Opgelost Extra geheugen voor Acer Acer Predator G3620

Status
Niet open voor verdere reacties.

Castellane

Steunend lid
Vip Lid
Ik wil mijn Acer predator sneller laten lopen door nieuw of extra geheugen.
De CPU is een Intel Core i7 3770 @ 3.40GHz (er is plaats voor 4 RAM modules)
Ik heb 2 RAM modules van elk 4GB zitten PC3-12800 (800 MHz) in mijn PC (8 GB in totaal)
Wat doe ik best om mijn pc sneller te laten werken 2 extra modules van 4 GB kopen (zodat ik 16GB heb)
Of oude modules vervangen door snellere, eventueel welke snelheid.

Iemand hiermee ervaring?
 
Even vermelden dat de tip in post #2 ivm het aantal processoren al een lang meegaande "hoax" (of fake info) is. Van die instelling moet je absoluut afblijven!

De enige reden waarom die instelling bestaat, is voor debug doeleinden. Om het aantal processoren (of geheugen) te BEPERKEN.
Windows maakt altijd gebruik van het maximaal aantal beschikbare CPU (cores) aanwezig in je systeem. Door die instelling aan te passen loop je risico dat je minder beschikbare core's gaat gebruiken!
 
I3 - I5 - I7 hebben niets met ouderdom te maken. Is gewoon de naam van het type processor.
De I7 waarover het hier gaat is wel van 2012.
Klopt mijn PC werd gekocht in 2013...
Wat is het verschil tussen een I7 gekocht in 2013 en de huidige?
Ik lees op mijn pc een kloksnelheid van 3.40GHz de nieuwe pc's die momenteel verkocht worden lees ik een kloksnelheid die lager is...
Ik veronderstel (hoop) dat mijn pc nog lange tijd kan mee gaan. (Wordt niet gebruikt als Game PC)
Momenteel lees ik bij nieuwe pc's iets van kloksnelheid in Turob mode.
Kan mijn pc deze turbo mode aan?
 
jouw µP: Intel Core i7 3770 @ 3.40GHz

mijne µP: Intel Core i7-1165G7 @ 2.80GHz (aankoop 2021)

ik vermoed dat er toch een kleine generatie kloof is 11-3: 8 tussenliggende versies van i7 tussen ons beide.

uw pc is niet echt nog een kandidaat voor Win 11 vrees ik.

je µP is niet meer echt up to date (doet zijn werk nog, is nog niet dood)
 
Laatst bewerkt:
Veel wijzer wordt ik daarvan niet (als je niet weet welke gegevens belangrijk zijn)
Is deze processor nog mee met de tijd?

Jouw processor is niet geschikt voor besturingssysteem windows 11 (maar wil niet zeggen dat de installatie ervan niet lukt met wat hacktooltjes)

Een blik op Microsofts compatibiliteitslijst kan beangstigend zijn omdat de vermelde processors allemaal relatief jong zijn.
Op de lijst van Intel-processors begint het bijvoorbeeld pas met de 7e Core i-generatie, bij AMD met Ryzen 2000 (Zen+),
hoewel ook Athlon-processors met Zen 1-kernen vermeld worden.

De eisen aan het moederbord worden ook steeds hoger. Microsoft wil af van het klassieke legacy-BIOS en heeft UEFI opgenomen bij de eisen voor Windows 11. Dat betekent niet alleen dat het moederbord UEFI als firmware moet gebruiken, maar ook dat Windows moet opstarten met UEFI-mechanismen, dus niet via de BIOS-compatibiliteitsmodus (CSM). Bovendien moet er een TPM 2.0 in het systeem aanwezig zijn. Ten slotte moet UEFI Secure Boot niet alleen aanwezig, maar ook geactiveerd zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan