Windows 11 SSD

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
is dit een goed product volgens de kenners

ik heb hier tweemaal proberen een rufus iso aan te maken een met een nieuwe Kingstone 128 gig en een met een Datatraveler 16 gig nadat ik op start drukte stopte het proces en zei disk stuk of onbruikbaar,
ik stak die in een andere poort en die kwam zelfs niet meer in de lijst van mijn pc.

Aangemaakt met portable rufus, kan dit aan het programma liggen?

en nog iets als je een bios flash doet, is dit beter met een bekabeld netwerk of is wifi ook goed.
bedankt

Ed
 
3 vragen in één post ??? komt nooit goed ...

Vraag 1 : waarom lees je de reviews eens niet die op die pagina in BOL staan - heb je al meteen 41 meningen
Vraag 2 : niet duidelijk wat je nu juist probeert ... met Rufus kun je geen ISO aanmaken, je hebt een ISO nodig om op de stick te zetten. Hoe je dat doet is hier al tot in den treure herhaalt dus best even de zoekfunktie gebruiken
Vraag 3 : snap ik niet ... wat heeft een BIOS flash met netwerk te maken ? moet je zelfs doen voor Windows opgestart is dus ...
 
3 vragen in één post ??? komt nooit goed ...

Vraag 1 : waarom lees je de reviews eens niet die op die pagina in BOL staan - heb je al meteen 41 meningen
Vraag 2 : niet duidelijk wat je nu juist probeert ... met Rufus kun je geen ISO aanmaken, je hebt een ISO nodig om op de stick te zetten. Hoe je dat doet is hier al tot in den treure herhaalt dus best even de zoekfunktie gebruiken
Vraag 3 : snap ik niet ... wat heeft een BIOS flash met netwerk te maken ? moet je zelfs doen voor Windows opgestart is dus ...
ik bedoel de iso op de rufus zetten, procedure perfect gevolgd, laat ma zitten
 
ik bedoel de iso op de rufus zetten, procedure perfect gevolgd, als je bv een bios flash doet met wifi en je hebt een kleine onderbreking door een storing weet ik van wat dan kan je je MB weggooien denk ik. De meeste reviews van de ssd kwamen van die van 1 TB niet van de mijne, trouwens hij is al uitverkocht
 
uitverkocht ?

1702493613007.png
 
mdc1756 zei:
ik bedoel de iso op de rufus zetten, procedure perfect gevolgd, als je bv een bios flash doet met wifi en je hebt een kleine onderbreking door een storing weet ik van wat dan kan je je MB weggooien denk ik. De meeste reviews van de ssd kwamen van die van 1 TB niet van de mijne, trouwens hij is al uitverkocht

Zijn die beide sticks ok? Zijn het gewone USB sticks?
Staat er al software op, zo ja welke?
Probeer daar eventueels eens wat GB's naartoe te kopieren.

Bios wordt altijd eerst gedownload en dan pas uitgevoerd. Heeft dus, zoals @PhilipV al zei, niets met netwerk te maken of nodig.
Doe ze gewoonlijk vanaf een USB stick, is tegenwoordig meestal voorzien in bios.

Als je ooit een foute bios programmeert of onderbreking of enige andere reden waardoor het mislukt voor hebt, kan vaak nog hersteld worden.
Ok, de meeste leveranciers. winkels of andere service providers zullen zeggen het stuk is en niet hersteld kan worden.

Toch wel dus, kwestie van IC lossolderen, in programmer, bios laden, chip met correct bios programmeren en terug solderen.
Niet iedereen doet dat natuurlijk maar heb het zelfs al paar keer gedaan.
 
ik heb de software eraf gehaald en dan de rufus proberen aanmaken
het gaat met hier over de usb, ik kan er niets naar kopieren daar ze niet zichtbaar zijn in deze pc
ik bestel morgen andere
 
Software erafhalen heb je op de AIO gedaan? USB sticks zijn dus ok?

Probeer nog eens in de laptop maar druk de USB er (voorzichtig) eens goed in, indien nog niet zichtbaar langzaam terug trekken.
Of voorzichtig eens omhoog/-laag bewegen of een beetje wrikken. Soms maken ze geeen goed contact.

Of een verlengkabeltje gebruiken, wat ik doe als ik eens een stick heb die niet werkt in de computer of laptop poorten.
Met verlengkabel, gebruik dan meestal 30-50cm, werkt het meestal wel. Zoiets:

2d148dbc-e534-4cba-b659-f05abf538ede_cropped.jpg
 
USB verlengkabel A-A, mannelijke naar vrouwelijk, best USB3.x vanwege snelheid. Je hebt ze van 30cm to 3 en zelfs 5m.
Ik gebruik ze vaak bij als sticks die wat dikker of breder zijn naast of onder elkaar vaak moeilijk of niet kan.
Vindt 50cm het handigst, maar je kiest uiteraard de lengte je zelf wil.
Enkele zoektermen:

USB verlengkabel - USB verlengkabel A-A
USB3.0 verlengkabel A-A - USB3.2 verlengkabel A-A
USB3.0 verlengkabel 50cm, A-A - USB3.1 verlengkabel 50cm, A-A - USB3.2 verlengkabel 50cm, A-A


USB3.0 verlengkabel 50cm, A-A .jpg
 
Wat ik kan zeggen dat hij het op een oudere laptop met USB C niet doet, op een nieuwere van een vriend wel.
Dus de ene USB C is de andere niet. Verder wordt er gesproken over productiefout. Zou die zich uiten in wat ik in de eerste regel schreef?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan