Opgelost MBR ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste mensen,

Ik wilde met AOMEI-Backupper mijn Systeem (Windows 10)herstellen waarvan ik een Image had gemaakt op een externe HDD. Blijkbaar heb ik iets niet goed gedaan, want hierbij kreeg ik deze melding:

Note: There may be a boot or system partition on this destination disk, if you restore the operating system in the backup file to the destination disk, this could lead that the existing bootable partition on the destination disk does not boot.

Mijn Engels is helaas niet zo goed, maar ik begrijp wel hieruit, dat wanneer ik de Image zó ga terugzetten, Windows 10 niet meer zal opstarten. Dat riskeer ik natuurlijk liever niet. Wie kan mij helpen om Windows 10 wer opstartbaar te krijgen. Ik zou dat nog graag horen.
Vriendelijke groet,
Cor Jansen (truus22)
 
Google translate !!!

Opmerking: er kan een opstart- of systeempartitie op deze doelschijf staan. Als u het besturingssysteem in het back-upbestand terugzet naar de doelschijf, kan dit ertoe leiden dat de bestaande opstartbare partitie op de doelschijf niet opstart.
 
wat is de reden dat je Aomei image wens te gebruiken ... is je huidig systeempje corrupt geworden !
herstel dit systeempje dan via de dism.exe opdrachten in de opdrachtprompt ( administrator )
daarna verwijder je de betreffende "image" en maak je een nieuwe aan er op lettend deze keer dat je de gehele schijf meeneemt .
 
Bedankt Philip en Qtex. Ik had de vertaling al en ik zal volgende keer zeker beter opletten, wanneer ik weer een nieuwe imaga ga maken, maar is er geen manier op een Boot bestand alsnog er bij te zetten, zodat Windows 10 toch weer kan opstarten..? Ik hoor het nog graag,
Groet,
Cor
 
wil je de huidige image behouden en gebruiken dan dien je nadat deze gebruikt werd op te starten vanaf een Windows 10 installatie medium het zijnde een dvd dl of een usb stick en er de hertstel optie te starten zodat je voor een opstartherstel kunt gaan .. hiermee word dan een opstartbestand weg geschreven naar schijf 0

*onderstaande optie laat je toe voor een opstartherstel te gaan !
Ashampoo_Snap_donderdag 13 juni 2019_17h25m34s_001_.png


*ook de hier op pctuts verkrijgbare recovery disk (iso) geeft je deze optie ..
deze iso kun je bijvoorbeeld op een cd branden of met rufus je een opstartbare usb stick aanmaken .
 
Maar er is toch geen probleem? Je image is goed. Je dient helemaal niets te herstellen. Die melding maakt duidelijk dat op je bestemming disk een opstart/systeem partitie staat. Wat dus correct is.
Dus... alles is ok, alles is normaal. Geen herstel nodig...
 
een volledige NL-talige handleiding van Aomei Backupper staat ter beschikking in # 2 van:

gewoon ter info ...
 
Bedankt DDragon voor jouw reactie en Ja die Image is opzichzelf wel goed denk ik, maar hij geeft aan dat de Boot-functie ontbreekt en daar zat nu juist het probleem. Inmiddels heb ik een nieuwe Image gemaakt, die de Boot-functie wél heeft en ik heb dat ook met succes getest.

@wivy Macrium is ongetwijfeld ook prima, maar ik gebruik al een tijdje Aomei Backupper en dat gaat eigenlijk ook prima.

Groetjes,
Cor
 
Er is toch geen enkele aanwijzing dat in die image geen bootpartitie aanwezig was?
Die melding zegt enkel dat de bestemming disk een bootpartitie bevat, en dat wanneer je die image daarover plaats dat het mogelijk (kan) is dat die partitie nietmeer boot.
Ik begrijp hieruit dat dit gewoon een waarschuwing is... niet meer en niet minder, maar dat die niet van toepassing is wanneer de image volledig is (waar ik vanuit ga). Er is ook geen enkel argument dat dit aanduid dat die image geen bootpartitie bevat.
Het is niet dat ze een 2de aangemaakte image met succes toegepast heeft dat de eerste niet volledig was. Die melding was een waarschuwing, geen foutmelding.
 
Er is toch geen enkele aanwijzing dat in die image geen bootpartitie aanwezig was?
Dat is hier ook niet gezegd, maar is misschien wel de foute conclusie van TS... De boodschap (inderdaad géén foutmelding maar een waarschuwing) zegt dat er in de doeldisk - die je dus zal overschrijven - een boot partitie aanwezig KAN zijn. En dat je dus goed moet weten wat je doet voor je die overschrijft. M.a.w. inderdaad zoals je zegt : als de image die je wil schrijven die partitie wél heeft is er niets aan de hand. Maar dat is inderdaad verstandig van Windows om daar even op te wijzen.

Op de vraag waarom hij vindt dat hij de image wil herinstalleren is tot nu toe geen antwoord gekomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan