en hoe ben je nu daar in gekomen ..er zijn tegenstrijdigheden vermeld die ik hier nu wil ophelderen ..ik zit momenteel in de bios
zodra je maar in het bios aangeeft dat de ssd als 1e moet booten gaat alles goedik heb gedaan wat lange pier mij zei,ik heb alle schijven losgekoppeld en toen startte hij wel door,heb nu Windows 10 op de M.2 Genie Optane staan en ga nu kijken wat hij doet als ik mijn andere schijven aansluit.
Optane? die is bedoeld als cache, je had toch een Samsung EVO?Samsung 970 EVO Plus NVMe M.2 SSD
Not, een UEFI systeem start altijd op met de Window Boot Manager wat je ook als eerste zet in de UEFI om van te booten.zodra je maar in het bios aangeeft dat de ssd als 1e moet booten gaat alles goed
Snap er werkelijk geen hout meer van, De EVO is ook een NVMe SSD en een Optane mode is een cache mode en je kunt Windows niet daarop installeren, hangt er nog een andere SATA schijf soms aan?als ik het besturingssysteem op de M.2 wil installeren dan zet hij de SATA Mode op RAID/Optane Mode,is dit goed?ik heb toch maar 1 M.2schijfje.
Wil je dat dan?Waarom denkt TS dat hij (via het toesenbord) in het bios kan komen als er een UEFI schijf is aangesloten ??
Dat is nu net het voordeel van secure boot.
Je komt alleen via Windows in het BIOS.
Een UEFI systeem start niet op als je dit uitschakeld.....Secure boot