Word Word kan zijn eigen oude .doc bestanden niet meer bewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid

Het zal je misschien al overkomen zijn dat oude documenten met extensie .doc niet meer kunnen bewerkt worden in Word.
Als je tracht een bestandsnaam.doc te openen met Word om het op te slaan als bestandsnaam.docx zal dat wel lukken, maar toch zal dit docx bestand niet kunnen gebruikt worden.

Oplossing : Download LibreOffice en installeer het op je PC.

In Writer (tegenhanger van Word) open je het onbruikbaar .doc bestand en sla dit op als ‘Herstelde bestandsnaam.docx

Nu zal Word dit kunnen openen en bewerken.
 
Klopt waarschijlijk maar je moet inloggen volgens de link van @Patrick.S en dat heb ik niet gedaan.,maar met Libre Office moet je één Libre Office downloaden en twee de Java rotzooi downkoaden. want je kan libre office niet installeren zonder de Java rotzooi.
 

Het zal je misschien al overkomen zijn dat oude documenten met extensie .doc niet meer kunnen bewerkt worden in Word.
Als je tracht een bestandsnaam.doc te openen met Word om het op te slaan als bestandsnaam.docx zal dat wel lukken, maar toch zal dit docx bestand niet kunnen gebruikt worden.

Oplossing : Download LibreOffice en installeer het op je PC.

In Writer (tegenhanger van Word) open je het onbruikbaar .doc bestand en sla dit op als ‘Herstelde bestandsnaam.docx

Nu zal Word dit kunnen openen en bewerken.
Ik heb net een Word document *.doc geopend met Word 2016, bewerkt, geen enkel probleem, en dan opgeslagen als *.docx
Het terug openen en daarna bewerken met Word 2016 ging probleemloos...
 
Ook ik zie geen probleem. Net een word document uit 2004, .doc dus, bewerkt en opgeslagen als .docx. Vervolgens terug bewerkt en nog eens opgeslagen als .doc. en ten tweede male bewerkt. Ik kon er dus iedere richting mee uit. En dit alles met Office (word) 2019.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan