Smartphone Internet gebruiken, zonder abo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag een blauwe Nokia 225 4G gekocht. Die zou evtl mijn phone van't werk kunnen vervangen waar Scan2go opzit. Met het huidig weer heb ik geen jasje aan met grote zakken.
Scan2go is een app op de phone die me volgt de ganse werkdag, 5 dagen. Ik zou die app evtl op mijn Nokia willen zetten en dat in mijn broekszak willen steken ipv een grote Samsung.
Vraag is, wat kost dat aan internetverbruik (5 x ca 9 uren) ?
 
Kunt u op uw oude telefoon niet zien wat het dataverbruik van die app is? Gaat die app op die Nokia werken? Is dat een app om op een Android toestel te installeren?
Wifi hebt u niet op die nieuwe. Koop eens een kaartje van 3 of 5 GB data en kijk hoelang dat meegaat.
 
voor alle duidelijk het Besturingssysteem voor Nokia 225 is : Series S30+( van Nokia ) en geen Android ,als ik ga zoeken naar de app vind ik die niet echt
wat ze op de website van Nokia wel geven is dit

Geschatte beltijd (dubbele sim, 4G):6 h
Geschatte beltijd (dubbele sim, GSM):8 h
Geschatte beltijd (enkele sim, 4G):6 h
Geschatte beltijd (enkele sim, GSM):19 h
Geschatte standbytijd (dubbele sim, 4G):12 days
Geschatte standbytijd (dubbele sim, GSM):16 days
Geschatte standbytijd (enkele sim, 4G):16 days
Geschatte standbytijd (enkele sim, GSM):24 days
Luistertijd:46 h

hier gevonden bij Technische specificaties https://www.nokia.com/phones/nl_be/nokia-225-4g/specs?sku=16QENB01A03
 
Is een Samsung van't werk waar enkel die app op draait. Niks anders kunt ge op die phone zien.
Scan 's morgens de QR en wanneer je gedaan hebt verzamelt hij alle data (tijdstippen & en overal waar je was) stuurt hij op. Wegens privacy kunnen enkelen die data raadplegen.
Daarstraks gebeld naar Proximus voor iets anders, mijn nr pay&go is vervallen verleden maand en vervallen. Is een Motorola phone voor op reis met zekerl 50 € er op, foetsie. Ligt een jaar stil elke keer. Extra vraagje daar gesteld met antwoord: 15 € voor 2 gibabyte internet/maand.
1 Pluspuntje vandaag, gratis een Nokia 222 of wat mensen weggooien. Is van een oudere die er nooit mee heeft kunnen werken. Eindelijk ene die in de zon zijn display leesbaar is. Accu er in en werken (waarin ge mobiel netwerk kunt afzetten!)
Maandag bel ik naar 't werk voor meer gegevens van die app scan2go, wat 't kost enz en evtl breng ik die Nokia 225 4G(is aangekomen) bij hun binnen, laat't ze 't maar uitzoeken.

 
de scan2go app is via google play op te halen ..
*ik krijg de melding dat deze app niet beschikbaar is voor mijn apperaat ..


Ashampoo_Snap_zondag 15 mei 2022_07h45m39s_001_.jpg
 
Zoals al aangegeven in post #3 van @Patje001, werkt de Nokia 225 niet met Android als OS.
Maw, je kan met dat toestel geen android apps zoals Scan2go gebruiken. Geen optie dus.
 
dacht dat het duidelijk was dat deze app enkel te gebruiken is voor android toestellen aangezien deze via de google play store op te halen is.
 
Vandaag ontdekt bij de opstart dat er GPS onderbreking was, Ik stond in de garage. En zit niet op die Nokia 225 4G dacht ik.
Enkel mijn Motorola 3° generatie 2015 zou dat kunnen.
 
Er is dus verschil tussen gsm en android (smartphone)?
Je hebt mss gelijk, men zegt mij ook niks. Dat wordt een nieuwe zoektocht, mini android/smartphone.
Al die nieuwe gsm's gooit men ook op 'n hoopje, kies maar joh.
 
Dat wordt een nieuwe zoektocht, mini android/smartphone.
Ik wens je veel succes, tegenwoordig is zowat 6" en groter de norm. Ik weet nu niet meteen een Android toestel dat niet groot is. Of je moet een ouder toestel zien te scoren, toen er wel nog kleinere toestellen gemaakt werden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan