Netwerk Aanmelden bij overheidsdiensten lukt niet meer (CSAM)

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Ik kan niet meer aanmelden bij de overheidsdiensten met mijn identiteitskaart. Ik krijg steeds de melding "Aanmelden mislukt"

1732803887209.png

Ik gebruik een kaartlezer die direct aangesloten is via een usb-kabel. In het verleden ging het aanmelden zonder probleem.
Ik gebruik uitsluitend Defender als antivirus.

Wat ik al heb geprobeerd :
Firefox of Chrome => geen verschil.
Naast de eID Middelware software heb ik ook ID Viewer geïnstalleerd.
Deze laatste werkt normaal. Ik kan mijn foto zien en mijn gegevens. Het ligt dus niet aan de kaartlezer.

Ik heb BOSA gebeld en het probleem uitgelegd. De medewerker vond geen oplossing.
Een andere medewerker zal mij contacteren (daar heb ik weinig hoop op)

Ik ben op het eind van mijn latijn; Graag nog wat suggesties.

Ik heb wegens mantelzorg geruime tijd, meer dan 3 1/2 jaar à rato van 3 dagen/week, moeten spenderen op een tweede adres. Daar had ik een oudere laptop ASUS met Windows 7. De (oudere en de recente) kaartlezers werkten nooit In Firefox, zelfs niet met de geïnstalleerde add-on van Firefox zelf en de geïnstalleerde eID software van de overheid. Telkens moest ik uitwijken naar Edge of Chrome. Die tweede adres periode is nu afgelopen en diezelfde kaartlezers werken perfect op mijn HP laptop en Alternate desktop met Windows 11. Ik denk dus dat wel Firefox in de oude Windows software zich verslikte in de kaartlezers.

En even voor Philip, ondanks mijn 4 computers heb ik geen smartphone en dus geen It's me en dat wil ik zo houden. Alhoewel de druk van buitenaf zeer groot wordt. Elke instantie, ziekenhuis, bank, enz.enz. gaan er van uit dat je dit wel hebt. Maar mijn voordeel ; ik heb nog nooit commentaar of drek van de socials gehad en dat is beter voor mijn hart.

Het verwondert mij dat zoveel mensen gerelateerde problemen hebben.
Ik krijg op ons forum zoveel adviezen dat ik ze niet allemaal tegelijk kan volgen.

Ik ga mij focussen op de richtlijnen van 2 personen die mij wellicht best kunnen helpen inzake verlopen 'Citizen CA' certificaten.
- @PhilipV (procedures in #14 die ik momenteel tracht uit te voeren)
- Een persoonlijke hulp (ticket) per e-mail van een BOSA medewerker.

Als je het niet kan verlengen, wordt die aktie door dat certificaat niet ondersteund.
Dus verwijderen

1733139939249.png

Dan de e-ID software opnieuw installeren en er zal een nieuw certificaat worden aangemaakt - daarvoor zal er interactief naar een en ander worden gevraagd.

Terug
Bovenaan