E-mail Kan na afsluiten Outlook (office 2019) deze niet meer openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

loulouenjoske

Steunend lid
Vip Lid
Besturing is Windows 10 - 64bit en Office is versie 2019.
Sinds enkele weken kan ik na het openen van Outlook en deze via de taakbalk weer afsluit deze niet meer opnieuw openen.
Ook na het afsluiten van de pc krijg ik de melding dat Outlook nog steeds actief is en of ik deze wel afsluiten.
Na opnieuw opstarten gaat Outlook wel openen.
Dank bij voorbaat
 
Heb ik ook op sommige PC's... heeft ermee te maken dat er een proces (nl. het sluiten op zich) niet eindigt en in de taken actief blijft.
Als je via Taakbeheer het proces (herkenbaar aan grijs Outlook-icoontje) afsluit dan kan je wel opnieuw openen.

Uiteraard bereik je die 'opkuis' ook door je PC te herstarten, maar enkel het proces even killen via Task Manager is uiteraard sneller en minder belastend.
Wat precies de reden is en wat de omstandigheden zijn waarbij zich dit probleem stelt heb ik nog niet kunnen achterhalen : zie er geen lijn in. Sommige PC's hier hebben het, andere niet.
 
Het probleem doet zich voor bij het 'afsluiten' van Outlook in een lopende sessie, niet bij het opstarten.
Als je daarna toch om een of andere reden de Outlook terug wil openen blijkt dat er een proces 'Outlook is closing' achterblijft in de taken.
 
Bij taakbeheer staat onder opstarten niets bij van office/outlook
Bij processen heb ik nu zowel Outlook als Microsoft office beëindigd en JOUPIE, ik kan outlook terug openen.
Een zeer welgemeende dank voor uw hulp
 
Er is niets mis met zijn Office ... enkel dat Outlook bij het afsluiten één proces in de task manager aktief laat staan en daardoor het in dezelfde sessie terug opstarten verhindert. Ook al gesteld in #2 (omdat ik het zelf ook op één van de PC's hier regelmatig zie gebeuren). Ongemak, maar hij kent nu de oplossing. Eventjes die taak killen in TMgr en het is OK.
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
PhilipV
Heb nu na een nieuwe opstart Outlook geopend, dan afgesloten, via taakbeheer Outlook beëindigd en PRIMA, kan Outlook gewoon terug openen.
Nogmaals een grote dank voor de hulp, was mijn eerste keer op al die jaren dat ik lid ben dat ik hulp vroeg en ook heb gekregen
Respect
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan