Windows 11 Kan mijn C- en D- patitie niet meer benaderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste mensen,

Ik wilde een extra partie maken op mijn HDD. Nu merk ik dat ik de C- en D partitie niet meer kan benaderen, met windows schijf beheer.
Schermopname (17).png
Windows 11 functioneer verder m.i. normaal. Zie bijgevoegde afbeelding). Wie weet wat ik kan doen ? Ik hoor het nog graag.
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
 
Hoi Lang Pier,
bedankt voor jouw reactie, Easeus geeft mij de mogelijkheid om de niet toegewezen schijf, om te zetten naar een "Eenvoudig volume" Is die actie aan te bevelen en behoud ik zodoende mijn bestanden en instellingen ?
Groet,
Cor
 
Ik heb dit: " Dataverlies Dynamische schijf converteren naar standaard schijf zonder dataverlies?" nogmaals doorgelezen. hier gaat het inderdaad om een z.g. Dynamische schijf. Ik heb op mijn Laptop kennelijk te maken met een "Niet toegewezen schijf"". Hoe mijn HDD in die modus is gekomen, is mij een volslagen raadsel. Kan ik nu via Esaeus mijn HDD nu omzetten naar "Eenvoudig volume"? en zal dan vermoedelijk alle inhoud op de HDD kwijtraken, mocht het omzetten gaan lukken?
Groet,
Cor
 
... hier gaat het inderdaad om een z.g. Dynamische schijf. Ik heb op mijn Laptop kennelijk te maken met een "Niet toegewezen schijf"".

We zitten met zijn allen toch duidelijk te kijken naar een screenshot met de vermelding Dynamische Schijf en NIET een 'niet-toegewezen ruimte' want ze staat zelfs online ...
 
Lol, geen weet hoe dat is gekomen en er staat toch gewoon zonder data verlies?

En wat die niet toegewezen schijf, wat mij sterk lijkt want dat zal het een niet toegewezen ruimte zijn, er mee heeft te maken ontgaat mij.
 
Samengevat is het eigenlijk eenvoudig denk ik ...

De schijf 0 met partities C: en D: staat dynamisch en is dus daarom niet te zien in Schijfbeheer.
De inhoud van de schijf werkt echter gewoon want anders zou Windows niet meer werken ...

Probleem = dynamisch omzetten in standaard ...
Hoe ? = zie #2
alles wat daarna kwam is verwarring en om het probleem héén dansen.
 
Bij het Screenshot staat inderdaad Dynamische schijf. Daarintegen staat op het uitvoerings venstyer van Eseateus (zie afbeelding) dat het om "niet toegewezen ruimte" gaat. Dus dat is voor mij ook niet duidelijk. en op mijn vorige vraag terug te komen; zou systeemherstel succesvol kunnen zijn, denk je?
Groet,
Cor
Schermopname (19).png
 
Ik heb zonet een systeemherstel uitgevoerd en die is gelukt, maar heeft helaas niet het gewenste resultaat opgeleverd. Mijn schijf is nog steeds niet benaderbaar. Het omzetten van Dynamische schijf naar standaard met easeus bleek ook niet mogelijk. Daar is de Pro versie voor nodig en die heb ik helaas niet. Ik weety iet hoe nu verder ???
Groet,
Cor
 
Ultieme vraag : ondervind je last van het feit dat de C en D als dynamisch staan en niet zichtbaar in Schijfbeheer ?
Het is niet de regel, maar als het werkt zou ik het in jouw geval toch maar even afkijken, want je hebt nogal de neiging allerlei zaken te doen waarvan je de draagwijdte niet kan inschatten door gebrek aan kennis.

Dat is geen verwijt hé ... maar je moet je beperkingen onderkennen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan