Browser Chrome loopt regelmatig vast

Sedert enkele weken reageert Chrome vaak niet meer als je iets wil lezen, je kan niets doen, niet schrijven, scrollen.

Ook Firefox is al een paar keer gecrasht.

Het verwijderen en herinstalleren van Chrome bracht geen oplossing..

Ik gebruik een Medion Desktop die werkt met Windows 10 64 bit.

Kan een recente update van Windows eventueel de oorzaak zijn?

Bedankt voor uw reacties met suggesties
 
Ik denk dat je best het adagio volgt dat je iets dat niet stuk is best gerust laat.
Als je, blind en in het wilde weg, nog véél 'probeersels' uitvoert zou het wel eens kunnen dat er nog grotere problemen ontstaan !
 
Je zou eens een winsock reset kunnen proberen, is inderdaad een 'probeersel' maar eentje dat geen kwaad kan.

Winsock is een API die zorgt voor communicate van programma's met het internet.
Hier kunnen wel eens fouten insluipen.
Een reset hersteld dit weer naar standaardwaarden zonder fouten.

Ook weer via Administrator command line het volgende commando invoeren:
netsh winsock reset + enter, daarna computer herstarten.

Wat is winsock?
 
Het dringt precies niet door bij alle bereidwillige helpers : het probleem is al een week volledig uitgebleven...
De vraagsteller kan er dus beter gewoon AFBLIJVEN - of hij eindigt met een niet meer werkend systeem, aangezien hij van de meeste goedbedoelde aanwijzingen hier de reikwijdte niet kan inschatten.
 
Je zou eens een winsock reset kunnen proberen, is inderdaad een 'probeersel' maar eentje dat geen kwaad kan.

Winsock is een API die zorgt voor communicate van programma's met het internet.
Hier kunnen wel eens fouten insluipen.
Een reset hersteld dit weer naar standaardwaarden zonder fouten.

Ook weer via Administrator command line het volgende commando invoeren:
netsh winsock reset + enter, daarna computer herstarten.

Wat is winsock?
gedaan
 
Het dringt precies niet door bij alle bereidwillige helpers : het probleem is al een week volledig uitgebleven...
De vraagsteller kan er dus beter gewoon AFBLIJVEN - of hij eindigt met een niet meer werkend systeem, aangezien hij van de meeste goedbedoelde aanwijzingen hier de reikwijdte niet kan inschatten.
ik heb nog enkel de winsock reset die Deus aanbeval uitgevoerd verder wacht ik af of het probleem wegblijft
 
@PhilipV Ik snap je opmerking maar TS's post vernoemt nog een trager reageren, en vraagt of er eventueel nog ....
maar sinds 1 week lijkt het probleem bij Chrome opgelost, die melding wordt niet meer weergegeven alhoewel de pagina's soms trager reageren.

Zijn er nog andere aanbevelingen?
Internet problemen kunnen gerelateerd zijn aan storingen op verkeer, snelheid bezochte sites, teveel verkeer in je regio enz....
Maar ook door fouten in winsock. Of die er nu zijn of niet, een winsock reset kan absoluut geen kwaad en zal niet resulteren in "een niet werkend systeem".
Tegenwoordig weinig voorkomend maar vroeger... Hoe vaak dat sommige internetproblemen oplostte...
Dus: waarom niet even proberen? Baat het niet...

Heb niet meer gedaan dan wat TS vroeg, hoe klein de kans ook is, door een optie te geven die heel misschien toch effect heeft en verder VOLKOMEN ONSCHULDIG is voor het systeem.

@Hubert Collaer: hopelijk heeft het geholpen, indien niet horen we het wel.
 
Dan begin ik stilaan te vermoeden het wel eens de grafische kaart zelf of drivers ervoor kunnen zijn.
Hoeft niet de GraKa zelf te zijn maar bv stof in de koeler ervan, uitgedroogde themische pad of koelpasta, algemene stofophoping in je PC, CPU koeler of... Waardoor te temps intern te hoog worden.

Websites gebruiken tegenwoordig vaak foto's, grafics, animaties... wat mss niet echt zwaar te noemen is maar toch de GPU belast.
Ik zou de PC eens goed uitkuisen. Als t kan met perslucht (niet te hoog uiteraard) of borsteltje (penseel metlange haren) tussen koelribben.
Eventueel aanwezige fans, stoffilters etc. reiningen.

Of je zou eerst eventueel deze stresstest (niet de benchmark) eens een paar uur kunnen draaien.
Unigine Heaven
Als die bv fouten geeft, reset of... Dan is het wrs een GPU (in CPU of aparte videokaart) probleem.
Als uitkuisen niet helpt is het mss de kaart zelf, kan eventueel wel hersteld worden.
 
Laatst bewerkt:
Opstarten, dan run kiezen. Zou een 2de venster moeten openen waarin de test draait.
Mocht dat niet automatisch openen staat er mogelijk een 2de icoon op taakbalk, dat aanklikken of alt+tab.

In vorige post vermeld ook temp weergegeven zou worden, was foutje, deze doet dat niet, enkel frame rate en nog wat extra info.
Paar uur laten draaien, hopelijk zonder problemen. GPU fouten komen er meestal wel uit.

Nogmaals, het is slechts een vermoeden van een mogelijke oorzaak maar heb in 't verleden al een paar laptops en een enkelel desktop met soorgelijk probleem met verschillende browsers of grafische toepassingen binnengekregen waar het duidelijk aan de GPU lag en deze uitkuisen, pasta e.d. vervangen, of de laptop of desktop GPU (video chip of kaart) herstellen of vervangen ook de oplossing was..

Info (geen temp) rechtsboven.
 

Bijlagen

  • Heaven__mrkd.jpg
    Heaven__mrkd.jpg
    78.3 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Na de installatie moet je op finish klikken en dan gebeurt er niets meer, de pagina verdwijnt, ga je terug naar downloads en klik je op openen herbegint hij de installatie. Er staat geen enkel icoon op de taakbalk. Op mijn toetsenbord staat wel Alt en Alt Gr maar nergens Tab
 
Als het correct gedoanload en geïnstalleerd is moet dat werken.
Tijdens installatie wordt het uitgepakt naar een map, vraag me niet welke, ik gebruik m draagbaar op een andere locatie.
Wrs een v.d. 2 progamma maps en mogelijk ook in een map "Unigine\Heaven"
Daarin moet je een *.bat file opstarten.
Wordt toch niet geblokkeerd door Antivirus ofzo? Is veilig hoor.

Of installeer Everything laat dat ff indexeren en type dan "heaven.bat" of "heav bat"in het zoekvenster, voer dat uit.

Ter info:
Leer Everything gebruiken en je vind altijd alles in een oogwenk terug.
Belast je systeem heel weinig, indexeert enkel de ntfs file allocation tables (namenlijst waar alles op de schijf staat).
In mijn peeceeke heb ik +35TB opslag, zeker + 80% in gebruik.
Everythng database daarvan is 250MB = slechts 0.000714285714 %. Zuinig, niet?

Eens je dat tooltje gewend bent....
Btw, dat is een van de weinige ik wel geïnstalleerd (installer) gebruik maar heb m ook als portable op hdd en als portable op usb sticks .
Handig als ik eens op iemand anders pc ik iest moet opzoeken... Of het nu data, tool, dll of... is, hoe diep ook begraven, binnen een seconde gevonden. Ook al ken je de exacte naam niet maar slechts een paar letters en/of extensie.... Vindt het vaak al terwijl je typt.
 
Laatst bewerkt:
Nadat je de licentievoorwaarden aanvaard hebben vragen ze je gegevens: gebruiksnaam en organisatie, ik heb respect ingevuld bij gebruiksnaam, dan wordt het geïnstalleerd in de volgende folder: c/ program files(x86)/UngineHeaven Benchmark 4.0
 
Terug
Bovenaan Onderaan