Varia Identiteitskaart aanmelden van 2 personen lukt niet - Deel 2 ( 1 werd afgesloten)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Besten,

Mijn vorige mail over dit onderwerp staat een slot op ???

Gegeven :

Tot nu toe had ik plots sedert maanden moeilijkheden met het gebruik achtereen van 2 identiteitskaarten : na gebruik van de eerste diende ik Firefox "op te frissen" om daarna de 2e te kunnen gebruiken en vice versa.
Sedert verleden week kan ik de 2 identiteitskaarten niet gebruiken ???????
Ik moet dringend verbinding kunnen maken met het VAPH.
Voor beiden verkrijg ik de 2 volgende meldingen :
De 1ste verschijnt wanneer ik op hun website verbinding wil maken met de identiteitskaarten.
De 2e verschijnt als ik via de overheid een verbinding wil maken via CSAM en het gebruik van de Digipass.

Wat heb ik reeds gecontroleerd :
  1. Via de "Belgian eID Viewer" op de inhoud en de certificaten van beide identiteitskaarten.
  2. De programma's voor gebruik van de "Digipass" & de identiteitskaarten herinstalleert.

Besten,

Graag jullie tips wat ik verder nog kan controleren - herinstellen - enz...........

Flamingo :geek:


Aanmelden on bekend.jpg
Aanmelden mislukt CSAM Overheid.jpg
 
op welke knopjes jij gedrukt hebt in FF, dat weten we niet, ik kan enkel mijn bevindingen meedelen ... onlangs had ik problemen met die eID-PKCS#11 module, heb dan meer dan eens mijn komplete FF eraf gegooid als ook de é-id soft, reboot en her-install gedaan. gelukkig is mijn FF gesynchroniseerd en was ik bijna niks kwijt. hoe en wat is en blijft een vraagteken ?
in tijden van nood gebruik ik Edge om in te loggen of ' Its Me '. inloggen via FF of Edge zoveel verschilt het echt niet ....

mijn laatste bijdrage aan dit Topic .... met als Hamvraag: " welke knopjes heb jij ingedrukt in FF "
 
Laatst bewerkt:
verleden jaar deze oplossing (werkend!) mogen ontvangen betreffende Eid en FF:
Firefox gebruikt de identiteitsvoorkeuren van de vorige gebruiker die aangemeld heeft via eID.

U kan deze wissen via de Firefox instellingen -> privacy and security -> certificaten bekijken -> authenticatiebeslissingen

Gelieve alle certificaten met host "Certif.iamfas.belgium.be" te verwijderen. Herstart Firefox en probeer opnieuw aan te melden met uw eID.

Opgelet: De certificaten bij authenticatiebeslissingen moeten telkens gewist worden wanneer er met een andere eID moet worden aangemeld.

Met vriendelijke groeten,
Servicedesk BOSA DG DT


mvg, Alain
 
@flamgen => Bij mij lukte het plots ook niet meer om Eid te gebruiken met webbrowser Firefox,
niet onder Linux-ZorinOS, niet onder Linux-OpenSuse en ook niet onder Windows-10Pro.
Ik heb daarvoor telefonisch contact opgnomen met de dienst Eid in Brussel (BOSA)
en die antwoordden onmiddellijk dat ik moest proberen met Chrome.
Ik heb deze gedownload & geïnstalleerd, ook de "Add-On", en dit werkte prima !
Tot op heden is de situatie met Firefox nog steeds dezelfde.

Voor het inloggen in Eid met verschillende personen na mekaar is de gulden regel,
ook bij gebruik van Chrome, dat je bij het uitloggen best 10 à 15 min. wacht vooraleer
met een andere identiteitskaart terug in te loggen, anders kom je meestal terug als ingelogd
op jezelf.
Hopelijk helpt dit jou en andere gebruikers.
Vr. Groeten.
MRMJC
 
Laatst bewerkt:
Besten,

OK voor mij is het gedaan.
Voor inloggen met onze eID smijt ik Firefox buiten en zal voortaan Chrome of Edge gebruiken.
Als ik de volgende meldingen lees :
  • Op de website van Firefox moeilijkheden zelf : " Bij de meest recente versie van Firefox kunnen er aanmeldingsproblemen optreden. "
  • Door .MRMJC hierboven :... "dienst Eid in Brussel (BOSA)en die antwoordden onmiddellijk dat ik moest proberen met Chrome.".....
Dus ze weten dat alles misgaat en doen er reeds maanden zelf niets aan ??????????????????

Flamingo 🤓:devilish:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan