Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,

Ik gebruik een gewone ID-kaartlezer die zeer goed werkte - in mei nog voor de belastingen in te vullen -
Maar na een crash en volledige herinstelling van mijn W7 wordt hij niet meer herkent.

Ik heb ALLES ingesteld en gecontroleerd wat op de website van de FOD staat :
* Instelling van het programma.
* In FF de Extentie geinstalleerd.
* In FF via extra-opties-geavanceerd naar de certificaten de 3 vinkjes aangetipt.

De kaartlezer met en zonder kaart erin aangesloten vooralleer FF te openen en nadat FF was geopend.
De E-ID-Vieuwer opent zich volledig blanco.
Steeds verkrijg ik de melding : kaartlezer niet aangesloten.

Graag een tip wat ik nog kan controleren en/of instellen.
Flamingo
icon_eek.gif
 
Open Firefox
Selecteer het menu "Opties - Add-ons"
In het tabblad "Add-ons verkrijgen" vul je in het zoekveldje "eID Belgie" in en start het zoeken op..
deze add-on kan vervolgens bij de "beschikbare add-ons" vermeld staan en dan hoef je deze enkel nog te installeren .
ook kan deze add-on vermeld staan bij " mijn add-ons " en dan dien je deze dus enkel op te starten
wellicht dien je de Firefox te herstarten ...
hier werkt de eID ID lezer dus wel via de Firefox
 
Beste Otex,

Deze Add-On staat geïnstalleerd in mijn FF - zoals hierboven vermeld -.
Maar U meldt : "hier werkt de eID ID lezer dus wel via de Firefox".
Kan men de eID ID lezer ook starten buiten FF ?
IK heb hem gedownload en geïnstalleerd bij mijn programma's - geopend, maar hij blijft leeg met de melding dat er geen kaartlezer is geïnstalleerd, alhoewel die is aangesloten en het lichtje brandt ter aanduiding dat er contact is.

FF AddOn - e-ID.jpg

Flamingo
 
noteer dat ik hier ook een foutmelding krijgt te zien soms " kaartlezer niet aangesloten " terwijl deze dus wel aangesloten is .
Ashampoo_Snap_2015.10.14_15h15m51s_004_.jpg

in dat geval herstart ik de Firefox en probeer ik het nogmaals ... dit lukt daarna dus wel ...
maar indien er geen ID aanwezig is in de kaartlezer geeft deze dezelfde foutmelding weer !
ook dient er een certificaat bevestiging gedaan te worden en dit door mijn "Pin Code " in te geven ..
deze Pin code is deze die jij eerder toegestuurd gekregen kreeg toen je destijds je ID ging ophalen ...
heb jij deze Pin Code veranderd dan dien je dus de huidige Pin code in te geven bij de certificaat bevestiging ...

**je vermeld tevens dat je 3 vinkjes hen aanstaan bij certificaten !
hier staat "automatische een selecteren " dus niet aangevinkt ... dit om misbruik te voorkomen .
 
Beste Otex,

Dat is het hem juist.
Ik heb tot nu toe nog geen scherm gekregen om mijn pin-code in te voeren.
Daar er steeds de melding is : geen kaartlezer aangesloten - wordt er geen scherm geopend om die pincode in te vullen en dus verder te werken.

Hierbij 2 kopijen van de schermen "certificaten".
Wat mij daarbij opvalt is dat bij het scherm "details" er niets is ingevuld.
Het is alsof dat certificaat toch niet is geinstalleerd.

Flamingo
 

Bijlagen

  • Certificaat - weergeven - algemeen.jpg
    Certificaat - weergeven - algemeen.jpg
    89.8 KB · Weergaven: 171
  • Certificaat - weergeven - details.jpg
    Certificaat - weergeven - details.jpg
    67.2 KB · Weergaven: 176
Beste Ranger,

Heb ik allemaal zo gedaan.

Maar er is mij nu iets opgevallen (de installatie verloopt dan ook zo vlug) :
Ik heb in het schermpje van de installatie van het eID programma eens getipt op "details" zodat ik zie wat er allemaal geïnstalleerd wordt.
En heb ontdekt dat - nadat er ik weet niet wat allemaal geïnstalleerd is - plots alles terug verschijnt maar nu met de meldingen " bestand verwijderen - Map verwijderen " en dit voor alles wat met "Reader drivers" heeft te maken.

Dus wordt vooreerst alles geïnstalleerd om daarna te worden verwijderd !!!
Dus worden er geen "drivers" geïnstalleerd, en dat zal waarschijnlijk de oorzaak zijn, dat mijn kaartlezer niet wordt herkend.

Dus hoe kan ik die "drivers" installeren ?

Flamingo
 

Bijlagen

  • Drivers geinstalleerd.jpg
    Drivers geinstalleerd.jpg
    35.5 KB · Weergaven: 155
  • Drivers verwijderd.jpg
    Drivers verwijderd.jpg
    49.8 KB · Weergaven: 163
kijk eens op de C in Program Files(x86) of je daar de map vermeld ziet staan Belgium Identity Card
indien zo verwijder je deze in zijn geheel ...
ga vervolgens naar Programma's en Onderdelen en controlleer hier dan op Belgium e-ID middelware
indien deze er vermeld staat verwijder je deze dan ook ..
herstart je systeem en installeer de Belgium e-ID middelware 4.0.7 (build 7466) opnieuw .
haal de firefox add-on op en installeer deze ook ..
herstart de firefox nu en sluit je kaartlezer nu aan ...tracht je nu in te loggen !
blijkt het dat je nu weer de foutmelding krijgt betreffende het NIET aangesloten te zijn van je kaartlezer dan scheelt er waarschijnlijk iets met deze kaartlezer zelf .
 
Je kaartlezer testen
Oei, de test werkt niet.

de test werkt hier dus wel met IE11
Ashampoo_Snap_2015.10.14_19h07m12s_001_.png Ashampoo_Snap_2015.10.14_19h07m43s_002_.png
Ashampoo_Snap_2015.10.14_19h08m37s_003_.jpg

**in Firefox lukt de test dan weer niet en kreeg ik de melding er kan geen beveiligde verbinding aangemaakt worden ...

opmerking : bij de 2de keer lukte de test wel in Firefox ..

Ashampoo_Snap_2015.10.14_19h16m23s_004_.jpg
 
Laatst bewerkt:
Besten,

Aan allen hartelijk dank voor alle Info.
Heb er weer veel bij geleerd waar ik wat kan vinden.

Maar heb mijn kaartlezer - en die van mijn gebuur die dezelfde is - getest op andere PC's en laptops en.... NIETS.
Nochtans is deze van mijn gebuur nog nooit gebruikt.
Maar ja, onze toestellen zijn zekers 15 jaren oud. Ze werkten wel nog over een maand (heb er in mei nog mijn Tax-on-Web mee ingevuld).
Maar ik zat nog met de aloude installatie vanuit e-ID software.

Na de herinstallatie van mijn PC heb ik de allernieuwste e-ID-software gedownload.
Misschien is die niet meer compatibel met ons oud toestel ???

Ik heb dan ook een nieuwe kaartlezer gekocht en die werkte DIRECT.
Het werd de Digipass van Vasco :
https://retail.vasco.com/du/products/connected/digipass_905/digipass_905.aspx

Flamingo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan