Windows 11 Windows spotlight map ontbreekt + plakken bij zoeken in map

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een probleem op een upgrade installatie van Windows 11 vanaf W10. Op één ding na is alles ok, maar Windows spotlight werkt niet omdat de map assets ontbreekt.
Ik ondervond na de upgrade dat het soms niet en soms wel werkte en heb daarom alle bestanden uit de map assets verwijderd. Nadien werkte het nog niet en merkte ik dat de volledige map verdwenen was. Normaal is de volledige string C:\Gebruikers\ inlognaam\ AppData\ Local\ Packages\ Microsoft.Windows. ContentDeliveryManager_cw5n1h2txyewy\ LocalState\ Assets
Bij mij zit in de map LocalState enkel een (lege) map tips.
Kan ik die map van een andere pc daar in plaatsen?
Een ander probleem is dat als ik in een map bij zoeken iets wil plakken dat ik gekopieerd heb het bij het plakken niet verschijnt. Ik moet dan nogmaals in het zoekvak klikken wil ik de zoekopdracht te zien krijgen .Ik denk n iet dat dit de normale manier is.
Ik heb Windows al opnieuw ingesteld via systeemherstel maar dat helpt niet.
Wat kan ik doen om de problemen op te lossen?

Jammer, meestal werkt de truc met een herstel installatie wel. Als je nog een backup hebt van de win 10 installatie zou ik die eerst terugzetten en dan vanuit windows de update uitvoeren. Succes!

Het is vanaf het moment dat de upgrade klaar was er problemen waren met spotlight. Heb nu de installatie met de download van 22000.556_amd64_nl-nl_core_a501dcf0 opnieuw gedaan maar dan met niets bijhouden. Het heeft best lang geduurd en vooralsnog heb ik geen bestanden in de map van spotlight en dus ook geen andere afbeelding( foto's). Ik ga wachten om de pc verder te installeren tot spotlight normaal werkt. Komt dat er niet van dan plaats ik mijn back up terug van de vorige installatie.

Je zou dit nog kunnen proberen:

Re-register Spotlight Using PowerShell​

Step 1. Type PowerShell in the Search box, and then right-click the Windows PowerShell app and select Run as administrator.
Step 2. In the elevated PowerShell window, copy and paste the following command in it and hit Enter.

Get-AppxPackage -Name Microsoft.Windows.ContentDeliveryManager | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml" -Verbose}

register Spotlight using Powershell

Once finished, close the PowerShell and restart your computer to see if the Spotlight not working on Windows 11 is fixed.

Hierna weer de stappen ui t#4 doorlopen.

Ik geef het op, wat ik ook doe er veranderd juist niets. Heb een back up teruggeplaatst van de W11 pro (niet legale) en daar werkt het zonder enig probleem. Heb de map Windows.ContentDeliveryManager_cw5n1h2txyewy uit de W11home overschreven met die van de W11 pro en dat gaf ook al geen resultaat.
De conclusie is dus dat er in de home iets niet helemaal pluis is waardoor het niet werkt.
Voor dat andere probleem open ik een nieuw topic want dat blijft bestaan, zowel in de home als de pro.

als je engels goed is kan Microsoft zelf je wel wat informatie geven ...

zie : https://answers.microsoft.com/en-us...-working/1cc5f7da-26c6-4087-88fe-63e9857f686c

En vooral -> "Dynamic Theme" uit de Microsoft Store kan ik je aanbevelen ! Doet een prachtige job voor zowel Spotlight als Bing Desktop afbeeldingen en je kan ze zelfs automatisch opslaan voor later en alle mogelijke gebruik... (Deze afbeeldingen zijn niet beschermd met auteursrechten)

De niet legale pro was zeer goed en bleef ook geactiveerd na 3 maanden, maar ik heb het niet zo begrepen op een illegale Windows. Voor mijn W10 had ik online een licentie aangeschaft voor €15, maar dat bleek een volume licentie te zijn i.p.v. een oem home en het heeft mij en een bereidwillige Microsoft medewerker heel wat moeite gekost om deze toch te kunnen activeren op mijn systeem. Dus sta ik niet te popelen om mij nogmaals in zo een avontuur te storten en al helemaal niet omwille van spotlight. Voor de rest heb ik weinig verschil gemerkt tussen de home en pro de tijd dat ik ze beide gebruikte.
Ik heb nu na al het experimenteren nogmaals W11 opnieuw geïnstalleerd, daar ik al niet zeker meer was of de back up die ik had bijgehouden ook al niet fouten zou bevatten door al het experimenteren omwille van spotlight.
@PhilipV Dat dynamisch thema ga ik later wel eens bekijken, heb daar hier en daar nog over gehoord dat het de moeite zou zijn. Ik had geen Bitdefender op dat systeem staan.
Bedankt voor de tips!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan