Browser Chrome loopt regelmatig vast

Hubert Collaer

Steunend lid
Vip Lid
Sedert enkele weken reageert Chrome vaak niet meer als je iets wil lezen, je kan niets doen, niet schrijven, scrollen.

Ook Firefox is al een paar keer gecrasht.

Het verwijderen en herinstalleren van Chrome bracht geen oplossing..

Ik gebruik een Medion Desktop die werkt met Windows 10 64 bit.

Kan een recente update van Windows eventueel de oorzaak zijn?

Bedankt voor uw reacties met suggesties
 
Ik vertrouw meer op gespecialiseerde test-organisaties dan op Test Aankoop als het op IT gerelateerde zaken gaat.
Tussen de stofzuigers en de broodroosters effe AV-pakketten testen ? Nee, hoeft voor mij niet.

Wat ze zeggen is overigens waar, maar daarvoor hoef je zelfs niet te testen en de 3 nadelen die ze opgeven gelden voor alle pakketten.

Als je de moeite kan doen (sorry, het is Engels) vind je hierbij wel iets meer gedegen analyse !
Ik heb je al gezegd dat ik jouw mening respecteer. TEr aanvulling TA heeft sedert een paar jaar ook een tijdschrift Connect dat over die onderwerpen handelt, dus zullen ze wel voldoende mensen hebben om appart van consumenteartikelen ook IT producten te testen of ze gebruiken onafhankelijke labo's, ze werken vaak samen met andere consumentenorganisaties om op Europees vlak belangrijke onderzoeken te doen.Bovendien worden ze vaak gevraagt door regering of parlement om hun visie te komen voorstellen.
 
en ja het is gissen als geen antwoordt wordt gegeven op #36 en #38
ik heb op 38 wel geantwoord zie 39 en ik heb niets veranderd aan de PC die pas 4j aangekocht is sinds januari. Ik gebruik wel een USB-Hub omdat de poorten vooraan niet altijd de USB sticks herkennen, blijkbaar is dat een veel voorkomende fout. gisterenavond heb ik zonder problemen via Chrome kunnen werken, misschien zijn de kleine aanpassingen die ik via jullie aanbevelingen deed de juiste, een paar dagen kijken of het probleem terugkomt of niet.
 
Heeft TS @Hubert Collaer zijn systeem al eens getest, zie ook #4.

Het probleem kan een soft- maar ook hardware probleem zijn.
Misschien ook wat meer info over het gebruikte systeem?
"Medion Desktop die werkt met Windows 10 64 bit."
Zegt met net zoveel als: "Ik rijd met een auto die soms stil valt..."

Welk model desktop, wat zit er in, upgrades gedaan enz.?

HDD/SSD op fouten controleren

Windows Bestanden controleren:
sfc /scannow

Windows installatie controleren op fouten:
Dism /Online /Cleanup-Image /CheckHealth

Stress test GPU
Websites renderen vraagt soms toch wat GPU performance, zeker als hardware accelaratie is ingeschakeld.
Als er dan bv ook nog wat stof in de koeler zit...
Medion desktops, vroeger toch, hadden ook vaak erg krap berekende voedingen.

Stress test CPU, geheugen....

Uitschakelen GPU HW acceleratie kan soms een oplossing bieden tot bv een volgende udate die dat probleem oplost.
Of als het uit staat kan inschakelen soms ook soelaas bieden. Dan wordt de CPU weer minder belast.
De gegevens van de Desktop staan nergens vermeld, wel een serienummer, ik heb bij pc-statuscontrole dat ik eens geïnstalleerd heb gekeken, maar hij geeft maar een deel van de info; 8GB Tam 256GBSSD, 9jaar oud, opslagcapaciteit 47% vol. Geen modelnaam, ook niet de capaciteit van de HDD. De doos heb ik al weggegooid, moet de factuur zoeken. de link om HDD/SSD te controleren brengt me bij Dell Technologies.
 
Die link naar Dell gaat erover hoe je de schijf kan controleren en wat extra uitleg.
Hardware maakt niet uit, is standaard in Windows.

Probeer het zeker ook eens met de command line, laat aub ook weten of dat lukt.

Een rapport van je pc kan je maken met SPECCY, HWinfo,
HWinfo

Via command: dxdiag
 
Laatst bewerkt:
De grafische gebruikers interface heb ik gedaan, er zijn geen beschadigingen aan de schijven, ik heb ze laten optimaliseren en aangevinkt om maandelijks op te kuisen, wat hij gisteren voor afsluiten gedaan heeft.
De opdrachtregelinterface klopt niet. Als je op start klikt zie je nergens uitvoeren staan en dus ook de rest niet.

Sedert zondagavond verloopt Chrome vlotter, 1 maal kort vastgelopen, de reactie is wel wat trager maar gebeurt toch.Firefox werkt terug normaal.
 
Typ in het zoekvak rechts naas start CMD of POWERSHELL, indien geen zoekvak maar een vergrootglas daar op klikken.
Dan cmd of powershell typen + enter of voorgestelde prg kiezen met muis.

Met onderstaande commando wordt er op meer fouten gescand

Start cmd, type daain: chkdsk /f /r + enter.
Zal dan vragen om tijdens een volgende start eerst te scanne, optie kiezen, scannen en eventueel herstellen kan dan wel even duren.
 
als je het commando in opdrachtpromt typt, na cmd, krijg je een foutmelding.Acces denied because you do not have sufficient privileges or the disk may be locked by another process.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
als je het commando in opdrachtpromt typt, na cmd, krijg je een foutmelding.Acces denied because you do not have sufficient privileges or the disk may be locked by another process.
Dat is normaal omdat je Windows vanaf C: draait, die dus in gebruik is en niet ontkoppeld kan worden.

Maar wordt er dan niet gevraagd om chkdsk bij een volgende opstart uit te voeren?
Lees eerst ALLE meldingen die je krijgt aub.

Ben je aangemeld als Administrator? Indien niet, probeer nog eens maar open mss een Windows Powershell (Admin), (Start\rechtsklik.)
Als dat nog niet vraagt om te controleren bij een volgende opstart probeer dan eens:

chkdsk /f /r /x + enter. /x forceert hier ontkoppelen maar nogmaals: lukt niet bij een in gebruik zijnde systeemschijf (Windows).
Kan dan enkel bij een volgende start, houd daar rekening mee want die scan en eventueel herstellen kan (heel) lang duren.

/r Impliceert idd /f. /f (Controleren) wordt idd sowieso uitgevoerd als je /r gebruikt, is dus niet echt nodig maar geef het meestal mee zodat je ook dat basiscommando (voor de leken) leert herkennen.
 
Laatst bewerkt:
Dat is normaal omdat je Windows vanaf C: draait, die dus in gebruik is en niet ontkoppeld kan worden.

Maar wordt er dan niet gevraagd om chkdsk bij een volgende opstart uit te voeren?
Lees eerst ALLE meldingen die je krijgt aub.

Ben je aangemeld als Administrator? Indien niet, probeer nog eens maar open mss een Windows Powershell (Admin), (Start\rechtsklik.)
Als dat nog niet vraagt om te controleren bij een volgende opstart probeer dan eens:

chkdsk /f /r /x + enter. /x forceert hier ontkoppelen maar nogmaals: lukt niet bij een in gebruik zijnde systeemschijf (Windows).
Kan dan enkel bij een volgende start, houd daar rekening mee want die scan en eventueel herstellen kan (heel) lang duren.

/r Impliceert idd /f. /f (Controleren) wordt idd sowieso uitgevoerd als je /r gebruikt, is dus niet echt nodig maar geef het meestal mee zodat je ook dat basiscommando (voor de leken) leert herkennen.
Na heropstarten en klikken op als administrator uitvoeren en dan de commando in opdrachtprompt krijg ik volgende melding:

Can not lock current drive

Would you like to schedule this volume to be checked the next time the systems restart (Y/N) the type of this systems is NFTS
 
Would you like to schedule this volume to be checked the next time the systems restart (Y/N) the type of this systems is NFTS

Zoals ik al zei:
Zal dan vragen om tijdens een volgende start eerst te scanne, optie kiezen, scannen en eventueel herstellen kan dan wel even duren.
Hou er wel rekening mee dat moesten er fouten zijn die scan/repair "wel even" soms "heel lang" kan zijn.
Ik vermoed van niet, maar kan nooit kwaad en je weet ook of er al dan niet een probleem met je HDD/SSD is, of was (na herstel) ;) .
 
Laatst bewerkt:
De scan heeft een 15 tal minuten geduurd, ik heb nergens een melding gezien van het resultaat( was in de badkamer) , maar sinds 1 week lijkt het probleem bij Chrome opgelost, die melding wordt niet meer weergegeven alhoewel de pagina's soms trager reageren.

Zijn er nog andere aanbevelingen?
 
Terug
Bovenaan