Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Allemaal een goeie dag.
Mijn kleinzoon met 8.1 64-bit; belt mij met het fenomeen dat hij al *tig keer heeft opgestart en enkel een zwart scherm ziet, maar toch zijn aanwijzer ziet.
Dat is wel erg vreemd.
Hardware? Monitor? Het is een desktop met grote monitor.
Ik ben 100 km weg van thuis en zou graag een suggestie hebben of er een kans bestaat om hem via mij te helpen. Desnoods rij ik er heen.

Merci op voorhand.
 
Jawel. Zo snel geef ik niet op. Pas maandagavond terug thuisgekomen van Brugge.

**** Ik wil gewoon zeker zijn vooraleer ik er dinsdag naartoe ga mét de Windows.iso en de RedobackupLivecd.iso. (goed gebrand met CDburnerXP)***

Ik kan niet eerder er heen gaan, dus gebuikte ik mijn tijd om alles goed te begrijpen.

► Eén vraag blijft toch nog over: in geval van F8 > welk blauw venster klikken voor de Windows installatie? "PC-Vernieuwen zonder bestanden te verliezen" zoals je in #27 zegt of een ander?

Alle belangrijke meldingen uit die 61 berichten zijn uitgeprint en goed gelezen.

Jammer was wel dat een goede Image op een externe drive niet meer kon gelezen worden en de het herstelprogramma zei dat de disk eerst moet geformatteerd worden... hoewel deze externe draagbare drive wel degelijk op zijn PC gebruikt was en de Image er op gezet werd - toen alles nog goedging.
>>>> De Image wil ik met deze externe drive eerst nog eens proberen, want dat zou de gemakkelijkst en beste oplossing zijn, maar eergisteren kon die disk niet gelezen worden. >> Bij mij thuis eerst ook niet, maar met schijfbeheer heb ik de naam en het nummer kunnen ingeven... misschien straks wel...

Dinsdagnamiddag gebeurt het dus...

Ik plan te beginnen met de Redo - als de Image van de externe niet kan gelezen worden;
dan Medion hersteloptie (F11);
dan - indien niet goed - met de Medion disk (maar als de complete desktop hiermee in aankooptoestand wordt gezet is dat niet goed, want gepartioneerd en Office + enkele programma's er op gezet);
dan - indien niet goed - met de Windows.iso;

Hopelijk is dat de goede volgorde......

pffff - is al een stuk in de nacht, maar niet in mijn kraag!
 
Laatst bewerkt:
► Eén vraag blijft toch nog over: in geval van F8 > welk blauw venster klikken voor de Windows installatie? "PC-Vernieuwen zonder bestanden te verliezen" zoals je in #27 zegt

in geval je dus de F8 optie gebruikt en je kiest dus er voor om de pc te vernieuwen met behoud van bestanden ....
dan zal er dus een lijst aangemaakt worden van de programma's die niet behouden werden ! ( werd eerder ook al vermeld !)


**betreffende de image (systeemkopie ) ..
heb jij toen ook de bijhorende opstart cd aangemaakt of de opstartbare usb stick dan start je daar eens mee op om vervolgens via de aangesloten externe schijf de image (systeemkopie) te gebruiken !
- wellicht ligt het eerder probleem van de vraag tot het formateren bij het probleem zelf nu van niet kunnen opstarten ! ( het is het proberen waard ).

**ik heb namelijk zelf al ondervonden dat er soms een probleem is met het herstellen ( terug plaatsen van een image) indien je dus de mogelijkheden gebruikt van de F8 optie om een systeemkopie terug te zetten !
gebruikte ik dan de opstart cd en startte ik hiervan op dan was het herkennen en het gebruiken van deze systeemkopie dus geen probleem ....denkelijk dus iets om te overwegen .
 
Alles genoteerd en gekopieerd om mee te nemen.

We hebben een opstart-USB. Dus begin ik zeker hiermee want ik heb een 1-week jonge Image/Systeemkopie.
Over vier uren ga ik voor het vuurpeloton... Als het lukt toch een goede ervaring (en als het niet lukt, eigenlijk ook).
 
Het verloopt niet goed. Zelfs de RedobackupLivecd doet niets, hoewel ik zie dat de drive start. Telkens vangt de Systeemdiagnose weer aan of bij Auto-herstellen krijg ik de melding "the disc is locked"
De Medion en de Windows disks doen helemaal niets.
Als het een Medion herstel-dienst wordt is het einde niet te overzien.
Ik heb nochtans de instructies precies opgevolgd.
 
aangezien er vermeld word dat de disk geblockeerd is dien jij je af te vragen of deze vanuit een bios instelling geblokkeerd is ter bescherming van een foutieve handeling of eerder door een besmetting ...
m.a.w. je dient dus naar de bios instellingen te gaan en na te zien of de HDD/SSD geblokkeerd werd ...indien zo hef je deze blokkade op ...
waarschijnlijk dien je dan ook een wachtwoord in te geven ....in de meeste gevallen is dit dan ook een standaard w8woord " admin"
 
Oké.
Zoek het op in de Uefi. Ik kan het van hier niet opsturen, maar later wel. Dit scherm is overvol met mogelijkheden. Mijn Bios thuis is een stuk eenvoudiger.
 
Grote kans dat de HD met een Live CD te lezen is. Ubuntu bevat verder geen reparatie tools.
Beter is dan om Hirens Boot CD te gebruiken. Deze bevat vele tools die eventueel ingezet kunnen worden.
Hoe dan ook, backup eerst zo snel mogelijk de belangrijke data.
 
Checkdsk kan niet ingegeven worden als hij in Windows niet komt!
toch wel indien je dus de F8 toets gebruikt dan kun je op een zekere moment ook de opdrachtprompt selecteren ....(zie bericht #3)
en daar dien jij dan chkdsk /r in te geven ... volgens de info waar DD naar verwees . (bericht #72)
 
Zoals Lana nog eens vermeldde : "Hoe dan ook, backup eerst zo snel mogelijk de belangrijke data."
Schijf indien nodig verwijderen en aan Uw pc hangen om data op te halen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan