Opgelost Microsoft Outlook 2019 - Leesvenster ontbreekt bij contactpersonen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,
Ik gebruik Outlook 2019 op een PC met Windows 10.
Wanneer ik in de navigatiebalk klik op "Berichten" worden mijn berichten correct weergegeven, als ik klik op "Agenda" wordt mijn agenda weergegeven.
Als ik echter klik op "Contactpersonen" krijg ik enkel het mappenvenster te zien met mijn contactpersonen. Het leesvenster blijft mijn berichten of agenda geven, afhankelijk van wat ik geselecteerd had voor mijn contactpersonen, samen met het bijpassende menu (berichten of agenda).
Wanneer ik een map selecteer van mijn contacten wordt deze wel correct weergegeven.
Welke aanpassing moet ik doen om bij het klikken op mijn contactpersonen het bijpassend leesvenster te activeren?
Alvast bedankt voor uw reactie.
Ludo
 
Oplossing
Beste Skippy en Philip V,
Mijn probleem is opgelost.
Ik heb uiteindelijk een nieuw profiel gemaakt en oude verwijderd. Alles werkt nu normaal of toch zoals ik het zou willen.
Bedankt voor de tijd die jullie in mijn probleem hebben gestoken.
Wordt dit topic door jullie gesloten of moet ik dat doen?

Philip, ik had eigenlijk wel eens willen weten welk program jij gebruikt om schermafbeeldingen te maken. Zit de mogelijkheid om pijlen te plaatsen en te nummeren bij in dat programma?

Groetjes
Ludo
Ik ga er van uit dat u dit balkje bedoeld

berichten.jpg

Wat u bedoeld met het leesvenster is mij niet helemaal duidelijk.

Als ik echter klik op "Contactpersonen" krijg ik enkel het mappenvenster te zien met mijn contactpersonen. Het leesvenster blijft mijn berichten of agenda geven, afhankelijk van wat ik geselecteerd had voor mijn contactpersonen, samen met het bijpassende menu (berichten of agenda).
 
Inderdaad ik bedoel dat balkje. Met leesvenster bedoel ik het groot gedeelte waarin je uw volledig bericht kan lezen en waarin je je agenda ziet staan, afhankelijk van wat u selecteert in het navigatiebalkje.
 
En wat verwacht je daar te zien als het over contactpersonen gaat ?

Er komt daar enkel iets te staan vanaf het moment dat je één van die contactpersonen hebt geselecteerd. Niet meteen na het klikken op contacten in het balkje. Je moet Outlook immers eerst vertellen van wie je precies de details wil zien.
 
Ja Ludo, maar die staan niet in het leesvenster maar in de kolom tussen mappenlijst en leesvenster ... worden voorafgegaan door letters van het alfabet. En als je daar niemand ziet terwijl je toch een map hebt geselecteerd in de uiterst linkse kolom betekent dit gewoon dat er geen contactpersonen instaan :

1610638234188.png

1 = mappenvenster
2 = contactpersonen
3 = detailweergave van een in 2 geselecteerde persoon
 
Philip,
Ik verwacht mijn contactpersonen daar te zien i.p.v. mijn agenda of berichten.

Skippy,
De 3 puntjes bij navigatieopties, beginwaarden geven geen oplossing.
Ja Ludo, maar die staan niet in het leesvenster maar in de kolom tussen mappenlijst en leesvenster ... worden voorafgegaan door letters van het alfabet. En als je daar niemand ziet terwijl je toch een map hebt geselecteerd in de uiterst linkse kolom betekent dit gewoon dat er geen contactpersonen instaan :

Bekijk bijlage 249297

1 = mappenvenster
2 = contactpersonen
3 = detailweergave van een in 2 geselecteerde persoon
PC-tuts.png

Misschien dat een voorbeeld het duidelijker maakt.
Wanneer ik contacten selecteer in de navigatiebalk. Zie ik:
- in kolom 1 mijn contactpersonen;
- al de andere kolommen geven berichten weer;
- het bijhorend lint slaat ook op berichten.
 
Oei ... dat is wel heel 'corrupt' dan ...
In mijn desktop Outlook (maar wel 2016) heb je achter het menu Beeld, helemaal links items die de weergave van alle mogelijke schermen kan manipuleren, maar ik heb er nog nooit mee geëxperimenteerd....

1610639789103.png

Complex maar geeft mogelijkheden ...
 
Eigenlijk zie ik daar niets geks aan, u staat daar zo te zien in de emailberichten weergave en niet in de contactpersonen weergave.
Neen, ik heb contactpersonen geselecteerd. Deze zijn in de eerste kolom zichtbaar, de rest van de weergave slaat inderdaad op berichten.
Ik heb even een print screen gemaakt van de contactenweergave hoe het er uit hoort te zien.
Heb wel wat privacy gevoelige adressen weggepoetst.


Bekijk bijlage 249300
Als ik een map in mijn mappenlijst van mijn contactpersonen selecteer, krijg ik ook dat beeld. Maar dat zou er onmiddellijk moeten komen vanaf het moment dat ik contactpersonen selecteer in mijn navigatiebalk.
 
Ik heb even een print screen gemaakt van de contactenweergave hoe het er uit hoort te zien.
Heb wel wat privacy gevoelige adressen weggepoetst.


Bekijk bijlage 249300
Deze weergave is bij mij ook zo (2016)
Eerste verticaal vak: accounts die in outlook gemaakt zijn (ook Outlook.com staat hier tussen)
Tweede verticaal vak: contacten die in de aangeklikte account gemaakt zijn
Derde verticaal vak: de aangeklikte contactpersoon van vak 2
 
Philip,
Ik verwacht mijn contactpersonen daar te zien i.p.v. mijn agenda of berichten.

Skippy,
De 3 puntjes bij navigatieopties, beginwaarden geven geen oplossing.

1610649240141.png

Misschien dat een voorbeeld het duidelijker maakt.
Wanneer ik contacten selecteer in de navigatiebalk. Zie ik:
- in kolom 1 mijn contactpersonen;
- al de andere kolommen geven berichten weer;
- het bijhorend lint slaat ook op berichten.

Ik probeer uw afbeelding uit te vergroten maar het is erg onduidelijk.
Wat ik linksboven onder Start zie staan is Nieuwe Mail en Nieuwe items en dat is niet het contacten weergave blad maar het email of berichtenweergave blad.
Je zou ook een heel ander lint moeten krijgen met het contactenblad.
Dan vraag ik me af wat u ziet als u op de meest linker button met het envelopje klikt en dus naar de emailweergave gaat.
Het lint is bij u ook de email of berichten weergave.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan