Hardware Uitbreiding PC met extra PCI kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo, ik heb een desktop met een AS Rock moederbord B85M Pro4 en ik zou het willen uitbreiden met extra USB aansluitingen.
Kan ik hier een PCI card aan toevoegen. PC met W11 pro

Pcie Naar Usb 3.2 Gen 2 Kaart Met 20Gbps Bandbreedte 5-Poort (3X USB-A -2X USB-C) converter Pcie Splitter Voor Windows 10/8​


Groetjes
 
@amandus88 Als het echter over snelheid van backup maken gaat, lees dan eerst post #12 en geef mss die gevreaagde info?
Als het is het omdat je extra poorten wil dan is die kaart wel OK denk.
Dus het is zeker de moeite om degelijke kaart te installeren.
Ik maak mijn back-up naar een externe schijf en een full back-up neemt nogal wat tijd in beslag.
Als je de HDD al via USB3 verbind, met een andere USB kaart gaat dat niet sneller gaan hoor.
 
@amandus88 Als het echter over snelheid van backup maken gaat, lees dan eerst post #12 en geef mss die gevreaagde info?
Als het is het omdat je extra poorten wil dan is die kaart wel OK denk.

Als je de HDD al via USB3 verbind, met een andere USB kaart gaat dat niet sneller gaan hoor.
klopt!
Alleen als je via dit via een pci 4.0 kaart aanstuurt wel. Er bestaan ook pci 3.0 kaarten die dat kunnen maar zijn meer dan 330 euro. Belachelijk!
 
Nee @Aardbei, de BU of Image zal naar HDD NIET sneller worden gemaakt, of toch niet veel.
Als je naar een externe M.2 NVME SSD zal backuppen kan het wel sneller gaan.
Ik heb het over de traagheid v.e. HDD (Harde schijf) tov USB3 snelheid (625MB/s voor USB3.0) v.d. computer.
Max schrijsnelheid v.e. 7200rpm HDD worden waardan van 80-160MB/s tot 160-200MB/s gegeven. Heb hier al wel eens hogere gezien maar...
Die heel hoge snelheden zijn dan tot de buffer vol is waarna alles weer naar "mechanische" snelheden zakt.
Zelfs de toekomstige USB4 met 40MB/s zal niet sneller naar die externe USB HDD schrijven.

De vraag blijft dus nog steeds: WELKE SNELHEID HAALT TS? Wat is langzaam? 160MB/s? 200MB/s? of haalt hij bv minder dan 30MB/s?
Zolang je dat niet weet kan je niet zeggen of/welke aanpassingen al dan niet verbetering geven.

Dat een USB 3.2 of USB-C controller sneller zal zijn dan zijn onboard USB3 ga ik mee akkoord maar hoogstwaarschijnlijk niet als hij naar dezelfde HDD schrijft.
En ik blijf erbij dat het ook aan de HDD kan liggen, type, model, (hoe) gebruik(t) etc... zoals ik al in post #12 vroeg.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap dat frustrerend is. Als ik die schijf hier heb weet ik binnen een paar minuten waar het probleem ligt.
Maar ik heb geen glazen bol, vraag info die ik hier eerst zelf al na zou kijken voor ik begin te testen maar krijg die niet.
Doe liever niet aan natte vinger werk.
 
Laatst bewerkt:
Nee @Aardbei, de BU of Image zal naar HDD NIET sneller worden gemaakt, of toch niet veel.
Als je naar een externe M.2 NVME SSD zal backuppen kan het wel sneller gaan.
Ik heb het over de traagheid v.e. HDD (Harde schijf) tov USB3 snelheid (625MB/s voor USB3.0) v.d. computer.
Max schrijsnelheid v.e. 7200rpm HDD worden waardan van 80-160MB/s tot 160-200MB/s gegeven. Heb hier al wel eens hogere gezien maar...
Die heel hoge snelheden zijn dan tot de buffer vol is waarna alles weer naar "mechanische" snelheden zakt.
Zelfs de toekomstige USB4 met 40MB/s zal niet sneller naar die externe USB HDD schrijven.

De vraag blijft dus nog steeds: WELKE SNELHEID HAALT TS? Wat is langzaam? 160MB/s? 200MB/s? of haalt hij bv minder dan 30MB/s?
Zolang je dat niet weet kan je niet zeggen of/welke aanpassingen al dan niet verbetering geven.

Dat een USB 3.2 of USB-C controller sneller zal zijn dan zijn onboard USB3 ga ik mee akkoord maar hoogstwaarschijnlijk niet als hij naar dezelfde HDD schrijft.
En ik blijf erbij dat het ook aan de HDD kan liggen, type, model, (hoe) gebruik(t) etc... zoals ik al in post #12 vroeg.
Ik heb het hier over een apparaat die usb 3.2 ondersteunt , geen HDD die langzamer zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan