Opgelost Extra geheugen voor Acer Acer Predator G3620

Status
Niet open voor verdere reacties.

Castellane

Steunend lid
Vip Lid
Ik wil mijn Acer predator sneller laten lopen door nieuw of extra geheugen.
De CPU is een Intel Core i7 3770 @ 3.40GHz (er is plaats voor 4 RAM modules)
Ik heb 2 RAM modules van elk 4GB zitten PC3-12800 (800 MHz) in mijn PC (8 GB in totaal)
Wat doe ik best om mijn pc sneller te laten werken 2 extra modules van 4 GB kopen (zodat ik 16GB heb)
Of oude modules vervangen door snellere, eventueel welke snelheid.

Iemand hiermee ervaring?
 
beste Castellane ik vermoed dat je de bpmen in het bos niet meer ziet staan?
je vraag is ondertussen al iets uitgelopen ... een kleine nachtmerrie ...
waar een aantal mensen zeker van zijn, is ook zo!, de snelheid wordt door extra Ram (geheugen) NIET opgedreven.
enkel de hdd vervangen door een ssd kan nog bij jou een snelheids winst opleveren!

nu wil je es een snapshot maken van je aanwezige hdd, ssd ... ?

hoe doe je dat:

in het vakje met het vergrootglas typ je ' knipprogamma ' en start die op, zodat het op je scherm zichtbaar is
terug in het vakje met het vergrootglas: windows toets + x, er komt een menu tevoorschijn klik daar op apparaatbeheer, dan komt er zo iets uit:

1645630659852.png

open het puntje ' schijfstations ', zodat het te zien is of er een hdd of ssd aanwezig is

maak met het knipprogamma een beeldje zoals hierboven en post het hier, zodat hulp in de goeie richting geboden kan worden ...

iederéén ROEPT hier, ikke ook jammer genoeg (maar niet veel, oef ...), we vergeten met zijn allen dat je een gewone gebruiker zijt en geen Fanatieke/PC idioot zoals wij zijn .

dat wou ik toch even kwijt!
 
beste Castellane ik vermoed dat je de bpmen in het bos niet meer ziet staan?
je vraag is ondertussen al iets uitgelopen ... een kleine nachtmerrie ...
waar een aantal mensen zeker van zijn, is ook zo!, de snelheid wordt door extra Ram (geheugen) NIET opgedreven.
enkel de hdd vervangen door een ssd kan nog bij jou een snelheids winst opleveren!

nu wil je es een snapshot maken van je aanwezige hdd, ssd ... ?

hoe doe je dat:

in het vakje met het vergrootglas typ je ' knipprogamma ' en start die op, zodat het op je scherm zichtbaar is
terug in het vakje met het vergrootglas: windows toets + x, er komt een menu tevoorschijn klik daar op apparaatbeheer, dan komt er zo iets uit:

Bekijk bijlage 251758
open het puntje ' schijfstations ', zodat het te zien is of er een hdd of ssd aanwezig is

maak met het knipprogamma een beeldje zoals hierboven en post het hier, zodat hulp in de goeie richting geboden kan worden ...

iederéén ROEPT hier, ikke ook jammer genoeg (maar niet veel, oef ...), we vergeten met zijn allen dat je een gewone gebruiker zijt en geen Fanatieke/PC idioot zoals wij zijn .

dat wou ik toch even kwijt!
Thx, ik sta voor veel open en idd het is soms moeilijk om nog het bos door de bomen te zien...
1645633341473.png

Zoals je kan zien 3 schijfstations waarbij de 1e de SSD is.
De 2e in een schijf van 1TB die opgesplitst is in 2 schijven van 500GB (schijf C voor pgm's, schijf D voor data)
De laatste is een extra schijf van 3TB ook voor data en back-ups
1645633468774.png
 
je ' Schijf 0 ' is je Windows en die staat op een gewone mechanische hdd, deze kan je eventueel clonen naar een ssd van 1TB.
als de cloon gelukt is je Seagate hdd vervangen door de ssd.

om te clonen zijn er verschillen programma's beschikbaar: Acronis,HDClone,Aomei,Macrium Reflect ......

zeer belangrijk hdd Seagate= 1T dus de eventuele ssd= 1T

Sandisk zie #65 van Qtex

voila een paar bomen weg ..... hopelijk

Het RAM-geheugen uitbreiden dan zult u merken dat:

  • Programma's beter draaien en sneller reageren op opdrachten.
  • Het opstarten van programma's sneller verloopt.
  • Meer programma's tegelijkertijd gebruikt kunnen worden.
  • De snelheid van de computer in zijn geheel toe zal nemen.
  • De harde schijf minder vaak aangesproken wordt.
 
Laatst bewerkt:
Het RAM-geheugen uitbreiden dan zult u merken dat:

  • Programma's beter draaien en sneller reageren op opdrachten.
  • Het opstarten van programma's sneller verloopt.
  • Meer programma's tegelijkertijd gebruikt kunnen worden.
  • De snelheid van de computer in zijn geheel toe zal nemen.
  • De harde schijf minder vaak aangesproken wordt.
Stop toch eens met die onjuistheden, dat is alleen zo als er niet hoeft te worden geswapt anders maakt het helemaal niets uit.
 
Stop toch eens met die onjuistheden, dat is alleen zo als er niet hoeft te worden geswapt anders maakt het helemaal niets uit.
om je tevreden te stellen l p (Goeroe):

minimaal voorzien van 4GB RAM-geheugen. Een hoeveelheid die het RAM-geheugen uitbreiden niet direct noodzakelijk maakt. Want het is niet heel veel, maar voor veel toepassingen wel genoeg.

lijf spreuk: ' Oudere CPU's dan de Coffee Lake ondersteunen geen MBEC. '
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan