Nee
@Aardbei, de BU of Image zal naar HDD NIET sneller worden gemaakt, of toch niet veel.
Als je naar een externe M.2 NVME SSD zal backuppen kan het wel sneller gaan.
Ik heb het over de traagheid v.e. HDD (Harde schijf) tov USB3 snelheid (625MB/s voor USB3.0) v.d. computer.
Max schrijsnelheid v.e. 7200rpm HDD worden waardan van 80-160MB/s tot 160-200MB/s gegeven. Heb hier al wel eens hogere gezien maar...
Die heel hoge snelheden zijn dan tot de buffer vol is waarna alles weer naar "mechanische" snelheden zakt.
Zelfs de toekomstige USB4 met 40MB/s zal niet sneller naar die externe USB HDD schrijven.
De vraag blijft dus nog steeds: WELKE SNELHEID HAALT TS? Wat is langzaam? 160MB/s? 200MB/s? of haalt hij bv minder dan 30MB/s?
Zolang je dat niet weet kan je niet zeggen of/welke aanpassingen al dan niet verbetering geven.
Dat een USB 3.2 of USB-C controller sneller zal zijn dan zijn onboard USB3 ga ik mee akkoord maar hoogstwaarschijnlijk niet als hij naar dezelfde HDD schrijft.
En ik blijf erbij dat het ook aan de HDD kan liggen, type, model, (hoe) gebruik(t) etc... zoals ik al in post #12 vroeg.