Software Software om Home Assistant systeem van SD kaart over te zetten naar SSD schijf

Home Assistant draaiend op SD kaart op een raspberryPi4, wil nu sd kaart vervangen door SSD schijf.
Heb Youtube filmpje gevolgd, backup maken en downloden op pc en dan een verse HA op SSD schijf installeren en daarna backup terugzetten. dit lukt allemaal maar bepaalde zaken werken niet en krijg ik niet meer gefixt.
Heb dan de SD kaart met Minitool migrate OS de SSD schijf gemaakt, maar deze start niet op.
Iemand een idee? volgens chatgpt een fluitje van een cent maar werkt niet, SD kaart is slechts 32 GB en SSD kaart is er eentje van 240 GB

Een SD kaart uit een Raspberry Pi 4 vervangen door een SSD ? waar ga je die instoppen ?
Ik veronderstel dat je de SSD op Windows wil gebruiken of Linux, maar niet op de RB ?
Die zijn alleszins niet compatibel.

Of begrijp ik je gewoon slecht ? Uitleg is nogal verwarrend, vind ik ...

Beste Philip vanaf een RB4 is die mogelijkheid er wel degelijk. Ik heb dit ook moeten doen toen ik op school zat voor mijn omscholing. Maar dit is al een ruime tijd geleden dat ik het niet meer van buiten wist hoe je het moet doen. Maar op de RB 4 & 5 is dit mogelijk om van SSD op te starten. Hieronder een tutorial gevonden waar ik mij wel in kon vinden.
tutorial.

Terug
Bovenaan