Browser Chrome loopt regelmatig vast

Sedert enkele weken reageert Chrome vaak niet meer als je iets wil lezen, je kan niets doen, niet schrijven, scrollen.

Ook Firefox is al een paar keer gecrasht.

Het verwijderen en herinstalleren van Chrome bracht geen oplossing..

Ik gebruik een Medion Desktop die werkt met Windows 10 64 bit.

Kan een recente update van Windows eventueel de oorzaak zijn?

Bedankt voor uw reacties met suggesties
 
Omdat je op dat moment een vraag stelt aan google, niet het rapport van Chrome zelf.
(Btw, mijn Windows is de Engelse versie en zoek ook altijd in het Engels. Tegenwoordig genoeg opties om te vertalen.)

Als er geen crashes in Chrome zijn kunnen we dat wrs al uitsluiten?

Dan nog: je hebt een SSD+HDD, had je die chkdsk ook op de HDD uitgevoerd? Vermoed van niet?

Doe dat ook eens, commando: chkdsk x: /f /r waarbij X de schijfletter is.
Is je HDD bv E: dan: chkdsk e: /f /r (Of chkdsk e: /r , Bij /r = /F niet nodig ;) )
Dat dat voor elke bestaande partitie als je er meer hebt.

ALs windows en profielen (gebruikers) op C: staan en je geen data opent vanaf andere partities kan je die bij een eventuele melding over "ontkoppelen forceren?" ja klikken en de computer blijven gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Dat is niet normaal. Gebruik je cmd of powershell? Wissel anders eens.

Probeer eventueel in safe mode.

Of vanaf een cd/usb installatie versie:

Start computer van windows installatie media
Kies in een v.d. volgende stappen "Uw computer herstellen".
"Problemen oplossen" > "Geavanceerde opties".
Selecteer "Opdrachtprompt".
(Hopelijk correcte NL termen gebruiikt...)

Of als je dat liever niet doet, koppel die HDD een paar daggen af om te zien of er eventueel verbetering is.
Ook als dat niet de schijf waar Chrome op staat, als daar problemen mee zijn heeff dat invloed op de werking, vaak net wat je beschrijft.
Windows voert in de achtergrond nl continue controles uit.
Fouten op HDD/SSD geven dan vertragingen waardoor actieve programma's kunnen stokken.
Ook al is dat de 2de, 4de, 8ste shijf, intern of extern maakt niet uit. Worden allemaal af en toe eens gecontroleerd, of in slaapstand gezet of...

Eigenlijk zou je het dan bij meerder programma's ook al eens moeten ervaren. Dus, of dat het probleem is... Maar het kan zeker ook geen kwaad en dan weet je gelijk of de HDD ok was/is of niet.
 
Laatst bewerkt:
Sorry als je niets van technische problemen kent dan vergeet je cmd te gebruiken, ik had het commando gewoon in de zoekbalk getypt en daarna als administrator uitvoeren gekozen en het commando in het zwart venster getypt, na een aantal test werd die taak afgesloten
 
Als je de optie /R (r of R maakt niet uit) gebruikt hebt is die schijf idd ok.
Dan wordt het lastig...

Ooit een game pc binnengekregen die bij 1 spel altijd crashte.
Verder werkte alles, zelfs tegelijk met een stresstest.
Enkel dat ene spel, windows starten, spel starten en na een tijdje crash (of het nu enekl spel was of de pc resette weet ik niet meer).

Verschillende controles en/of stress test gedaan, cpu, videokaart, geheugen, koelpasta overal vervangen, testen met andere voeding etc...
Toen toch maar eens het geheugen gewisseld, probleem was opgelost.
Diezelfde windows een image gemaakt, naar een gelijkaardig systeem overgezet, "slecht" geheugen er in, werkte perfect...

Soms is het als zoeken naar een naald in een hooiberg...

Heb je al eens geprobeerd met die portable versie ik link van gegeven had?
Of met een andere browser, al dan niet portable?
 
"Sorry neen" = wat niet ?

HDD loskoppelen Is wrs niet nodig, tenzij je r/ niet gebruikt had, dan gewoon opnieuw scannen met /R
Wil je 'm loskoppelen moet je de kast openen de data kabel, wrs een smalle Sata v.d HDD of moederbord, wat makkelijkst is, loskoppelen.

Sorry, maar verder niet veel ideeën meer...
Als ik het er absoluit uit wil zou ik een cleane windows intalleren met enkel Chrome.
Ter uitsluiting eventueel hardware onderdelen gaan testen/vervangen...
 
Laatst bewerkt:
Het verwijderen en herinstalleren van Chrome bracht geen oplossing..
Ging er wel vanuit dat dan een "schone" installatie was zonder extensies...
Want dat is wat je normaal doet, schoon installeren, testen, geen problemen? Dan eventueel verder gaan en zien wat er gebeurt...

- wat ook kan is de Extensies een uit te schakelen en zien wat het effect is hier van of het probleem weg is
Was dus al eens door @Patrick.S aangehaald, verondersteld dat niet geholpen had maar nu vermoed ik je dat toen zelfs niet geprobeerd hebt???
Of die portable versie zonder extensies, dan had je het ook direct geweten...
De 2 nuttigste tips ivm het probleem...

Dan was het probleem mss al op pagina 1 opgelost geweest....
 
Terug
Bovenaan