Smartphone Chrome met Java voor Bpost app

Na een uur prossen naar't postkantoor gereden om de douanekosten te gaan betalen. Ik kreeg de app niet in gang.
Bij keuze op mijn android staat Chrome niet bij de 4 soorten browsers. Ik heb Chrome wel als app & java maar ik denk dat die via die andere google draait.
Standaardapp noemt dat bij W10, welke instelling bij een smartphone?
En Bpost vraagt om Chrome & javascript te gebruiken. Is Bpost app noodzakelijk?
Ik heb fortis en zijn app, de zoveelste app die Bpost, ik ben geen freak met 't nieuwste.

Chrome is bij mijn weten geen app, maar gewoon een browser dus ik kan je niet volgen.
Via die andere Google ???

Standaardapps noemen bij W11 ook zo - in het Engels Default apps.

Bpost app is niet noodzakelijk en voegt overigens weinig toe aan de mails die je krijgt.

Vrijwel alle websites hebben wel javascript aan boord. Dit is standaard ook enabled in alle webbrowsers. Er is ook geen vereiste om hiervoor iets appart te installeren.

Google G van 2025 is aan, 1 van de 4 te kiezen browsers. Bij installatie van een app zal dat met die gaan, geen vrije keus.
Opera werkte in B, in't buitenland is dat een gevecht, men wil ginds er toch reklame door pushen. En is verwijderd.
Omdat Bpost niet noodzakelijk is hoeft hij er niet op.

in #1 beweerde je dat Chrome als browser er niet tussen stond.
Nu in #5 zeg je dat het één van de 4 is waaruit je kan kiezen ... dus : gewoon Chrome kiezen dan hé ...

Chrome Staat niet bij de keuzelijst bij instellingen van mijn Emporia 5 mini. De Google G 2025 wel en 3 andere.
Als app heb ik die staan. Als ik die opstart dan zie bijna nergens dat symbool van Chrome, ook hier is weer Google G 2025 de baas.
Ik heb al last genoeg van de APN die ik bij elk land moet verstellen (Digi be), In Portugal had ik enkel wifi op mijn kamer, enkel een portugees ginds kon mij opbellen. Niks telefoon dus. Met de kl gsm nog gebeld naar de hulplijn, maar zoals in België zelf is dat stappenplan 2 A4 blz. Dat zou dan een lange sms worden, foert.

Sorry, maar van heel wat elementen uit je bericht kan ik niets maken, maar ik probeer je te helpen :
  • Google G bestaat niet - er is enkel Google en al zijn apps en één daarvan is Chrome : staat dat nu geinstalleerd op je telefoon of niet ? Indien niet installeer je die browser toch gewoon uit de Playstore ?
  • Als je op hotel enkel wifi hebt met een Belgische SIM van een Belgische provider (Digi) dan heb je geen roaming contract en zal je inderdaad enkel via wifi kunnen bellen ...
  • hoe kan een belletje naar de hulplijn een stappenplan van A4- bladzijden produceren ?
  • wat bedoel je met een SMS - een belletje vs. SMS ???

(AI zegt :) Geen specifieke app genaamd “Google G 2025” gevonden.
Wat wel relevant is:
  • De standaard Google-app voor Android bestaat en is beschikbaar in de Play Store. (Google Play)
  • De “G”-logo van Google is in 2025 bijgewerkt (kleurverloop in plaats van blokken).

Via Google symbolen gezocht en daar stond Google G met zijn kleurverloop bij, de andere Google's noemen anders.
Ik wilde maar zeggen als ik de app Chrome opstart dan zie ik dat roostertje niet met app's van bvb Gmail etc niet. Die Google G is de baas.
De eerste maal in België heb ik de APN moeten veranderen wegens geen internet, bellen ging wel. Voor internet heeft men mij 2 blz A4 gestuurd met stappenplan voor die APN te wijzigen.
In Portugal had ik een kl gsm met PayGo bij als reserve. En die belde wel zoals naar DIGI help. De dikke smartphone kon in de wifi van de hotelkamer dienen voor te googlen, niks meer. Osm and deed ook gek met zijn ronddraaiend pijltje, die wist het noorden niet. Hoe komt dat allemaal?

In buitenland moet je wel uw Roaming aanzetten, anders werkt je mobiele netwerk verbinding niet!
Dit vind je terug op uw smartphone via instellingen → verbindingen → Mobiele Netwerken en daar bovenaan vind je "Roaming".
Dat zet je aan.
Als je over de grens gaat van het land waar je woont, dan moet dat aanstaan.
Dan ga je buiten uw hotelkamer ook internet hebben normaal.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan