Windows 11 Kan niet meer inloggen google account

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kreeg eerst melding dat mijn wachtwoord een uur geleden verandert is.
Volgende stap : Voor de beveiliging van je account wil Google zeker weten dat jij het bent die probeert in te loggen met de melding '
Een van je back-upcodes van acht cijfers opgeven.'
Wat dit is weet ik niet , ik heb geen achtcijferige codes.
Als ik klik op 'probeer het op een andere manier' , staat er 'Er is zojuist een e-mail met een verificatiecode verzonden naar ' , maar daar staat een verkeerd emailadres...
Accountherstel werkt ook niet want hier staat : 'plaats beveiligingssleutel in usb-poort' : wat dit is weet ik ook niet.............
Dank.
 
Sorry maar dit is totaal onbegrijpelijk ...
* naar welk mailadres een mail sturen met vraag tot contact ? Het geblokkeerde - daar zal dan geen reactie op komen, dat weet je zo ...
* wat is een 'niet e-mail adress' ??? Een postadres ?
 
Dit telefoonnummer is een opnamebandje die mij naar google.com/accounts/recovery stuurt , waar ik ............. moet inloggen.
Lukt natuurlijk weer niet.

Telefonisch contact met Google opnemen

Heeft u liever persoonlijk contact met een van de medewerkers van de Google klantenservice? U kunt dan bellen met Google op het nummer +1 650 253 0000. Ook kunt u een fax sturen naar het Amerikaanse kantoor, hiervan is het nummer +1 650 253 0001. Verder kunt u uw vragen, opmerkingen of klachten per brief sturen naar de Google hoofdvestiging, Het postadres is Google Inc. 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, United States.

*let op dit is of kan een duur telefoontje worden !
 
Ik heb nu een nieuw google account kunnen aanmaken met 2 staps verificatie via iemand anders' pc.Heb me een google one account genomen , dat heeft een support functie.Daar heb ik nu een vraag naar kunnen sturen met de hele problematiek , en vooral of ze de data van mijn vorig account kunnen 'redden'.
Afwachten ...
 
Ik heb nu een nieuw google account kunnen aanmaken met 2 staps verificatie via iemand anders' pc.Heb me een google one account genomen , dat heeft een support functie.Daar heb ik nu een vraag naar kunnen sturen met de hele problematiek , en vooral of ze de data van mijn vorig account kunnen 'redden'.
Afwachten ...
En alweer hetzelfde antwoord : een link voor accountherstel etc ...
 
Even terzijde, om dingen te voorkomen ipv ze te genezen... zoals achteraf blijkt dat dit in bepaalde situaties zeer moeilijk of zelfs onmogelijk blijkt.

1) Gebruik voor elke account een ander uniek wachtwoord. Bij voorkeur bestaande uit minstens 15 karakters. Letters, cijfers en speciale symbolen. Dus voor elke website, email account, etc...
2) Om regel nr één mogelijk te maken is het gebruik van een wachtwoord manager sterk aan te raden. Hieronder enkele aan te raden tools:
- Lasstpass https://www.lastpass.com/
- Dashlane https://www.dashlane.com/
- Bitwarden https://bitwarden.com/

Allen hebben een gratis versie waarmee je al zeker verder kunt om te starten. Wil je de full option, kost het een paar euro's per maand.
Persoonlijk vind ik dit het geld waard, zeker als je daarmee jezelf een hoop kopzorgen kunt besparen. Want zoals je merkt is één keer voldoende, en je kopzorgen erbij... de last, werk, ...
Ook kan je met zulke tool bijvoorbeeld zien waar er een zwak wachtwoord gebruikt wordt, of waar wachtwoorden hergebruikt worden.
Uiteindelijk moet je slechts één wachtwoord onthouden; het master password. Login in de vault kan je ook nog extra beveiligen met 2FA (MFA). Voor mensen die om de één of andere reden 'de cloud' niet vertrouwen, Bitwarden heeft ook de optie om zelf een vault server lokaal op te zetten.
 
Lastpass heb ik lang gebruikt maar zou ik nu niet meer aanraden. Heeft de werking van de gratis versie zo beperkt (slechts op één toestelsoort - indien op je PC, niet op je mobiel) en heeft de voorbije jaren al enkele keer een hack niet kunnen tegengehouden.

Bitwarden steekt met kop en schouders boven alle andere uit - ook gratis !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan