Varia Identiteitskaart aanmelden van 2 personen lukt niet - Deel 2 ( 1 werd afgesloten)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Besten,

Mijn vorige mail over dit onderwerp staat een slot op ???

Gegeven :

Tot nu toe had ik plots sedert maanden moeilijkheden met het gebruik achtereen van 2 identiteitskaarten : na gebruik van de eerste diende ik Firefox "op te frissen" om daarna de 2e te kunnen gebruiken en vice versa.
Sedert verleden week kan ik de 2 identiteitskaarten niet gebruiken ???????
Ik moet dringend verbinding kunnen maken met het VAPH.
Voor beiden verkrijg ik de 2 volgende meldingen :
De 1ste verschijnt wanneer ik op hun website verbinding wil maken met de identiteitskaarten.
De 2e verschijnt als ik via de overheid een verbinding wil maken via CSAM en het gebruik van de Digipass.

Wat heb ik reeds gecontroleerd :
  1. Via de "Belgian eID Viewer" op de inhoud en de certificaten van beide identiteitskaarten.
  2. De programma's voor gebruik van de "Digipass" & de identiteitskaarten herinstalleert.

Besten,

Graag jullie tips wat ik verder nog kan controleren - herinstellen - enz...........

Flamingo :geek:


Aanmelden on bekend.jpg
Aanmelden mislukt CSAM Overheid.jpg
 
De laatste reactie op die vorige post was van september 2022 !!! en dan voorziet ons forum inderdaad in een 'opkuis' om te vermijden dat er volledig nutteloos wordt ingegaan op verouderde vragen en oplossingen.

Als je daar toch nog op zou willen doorgaan volstaat een simpele vraag aan een beheerder en we zetten het terug open.
Maar in deze stel ik voor dat we de nieuwe topic maar gewoon laten openstaan en misschien reageert er iemand met een frisse kijk op het probleem. Het vorige topic was gestopt op een aantal vragen waar je geen antwoord meer op gaf ...
 
Beste PhilipV,

Dank voor Uw info over het "sluiten" van en topic. Wist dit niet.

Wat Uw melding betreft voor "It'sme" is dit allemaal aan mij niet besteed ( ondertussen 77).
Ik heb het al moeilijk genoeg bvb met mijn smartphone Sony waar het zeer gemakkelijk "BackUp" programma niet meer werkt - te oud ??? -
Men stelt dan ook voor te werken via "Google Drive".
En dat systeem ben ik nu ook aan het leren.

flamingo 🤓
 
zorg ten eerste dat je de laatste versie gebruikt van de Eid Software.
waarschijnlijk dat je Firefox bijgewerkt werd en daardoor dat je de eerste foutmelding kreeg..hier althans draai er de FireFox 114.01 (64bits) en lukt het aanmelden bij VAPH dus wel via mijn identiteitskaart maar het lukte pas nadat ik de nieuwste eid software installeerde .
ook via de edge heb ik hier geen probleem..

**opmerking de ok toets betreffende de certificaat is hier niet te gebruiken ik diende enkel dubbel klik te doen op het certificaat om vervolgens het pincode scherm te voorschijn te laten komen en dit zowel in de Edge als bij FireFox

Ashampoo_Snap_maandag 12 juni 2023_18h01m14s_001_.jpg

Ashampoo_Snap_maandag 12 juni 2023_17h42m10s_003_.jpg

Ashampoo_Snap_maandag 12 juni 2023_17h42m46s_004_.jpg
 
Beste Qtex,

Dan k voor Uw uitgebreid antwoord met beelden.
Maar............... NIETS helpt.

IK heb - voor de zoveelste keer - alle benodigde programma's verwijderd en herinstalleert zijnde deze van mij n"kaartlezer" van de nodige eID enz.
Maar neen, steeds dezelfde meldingen van "niet aanvaarding".
Ook miojn Firefox bezit de allerlaatste "114.01 64 bits"

Ik heb dan ook besloten van jullie niet meer lastig te vallen en heb een mail met alle informaties doorgestuurd naar de officiële dienst voor identiteitskaarten behandelingen.

Van zodra ik verder nieuws heb, laat ik dit via deze topic aan iedereen geworden.

Flamingo 🤓:devilish::mad:
 
Besten,

Mijn vorige mail over dit onderwerp staat een slot op ???

Gegeven :

Tot nu toe had ik plots sedert maanden moeilijkheden met het gebruik achtereen van 2 identiteitskaarten : na gebruik van de eerste diende ik Firefox "op te frissen" om daarna de 2e te kunnen gebruiken en vice versa.
Sedert verleden week kan ik de 2 identiteitskaarten niet gebruiken ???????
Ik moet dringend verbinding kunnen maken met het VAPH.
Voor beiden verkrijg ik de 2 volgende meldingen :
De 1ste verschijnt wanneer ik op hun website verbinding wil maken met de identiteitskaarten.
De 2e verschijnt als ik via de overheid een verbinding wil maken via CSAM en het gebruik van de Digipass.

Wat heb ik reeds gecontroleerd :
  1. Via de "Belgian eID Viewer" op de inhoud en de certificaten van beide identiteitskaarten.
  2. De programma's voor gebruik van de "Digipass" & de identiteitskaarten herinstalleert.

Besten,

Graag jullie tips wat ik verder nog kan controleren - herinstellen - enz...........

Flamingo :geek:


Bekijk bijlage 253604Bekijk bijlage 253605
Ik ben wel geen zelfstandige meer, maar in mijn tijd moest deel 2 op papier binnen gebracht worden. Dus even met je boekhouder overleggen wat je allemaal kan inbrengen en opsturen. Er zit normaalgezien een enveloppe in om gratis te verzenden naar de Italiëlei.
 
Ik ben wel geen zelfstandige meer, maar in mijn tijd moest deel 2 op papier binnen gebracht worden. Dus even met je boekhouder overleggen wat je allemaal kan inbrengen en opsturen. Er zit normaalgezien een enveloppe in om gratis te verzenden naar de Italiëlei.
Deel 1 vs. deel 2 slaat op de postings in PCTuts hier ... Bal dus behoorlijk misgeslagen denk ik.
Niets te maken zelfstandige, niet op papier. Niets te maken met boekhouder en inbrengen of opsturen.
En we zitten met PCTuts niet op de Italiëlei hé ...:eek:
 
Beste Loomax,

Ik begin niet met nog een andere.
Alles heeft perfect gewerkt met Mozilla Firefox, tot PLOTS van de ene op de andere dag alles misliep en ik niet meer kon inloggen.
Dus denk ik dat er IETS PLOTS mis ingesteld - veranderd - enz is. Maar ja, wat ???

Beste Patrick.S

Deze extensie is geplaatst en staat in werking.

Flamingo :geek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan