Opgelost Extra geheugen voor Acer Acer Predator G3620

Status
Niet open voor verdere reacties.

Castellane

Steunend lid
Vip Lid
Ik wil mijn Acer predator sneller laten lopen door nieuw of extra geheugen.
De CPU is een Intel Core i7 3770 @ 3.40GHz (er is plaats voor 4 RAM modules)
Ik heb 2 RAM modules van elk 4GB zitten PC3-12800 (800 MHz) in mijn PC (8 GB in totaal)
Wat doe ik best om mijn pc sneller te laten werken 2 extra modules van 4 GB kopen (zodat ik 16GB heb)
Of oude modules vervangen door snellere, eventueel welke snelheid.

Iemand hiermee ervaring?
 
bekijk DIT es ...... dan weet je toch al meer hopelijk!

1645451655389.png


je kan maximaal gaan tot 16GB, je blijft wel gebonden aan de DDR wat pinning (bouwvorm) betreft. om snelheid winst te maken hdd vervangen door een ssd (hdd clonen met ....), windows + r; gevolgd dr msconfig kan je nog een aanpassing doen van het aantal `µP:
1645451994932.png

S6
 
Laatst bewerkt:
Wanneer ik de link open heb ik 3 opties...
Wanneer ik kies voor upgrade en dan kies voor ACER
Vervolgens kies ik voor moederbord maar dan zie versie V3.05 -> V3.16
Hoe weet ik welke versie ik heb?
 
Zoek in bovenstaande onder acer-game-line
Maar wil je nog wel investeren in een wat oude pc?

Er zijn 2 modellen:
Op de site van tweakers zie ik verschillende modellen, ik heb een Acer Predator G3620 (SOCKET 0) (volgens Speccy
Met een Intel Core i7 3770 @ 3.40GHz Ivy Bridge 22nm Technology
Met 8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 798MHz

De vraag is ben ik beter af met alle RAM te verwijderen en nieuwe plaatsen met hogere kloksnelheid of is enkel extra 8 GB plaatsen voldoende?
Op de lijst van Tweakers zie ik achter het type ook iets zoals DT.SJEH.xx staan, zijn dit verschillende types?
Hoe weet ik welke ik heb?
 
prijzen vergelijken 2 x 8 GB tov 2 x 4 Gb, wel rekening houden met de kloksnelheid als je 2 x 4Gb koopt!

het zou me niet verbazen dat een nieuwe kit van 16Gb (2 x 8 GB) goedkoper uitkomt dan een kit van (2 x 4Gb), prijzen vgl met hetgeen te verkrijgen is .....
 
ik heb zelf 2 x 8GB maar ik ben ook overgeschakeld van hard schijf naar SSD dan zal uw pc ook nog sneller gaan voor te weten hoeveel volt uw Ram geheugen heeft heb ik het programma cpuid (de zipbestand is aangeraden) gebruid waar ik dan op let is waar ik met rood onderlijnd heb bv hoeveel slotjes ik heb hoeveel vold het kaartje heeft dat er nu inzit en met dit kan je al heelveel zien zonder dat je uw pc moet open maken op de ram kaartjes is dit niet altijd te zien

1645457055214.png
 
ik heb zelf 2 x 8GB maar ik ben ook overgeschakeld van hard schijf naar SSD dan zal uw pc ook nog sneller gaan voor te weten hoeveel volt uw Ram geheugen heeft heb ik het programma cpuid (de zipbestand is aangeraden) gebruid waar ik dan op let is waar ik met rood onderlijnd heb bv hoeveel slotjes ik heb hoeveel vold het kaartje heeft dat er nu inzit en met dit kan je al heelveel zien zonder dat je uw pc moet open maken op de ram kaartjes is dit niet altijd te zien

Bekijk bijlage 251738
Mijn systeem draait al op een SSD schijf (zo gekocht)
Via CPU-Z zie ik het volgende:
1645458769900.png


Ik heb reeds modules gevonden op Amazon (CT2K51264BD160B) maar daar is er geen vermelding van volt's...
Is dit belangrijk?
 
Mijn systeem draait al op een SSD schijf (zo gekocht)
Via CPU-Z zie ik het volgende:
Bekijk bijlage 251740

Ik heb reeds modules gevonden op Amazon (CT2K51264BD160B) maar daar is er geen vermelding van volt's...
Is dit belangrijk?
Foutje blijkbaar is mijn C schijf (waar Windows op staat) geen SSD schijf.
Er zit wel een SSD schijf in... (14GB SanDisk SSD U100 16GB (SATA (SSD))
Wat die SSD schijf dan doet is mij een raadsel...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan