Opgelost Extra geheugen voor Acer Acer Predator G3620

Status
Niet open voor verdere reacties.

Castellane

Steunend lid
Vip Lid
Ik wil mijn Acer predator sneller laten lopen door nieuw of extra geheugen.
De CPU is een Intel Core i7 3770 @ 3.40GHz (er is plaats voor 4 RAM modules)
Ik heb 2 RAM modules van elk 4GB zitten PC3-12800 (800 MHz) in mijn PC (8 GB in totaal)
Wat doe ik best om mijn pc sneller te laten werken 2 extra modules van 4 GB kopen (zodat ik 16GB heb)
Of oude modules vervangen door snellere, eventueel welke snelheid.

Iemand hiermee ervaring?
 
De geheugen modules die in je pc zitten zijn deze :
Ze werken dus op 1.5 Volt

Mocht je deze nergens kunnen kopen en vraag bij een computerboer
om een vervanger
Dus ik kan de DDR3L niet gebruiken in mijn PC?
Het is niet zo dat de DDR3L die 1,5v aankan of dat mijn moederbord maar 1,35 V zal geven aan deze geheugen modules?
 
Kan ik ik mijn "C" drive met windows en geïnstalleerde pgm's overzetten naar een andere (SSD) drive?
Eventueel met acronis?
Ik dacht dat windows 10 niet meer wilde werken met een andere harde schijf (door gegevens te klonen) of zie ik dit verkeerd?
 
Zou beginnen met een snelle SSD erin te zetten, zoals ik al zei, voor gewone taken is 8GB voldoende.
De huidige SSD zal vermoedelijk als cache worden gebruikt maar de harde schijf blijft gewoon traag en die SSD is ook traag.
Ik denk ook dat dit als cache gebruikt wordt maar waar kan ik de instellingen daarvan terug vinden?
Via het pgm Speccy vind ik deze terug maar kan ik ergens daarvan iets instellen?
1645616046745.png

Via computerbeheer vind ik deze ook als harde schijf maar kan niet instellen...
1645616178836.png
 
Ging mij erom of het die niet is waar meer geheugen in kan maar echt belangrijk is het niet.

Wordt je nu verplicht door @Tuts om een Samsung SSD aan te schaffen?;)
Ik voel me niet snel verplicht maar denk dat ik toch best overstap naar SSD.
Misschien ben je met deze software niet verplicht om SSD van SAMSUNG te gebruiken...
Waarschijnlijk heb ik hier ergens wel een externe SDD liggen om eens te testen...:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan