Windows 11 ssd

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Ik zou graag in mijn ssd van 1 TB een partitie bijmaken zoals we vroeger deden met de HDD,
Op de C schijf windows en op de D en E partitie onze documenten.
Als er een crash was dan kon je gewoon windows op de C opnieuw installeren en had je je documenten tenminste nog.
Gaat dit ook op een SSd schijf, is dit hetzelfde principe of is het zo als er een crash is dat gans de SSD stuk is?
 
Oplossing
is het principe niet hetzelfde als een HDD als je windows crasht op de c partitie dan kan je die daar terug opzetten en de D daar staan je documenten veilig.
Of gaat dit niet op een SSD een nieuw windows zetten op de C schijf als je de SSD in partities hebt opgesplitst?
Hoe je een schijf formateerd maakt niks uit, of het nu een ssd of harddisk is het blijft dezelfde techniek
Ik zou graag in mijn ssd van 1 TB een partitie bijmaken zoals we vroeger deden met de HDD,
Moet/kan nog steeds hoor.

Je kunt de huidige anders inrichten.

Je kunt ook een goede incrementeel of differentieel back-up laten maken, altijd een up-to-date installatie achter de hand.

Kan ook op de huidige schijf op een andere partitie maar als de hele schijf het begeeft is die ook weg, kleine kans met een SSD maar toch.

Euvel is dat je met zo'n AIO geen extra schijf hebt en je op een externe zal moeten werken indien je die niet op de huidige wilt.

Kan allemaal met Disk Master Free.

 
Staat daar niet in hoor lange pier, ik had alleen beter een tweede SSD laten bij insteken
. Ik dacht dat je wel mocht formatteren
Gaat daar ook niet over maar over of partities bijmaken of een schijf erbij, als dat intern kan is dat prima voor de back-up maar een partitie erbij op de huidige kan ook, dien je wel de C: aan te passen.
En wat wil je dan formatteren?
 
Een SSD kan je beter niet defragmenteren. (Maar dat terzijde)
Als men een SSD herhaaldelijk defragmenteert, zou dit alleen maar leiden tot onnodige schrijfbewerkingen naar de SSD-schijf en de levensduur ervan verkorten.
Ten gronde heb je overschot van gelijk : niet defragmenteren.
Maar de rechtvaardiging die je daarvoor geeft (verzint ?) slaat de bal compleet mis. Aangezien er in een SSD geen fysieke plaats van opslag is valt er gewoon niets te defragmenteren.
 
klopt PhilipV.
Maar SSD's slijten ook : SSD’s hebben een ingebouwde ’tijd van overlijden’. Doordat data ongeveer tussen de 3.000 en 100.000 keer geschreven kunnen worden op een opslagcel in de chip, ontstaat een elektrisch effect waardoor de levensduur beperkt is.

Een SSD bestaat uit verschillende cellen. Iedere cel heeft een analoge waarde. Deze analoge waarde, doorgaans een lading, spanning of weerstand, wordt onderverdeeld om tot een digitale waarde te komen. Bij het steeds overschrijven van waarden in de cellen wordt de levensduur minder. ( dit noemen ze 'slijten')
 
Er kwamen een aantal reacties binnen die niets bijbrengen. Om de gemoederen in bedwang te houden (daar is moderatie voor ...) heb ik enkele tussenkomsten, van beide kanten, verwijderd.

Wie nog iets over het onderwerp zelf wil toevoegen mag dit doen. Ontspoort het opnieuw dan gaat er een slotje op.
 
Gaat daar ook niet over maar over of partities bijmaken of een schijf erbij, als dat intern kan is dat prima voor de back-up maar een partitie erbij op de huidige kan ook, dien je wel de C: aan te passen.
En wat wil je dan formatteren?
is het principe niet hetzelfde als een HDD als je windows crasht op de c partitie dan kan je die daar terug opzetten en de D daar staan je documenten veilig.
Of gaat dit niet op een SSD een nieuw windows zetten op de C schijf als je de SSD in partities hebt opgesplitst?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan