Windows 10 Van MBR naar UEFI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb hier een harde schijf waarop een dual boot staat van win 7 en win 10 insider versie, heb dit indertijd gedaan om kennis te maken met win10, later heb ik dan op een SSD de win7 geüpgraded naar win 10 en daarmee verder blijven werken. Deze oude pc gebruik ik niet zo vaak meer maar sinds ik nieuws las over win 11, heb ik de insider versie gestart en daar kreeg ik de mogelijkheid om naar win 11 te gaan via de insider versie, helaas moet je schijf ingedeeld zijn in het nieuwere UEFI. Heb de schijf nu in mijn nieuwere desktop die werkt op UEFI (kan de alle schijven in of uitschakelen die ik wens)
Nu de vraag ik wil die insider versie hier gebruiken, in mijn andere pc, hoe ga ik hiervoor te werk? heb nog niet geboot van deze schijf sinds ik ze vandaag heb ingebouwd.
Gaat deze geactiveerd worden in deze andere desktop?
Doel is eigenlijk gewoon dat ik win 11 kan proberen.

Is opgelost, had eerst die win 10 terug geïnstalleerd en dan mijn secure boot aangezet, maar dat lukte niet zoals je al weet, nu eerst in de bios secure boot aan en daarna win 10 geïnstalleerd en kon direct upgraden naar win 11.

Ashampoo_Snap_woensdag 30 juni 2021_19h05m02s_001_.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan