Netwerk Kan niet meer streamen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Halllo beste mensen,
Sinds kort merk ik, dat ik niet meer kan streamen. Een AVI filmpje vanaf mijn Asus Laptop streamen naar mijn Philips Televisie lukt sinds kort niet meer met VLC Media speler. Wanneer ik VLC op "Renderer"zet, lijkt het erop dat het streamen begint, maar dan houdt het op. Het lijkt wel, of het streamen niet wordt doorgezet. Wie weet wat hier aan de hand kan zijn; hoe kan ik deze Stream functie weer terug krijgen ?
Ik hoor het nog graag.
Vriendelijke groet,
Cor Jansen
 
  1. Waar staat het bestand dat je wil streamen ? lokaal, op netwerk, op internet ?
  2. Lukt het gewoon afspelen van het bestand wel ?
  3. Heeft de PC nog een wifi of LAN verbinding met je thuisnetwerk ?
 
Ik ken het verschil tussen casten en streaming niet. Ik gebruik wel de c ast Player voor mijn televisie.
IK probeer een videobeeld vanaf mijn laptop door te sturen naar TV.
Volgens mij is het casten.
Het videobestand (Avi) staat op het bureaublad van mijn laptop. Gewoon afspelen lukt wel. Mijn laptop heeft gewoon een wi-fi verbinding met het thuiswerk. Inmiddels heb ik VLC op opnieuw geherinstalleerd. Helaas zonder goed resultaat. Wie weet raad ?

Cor Jansen
 
Volgens mij is de TV met internet verbonden.
Hierbij de televisiebeelden die ik zie wanneer ik probeer
om een videobestand op tv af te spelen.
Cor
 

Bijlagen

  • IMG20231222185735.jpg
    IMG20231222185735.jpg
    52.5 KB · Weergaven: 49
  • IMG20231222185831.jpg
    IMG20231222185831.jpg
    38.5 KB · Weergaven: 45
Neem eens een bestand/video wat je vroeger wel kon afspelen aub? Ik ben niet helemaal mee met je streaming of casting, maar het lijkt erop dat je TV niet overweg kan met het formaat....
 
Volgens mij is de TV met internet verbonden.
Je zei dat het bestand op je laptop staat lokaal ... dus is die verbinding met het internet naast de kwestie hé ...
Maar door het feit dat de TV wel de naam van het bestand weergeeft is bewezen dat er verbinding is.
Ik zou dus maar verder testen als ik jou was, zoals @DDragon80 hierboven suggereert nl. door terug te grijpen naar een bestand dat je ooit wél kon afspelen ...
 
wat ik doe is via Google Chrome casten mijn scherm casten en alles wat je dan cast komt op uw tv

ge naar de 3 puntje in de Google Chrome daar ga je naar

1703278490676.png


daarna zie je dit kies je bij Bronnen scherm casten klik je de naar waar je wild casten bij mijn zie je huiskamer google Nest en BOX .
bij u zal het anders zijn waar je uit kan kiezen

1703278876639.png
 
Intussen heb ik een andere methode gevonden om video's op TV af te spelen.
n.l. rechtstreeks met een USB stick in de TV. Tot mijn eigen verbazing werkte dat nog ook. De methode van Patrick houd ik achter de hand. Iedereen nog bedankt voor de hulp en het meedenken, maar ik ben er uit🙇‍♂️.
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
 
Usb stick hoeft helemaal niet. Gewoon via het netwerk direct naar je tv sturen
Met Conceiva Mezzmo kan je films, TV shows, muziek en photo slideshows streamen direct op je TV, Chromecast, DLNA apparaten en web browsers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan