Windows 11 ssd

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Ik zou graag in mijn ssd van 1 TB een partitie bijmaken zoals we vroeger deden met de HDD,
Op de C schijf windows en op de D en E partitie onze documenten.
Als er een crash was dan kon je gewoon windows op de C opnieuw installeren en had je je documenten tenminste nog.
Gaat dit ook op een SSd schijf, is dit hetzelfde principe of is het zo als er een crash is dat gans de SSD stuk is?
 
Oplossing
is het principe niet hetzelfde als een HDD als je windows crasht op de c partitie dan kan je die daar terug opzetten en de D daar staan je documenten veilig.
Of gaat dit niet op een SSD een nieuw windows zetten op de C schijf als je de SSD in partities hebt opgesplitst?
Hoe je een schijf formateerd maakt niks uit, of het nu een ssd of harddisk is het blijft dezelfde techniek
is het principe niet hetzelfde als een HDD als je windows crasht op de c partitie dan kan je die daar terug opzetten en de D daar staan je documenten veilig.
Of gaat dit niet op een SSD een nieuw windows zetten op de C schijf als je de SSD in partities hebt opgesplitst?
Hoe je een schijf formateerd maakt niks uit, of het nu een ssd of harddisk is het blijft dezelfde techniek
 
Oplossing
Hoi,

Ik zou graag in mijn ssd van 1 TB een partitie bijmaken zoals we vroeger deden met de HDD,
Op de C schijf windows en op de D en E partitie onze documenten.
Als er een crash was dan kon je gewoon windows op de C opnieuw installeren en had je je documenten tenminste nog.
Gaat dit ook op een SSd schijf, is dit hetzelfde principe of is het zo als er een crash is dat gans de SSD stuk is?
kan dit lukken?
 
Ideaal is een tweede SSD bijplaatsen. Als je dan een crash hebt van Uw systeemschijf, is Uw tweede schijf niet verloren.
Als je op Uw huidige schijf met meerdere partities een totale crash hebt, ben je ook Uw documenten kwijt.
Alleen jij kan uitmaken wat er belangrijkst is.
 
Weet hier een iemand een antwoord op?
1682924674157.png

Mijn indeling, bij opnieuw installeren verwijder ik alle partitie behalve de D: partitie, en laat de setup gewoon nieuwe aanmaken.
en ja, dat zijn 2 M2 SSD's , en ik installeer altijd met locale account via een autounattend.xml file in de root van de USB stick.
en mijn documenten staan altijd op de d: partitie en worden nog eens gekopierd naar mijn 2 de pc met SyncBack Free (af en toe).
 
Ideaal is een tweede SSD bijplaatsen. Als je dan een crash hebt van Uw systeemschijf, is Uw tweede schijf niet verloren.
Als je op Uw huidige schijf met meerdere partities een totale crash hebt, ben je ook Uw documenten kwijt.
Alleen jij kan uitmaken wat er belangrijkst is.
het is niet zo Mik dat alleen de C zal crashen waar de windows opstaat, dit weet je dus nooit van tevoren?
 
het is niet zo Mik dat alleen de C zal crashen waar de windows opstaat, dit weet je dus nooit van tevoren?
Je hebt gelijk, het is niet ALTIJD, maar wel MEESTAL. De C: is het meest gebruikt. Vandaar mijn reactie.
Daarom is het handig van altijd een goede clone achter de hand te hebben. Ik neem altijd (2/maand) een clone (Macrium) van de C:
De D en de E heb ik (ook extern) een sync met Goodsync.
 
wat was geweldige tool DMF nu weer?


Dimethylformamide of DMF (IUPAC-naam: N,N-dimethylformamide) is een kleurloze vloeistof, mengbaar met water en een groot aantal organische oplosmiddelen.

Maar dat bedoelt lange pier niet. Hij bedoelt het back-up programma Disk Master Free van Qiling: https://www.idiskhome.com/main/product_free.shtml
En hij noemde dat programma in post #2 van dit topic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan