E-mail Mozilla tegenover Chrome

Status
Niet open voor verdere reacties.
Besten,

Wanneer men werkt met Mozilla, dan hebben we Firefox voor Internet en Thunderbird voor de mails.
Maar wanneer men voor Internet werkt met Chrome, wat is het programma voor de mails ?

Flamingo :geek:
 
De tegenhanger van Thunderbird is bij Google een webmail nl. GMail app...
Maar er is geen link tussen browser en mail : je kan gewoon Thunderbird, Outlook of wat dan ook gebruiken ...
 
Euh ??? Een mail in Thunderbird openen is toch in Thunderbird ? Wat heeft Firefox (of Chrome) daarmee te maken ?

Maak eens enkele screenshots met uitleg over de stappen die je neemt aub ?
 
Beste PhilipV

1 ik verkrijg de mail in Thunderbird
2. Ik tip erop en verkrijg de melding "bekijk dit onderwerp"
3. Ik tip erop en de inhoud ervan verschijnt in Firefox.
*** zie de 3 bijlagen ***

FLAMINGO :geek:
 

Bijlagen

  • 1 - Mail in Thunderbird binnengekomen.jpg
    1 - Mail in Thunderbird binnengekomen.jpg
    8 KB · Weergaven: 37
  • 2 - Mail geoopend.jpg
    2 - Mail geoopend.jpg
    37 KB · Weergaven: 37
  • 3 - Mail open, in Firefox.jpg
    3 - Mail open, in Firefox.jpg
    20.1 KB · Weergaven: 35
Ah... nu begrijp ik het : dat is geen standaardmail openen wat jij hier doet... dat is een mail (notificatie) die je opent in je mail (dus Thunderbird) en dan klikken op de links binnen die mail (van PCTuts). Die links leiden naar de server van PCTuts forum en daarbinnen naar het item waarop de notificatie slaat. Je wordt dus vanuit de mail naar het forum zelf geleid.

En je standaardbrowser wordt dan daarvoor geopend en die staat op Firefox.
Wijzig je standaard Internet Browser naar Chrome en hetzelfde zal voortaan in Chrome gebeuren.
 
Beste PhilipV,
DANK - eindelijk iemand met een uitgebreide verstaanbare goeie uitleg.

Ik werk reeds tientallen jaren met Mozilla en ben er tevreden over.
Waarom nu Chrome ?
1. uit nieuwsgierigheid en leergierigheid wat deze browser inhoud.
2. uit noodzaak voor gebruik van mijn identiteitskaart bvb waar men zich moet aanmelden dat het wel IK is die de info wil raadplegen - ziekenbond - FOD - enz. !!!!!
  • Wanneer ik Firefox gebruikt dan kan ik nog steeds niet inloggen = wordt geweigerd.
  • Wanneer ik Chrome gebruik dan verschijnt een venster met mijn naam erin en kan ik werken zonder moeilijkheden. En ik gebruik Chrome zonder iets aan de instellingen te veranderen of in te stellen.
  • Dus moet er in mijn Firefox iets verkeerds of niet ingesteld staan dat mijn identiteitskaart niet wordt herkend.
Mijn vraag is dus :
  • Firefox : waar kan ik zoeken of wat moet ik doen om mijn ID te laten openen in FF ?
  • Chrome : kan ik hierin een 1-ùamige instelling doen voor gebruik van mijn ID ?
FLAMINGO :geek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan