een nieuwe pc te kopen door de strot te duwen?
Met een kleine register hackbestand is dit te omzeilen (die men tijdens het opstarten van windows 11 toevoegd)
 
Laten we het ook eens langs de andere kant bekijken.
Welk voordeel heeft Microsoft erbij dat u een andere PC moet kopen? ... Hebben zij belangen bij Intel, AMD en alle andere harwarefabrikanten? Denk niet dat ze daar veel baat bij hebben. Integendeel zelfs.
Er werd jaren door allerhande groepen van de daken geroepen hoe onveilig Windows wel niet is/was. Ok, dan lossen ze dit op en vereisen daarvoor die TPM chip. Welke daarvoor (Security) een serieuze bijdrage kan leveren. Tja, weer niet goed...
 
Laten we het ook eens langs de andere kant bekijken.
Welk voordeel heeft Microsoft erbij dat u een andere PC moet kopen? ... Hebben zij belangen bij Intel, AMD en alle andere harwarefabrikanten? Denk niet dat ze daar veel baat bij hebben. Integendeel zelfs.
Er werd jaren door allerhande groepen van de daken geroepen hoe onveilig Windows wel niet is/was. Ok, dan lossen ze dit op en vereisen daarvoor die TPM chip. Welke daarvoor (Security) een serieuze bijdrage kan leveren. Tja, weer niet goed...
Ja dat is het DDragon80, die TPM 2.0 zal in Win 11 volgens mij ook niet verdwijnen. Dit is volgens mij zoals jij zo mooi beschrijft om Windows veiliger te kunnen maken dat ze net dit stukje hardware wensen. Die secure boot zit in de meeste nieuwe BIOS versies ook ingebakken. Dit zal voor nieuwere MOBO's geen problemen vormen. Veel mensen zijn nu een beetje boos dat hun pc het nieuwe besturingssysteem niet zal kunnen draaien. Dit was net hetzelfde toen we van bv. Win 95 naar Win 98 gingen daarna naar Win XP eveneens en ga zo maar verder. Dit is normaal dat er op een gegeven moment de hardware niet meer mee kan met de nieuwe software. Ik weet nu dat mijn Medion laptopje afgeschreven is binnen enkele jaartjes. Zolang Win 10 nog ondersteund word hoop ik dat hij nog mee draait. Doet hij dit niet, dat komt er eentje die meteen Win 11 aan kan, dus met TPM 2.0 en secure boot.
 
Op Youtube zijn al filmpjes om windows 11 zonder TPM te plaatsen.
Beste, inderdaad. Ik draai zelfs momenteel op zo eentje. Echter moet je in je achterhoofd ook wel weten dat je GEEN updates naar een nieuwere versie van Win 11 hiermee kunt krijgen. Als ik VEILIG wil blijven moet ik uiteindelijk terug naar Win 10 wat ook wel zal gebeuren. Echter niet vandaag of morgen. Ik ben het nog aan het verkennen. Ik vind dat Microsoft het goed heeft gedaan met deze Win 11. Vond hun Win 10 al een goed besturingssysteem, maar deze Win 11 moet mijn inziens niet onderdoen, integendeel zelfs. Vind het er logisch in elkaar steken. 1 dingetje misschien, mail app staat niet standaard meer in de taakbalk. Dit had daar ook standaard een plekje moeten krijgen vind ik. Verder heb ik er tot op heden nog geen enkel puntje van kritiek op.
 
Zelfs mijn oudere werkstations P6 en P5 high end moederborden hebben dit al aan boord en die modules worden nu apart verkocht, dus dat de CPU plots andere specs moet hebben, moet een drogreden zijn. Het ene moederbord is uitgerust met een i7 first generation en het P5 zelfs een core2quad. Nu als de voor win10 de handdoek valt, installeer ik op alle computers, een distro specifiek voor wat de pc dient, en is het bye bye windows 10. Die ik trouwens allen heb ge-debloated. En allen bijna alle systeembronnen kunnen gebruiken wat Windows bied. En dat is wel iets. Na de modificatie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan