Opgelost Netplwiz ontbreekt de optie om wachtwoord uit te schakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.
wil de pc laten opstarten zonder wachtwoord maar die optie ontbreekt Win10 22h2

Netplwiz ontbreekt de optie om wachtwoord uit te schakelen​

 
Oplossing
In dit verband heb ik ontdekt dat :
[citaat] 'Ontbreekt de optie om een vinkje te zetten in Windows 11 of Win10? Dan heeft u waarschijnlijk aanmelden met Windows Hello geactiveerd.
Dit deactiveert u op de volgende manier: (rechtermuisknop op de startbutton) Instellingen, Accounts, Aanmeldingsopties de optie Aanmelden met Windows Hello vereisen van Microsoft-accounts.
De Gebruikersaccount automatisch laten aanmelden optie (vierkantje met vinkje) wordt gewoon weer zichtbaar door het 'Aanmelden met Windows Hello vereisen van Microsoft-accounts' te deactiveren. [Einde citaat]

Netplwiz of control passwords2 bieden dus nog steeds de mogelijkheid om 'automatisch' in te loggen; je account behoudt natuurlijk wel onderliggend zijn wachtwoord (of...
In dit verband heb ik ontdekt dat :
[citaat] 'Ontbreekt de optie om een vinkje te zetten in Windows 11 of Win10? Dan heeft u waarschijnlijk aanmelden met Windows Hello geactiveerd.
Dit deactiveert u op de volgende manier: (rechtermuisknop op de startbutton) Instellingen, Accounts, Aanmeldingsopties de optie Aanmelden met Windows Hello vereisen van Microsoft-accounts.
De Gebruikersaccount automatisch laten aanmelden optie (vierkantje met vinkje) wordt gewoon weer zichtbaar door het 'Aanmelden met Windows Hello vereisen van Microsoft-accounts' te deactiveren. [Einde citaat]

Netplwiz of control passwords2 bieden dus nog steeds de mogelijkheid om 'automatisch' in te loggen; je account behoudt natuurlijk wel onderliggend zijn wachtwoord (of pincode). De oplossing zat eigenlijk al in de site-links aangegeven in topic #4 (Wivy) en #14 (Loomax).

Dit Youtube-filmpje toont het ook aan:

Het standaard activeren van 'Hello' zal waarschijnlijk met een update zijn gebeurd.
Leono had het in dit topic dus wel degelijk bij het rechte eind.
 
  • Geweldig
Waarderingen: wivy
Oplossing
Om windows op te starten zonder paswoord:
Wijzig het aangemaakte Microsoft account -administrator- in een lokaal administrator account.
Open instellingen--> accounts--> in plaats daarvan aanmelden met een lokaal account.
Tijdens het aanmaken vul je geen nieuw paswoord in laat alle velden leeg en klik op voltooien.
 
Is inderdaad sedert woensdag niet meer online gekomen ... kan gebeuren, dat is het lot van een forum, niet iedere bezoeker is even hands-on met die zaken bezig. Al snap ik ook niet helemaal waarom je een vraag stelt en dan daarna zelfs niet naar het antwoord komt kijken.

Laatst gezien : woendag om 15 u 46'
 
Press WIN+R keys together to launch RUN dialog box.
Now type regedit and press Enter. It’ll open Registry Editor.

Now go to following key: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\PasswordLess\Device
Double-click on DevicePasswordLessBuildVersion and change its value to 0

Of gebruik de reg files (bijlage)
DevicePasswordLessBuildVersion-set0.reg
DevicePasswordLessBuildVersion-set2.reg

deze gebruik ik al jaren

Open “control userpasswords2” or “netplwiz” programs and you’ll get
“Users must enter a user name and password to use this computer” checkbox back.
 

Bijlagen

  • Inloggen zonder paswoord win10-11.zip
    1.5 KB · Weergaven: 87
Aangezien de TS maar niet naar het gebodene komt kijken en dus blijkbaar geen interesse meer heeft en bezoekers maar niet stoppen met steeds maar dezelfde oplossing in diverse vormen en uit diverse bronnen te herhalen ga ik deze topic sluiten; alles wat kan gezegd worden hierover is ondertussen gezegd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan