Opgelost Extra geheugen voor Acer Acer Predator G3620

Status
Niet open voor verdere reacties.

Castellane

Steunend lid
Vip Lid
Ik wil mijn Acer predator sneller laten lopen door nieuw of extra geheugen.
De CPU is een Intel Core i7 3770 @ 3.40GHz (er is plaats voor 4 RAM modules)
Ik heb 2 RAM modules van elk 4GB zitten PC3-12800 (800 MHz) in mijn PC (8 GB in totaal)
Wat doe ik best om mijn pc sneller te laten werken 2 extra modules van 4 GB kopen (zodat ik 16GB heb)
Of oude modules vervangen door snellere, eventueel welke snelheid.

Iemand hiermee ervaring?
 
Klopt mijn PC werd gekocht in 2013...
Wat is het verschil tussen een I7 gekocht in 2013 en de huidige?
Ik lees op mijn pc een kloksnelheid van 3.40GHz de nieuwe pc's die momenteel verkocht worden lees ik een kloksnelheid die lager is...
Ik veronderstel (hoop) dat mijn pc nog lange tijd kan mee gaan. (Wordt niet gebruikt als Game PC)
Momenteel lees ik bij nieuwe pc's iets van kloksnelheid in Turob mode.
Kan mijn pc deze turbo mode aan?
 
Is deze processor nog mee met de tijd?
Nee maar als hij werkt.....
Ik wil mijn Acer predator sneller laten lopen door nieuw of extra geheugen.
Zou eens afstappen van die niet realistische wens, 8GB is ipp voldoende voor alledaags werk en er zit al een SSD in? welke? 2 x 4 GB kunnen erbij.
Gooi alles in opstarten eruit wat niets met een A.V drivers of een eventuele back-up tool heeft te maken.
Indien hij nu langzaam is dan draaien er teveel processen zodat er nu moet worden geswapt naar het wisselbestand.

V.a een flat kan het wel sneller, 9,81 m/s.:)

Test.

Of indien er gerendeerd moet worden en dat gaat langzaam, nieuwere PC aanschaffen met een Intel i core van de 12e generatie, alleen die is echt sneller dan zijn voorgangers, de voorlaatste generaties zijn niet echt veel sneller dan de 3e., steeds maar een beetje.
 
ff terug te komen op het geheugen CT2K51264BD160B - Geheugen - DDR3L - 8 GB: 2 x 4 ...
Geheugen. DDR3L - 8 GB: 2 x 4 GB - 240-PIN - 1600 MHz / PC3-12800 - CL11 - 1.35 V - niet-gebufferd

Als je van plan bent geheugen nog te kopen is 1.35 Volt belangrijk!
Dat is de spanning waarop deze het beste werkt.
Kan ik het DDRL geheugen dan gebruiken in mijn pc?
1645548129924.jpeg
 
Foutje blijkbaar is mijn C schijf (waar Windows op staat) geen SSD schijf.
Er zit wel een SSD schijf in... (14GB SanDisk SSD U100 16GB (SATA (SSD))
Wat die SSD schijf dan doet is mij een raadsel...
Iemand een idee wat nut de SSD schijf in mijn PC heeft?
(14GB SanDisk SSD U100 16GB (SATA (SSD))
Waarschijnlijk werkt deze SSD als geheugen maar hoe weet ik dit zeker.
 
Ik wil mijn Acer predator sneller laten lopen door nieuw of extra geheugen.
De CPU is een Intel Core i7 3770 @ 3.40GHz (er is plaats voor 4 RAM modules)
Ik heb 2 RAM modules van elk 4GB zitten PC3-12800 (800 MHz) in mijn PC (8 GB in totaal)
Wat doe ik best om mijn pc sneller te laten werken 2 extra modules van 4 GB kopen (zodat ik 16GB heb)
Of oude modules vervangen door snellere, eventueel welke snelheid.

Iemand hiermee ervaring?
Mijn processor is een i7 van de 2e generatie ( intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU @ 3.40GHz 3.40 GHz) (begin 2011)
Ik heb een SSD van 237 GB waarop Windows, MSOffice, Adobe Acrobat, Autocad mech en nog enkele veelgebruikte apps staan.
Ik heb ook nog een SSD van 476 GB waarop (bijna) alle bewerkingen worden uitgevoerd.
Daarnaast is er ook een HDD van 1 TB interne schijf waarop de bewerking komen te staan.
Er is ook 8 GB Ram geheugen en een grafische kaart (Geforce GT520).
Voor de rest gebruik ik een tiental externe HDD's van 3 en 4 TB als opslag.
Aan Windows 11 moet ik natuurlijk niet denken met deze pc.
Maar van "traagheid" heb ik niet het minste last (buiten games maar die speel ik toch niet).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan