Windows 11 Item ontbreekt in Windows Defender

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste mensen,

Vandaag heb ik een systeemherstelpunt in Windows 11 teruggezet. Alles leek het na die terugzetting weer prima te doen, maar nu merkte ik dat Windows defender niet helemaal compleet is. Er ontbreekt het Item "virus en bedrijgingsbeveiliging" . Ik heb al op allerlei manieren ngeprobeert om dit Item terug te krijgen in Windows Defender, maar dat is tot nou toe nog niet gelukt. Hopelijk kan iemand mij helpen om dit Item weer terug te krijgen in Windows Defender. Ik hoor het nog graag en hoop op een oplossing hiervoor. Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
 

1. Press the Win key to open the Start Menu
2. Type Windows Powershell
3. Click Run as administrator
4. Type this command and press enter: Get-AppxPackage Microsoft.SecHealthUI -AllUsers | Reset-AppxPackage
 
Mocht je een ander antivirus programma naast hebben lopen wordt geadviseerd deze eerst te verwijderen.
Misschien zegt iemand waarom 2?
Reden ik vertouw Microsoft niet volledig en heb dus een Professioneel pakket aangeschaft
 
Hoi allemaal,
Ik heb de instructie van Patjeoo1 uitgevoerd. Helaas zonder goed resultaat. Ik heb nog steeds het Item "virus en bedrijgingsbeveiliging" niet erbij. Weet iemand nog raad?
groet,
Cor
 
Je hebt nog niet geantwoord of je ander beveiligingsprogramma geinstalleerd hebt ?
Want :
  • Als u een andere antivirus-app hebt geïnstalleerd en ingeschakeld, wordt Microsoft Defender Antivirus automatisch uitgeschakeld. Als u de andere app verwijdert, wordt Microsoft Defender Antivirus automatisch weer ingeschakeld.
 
◆ Met een opdrachtprompt
Om de Windows-beveiligingstoepassing opnieuw te installeren met een opdrachtprompt, opent u een opdrachtprompt, typt u de onderstaande opdracht en drukt u op de toets "Enter".

PowerShell -ExecutionPolicy Unrestricted -Command "& {$manifest = (Get-AppxPackage Microsoft.Windows.SecHealthUI).InstallLocation + '\AppxManifest.xml'; Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register $manifest}”

Bron:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan