Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Allemaal een goeie dag.
Mijn kleinzoon met 8.1 64-bit; belt mij met het fenomeen dat hij al *tig keer heeft opgestart en enkel een zwart scherm ziet, maar toch zijn aanwijzer ziet.
Dat is wel erg vreemd.
Hardware? Monitor? Het is een desktop met grote monitor.
Ik ben 100 km weg van thuis en zou graag een suggestie hebben of er een kans bestaat om hem via mij te helpen. Desnoods rij ik er heen.

Merci op voorhand.
 
Ik moet me tevreden stellen met 50 Mbps.
> Kan ik de Medion-disc gebruiken met Win 8.1 er op?
> Waar vind ik Office 2010?
> Kan je mij vertellen wat de dialoog is die ik moet volgen - Na F8 naar Windows vernieuwen met windows herstel disc of zoiets?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je wilt de meegeleverde Medion -dvd gaan gebruiken ... deze disk noemt men in feite dan ook de Application/Support Disc !

Entering a Medion bios settings..

Start de pc op of herstart deze ....druk op de F12 toets om de bios in te gaan .
Je ziet vervolgens een bootmenu ..
1..IDE CD
2..IDE HDD

Wil je echter een uitgebreider bootoptie zien ..selecteer je “ Enter Setup “ En klik je op Enter

Navigeer met de pijltjes naar het juiste menu optie “ Boot “

Meerdere keuzes zijn er aanwezig :
Information , Main , Advanced , Security , Boot en Exit

Je selecteerd de “Boot “ Optie om de opstartvolgorde in te stellen of te wijzigen ..

Je heb de volgende keuzes...
1..IDE CD
2..IDE HDD
3..USB FDC
4..USB KEY
5..USB CD ROM
6..USB HDD ( opstartbare usb stick )
7..PCI Bev

Men gebruikt de pijltjes om de juiste optie te selecteren ...
Met de F5 en de F6 toets kun je deze dan naar beneden of naar boven toe verplaatsen...
Bevestig je keuze daarna met F10 en ENTER

**het belangrijkste nu ***
je dient de meegeleverde Medion Application/Support Disc te plaatsen en in je bios dus aan te geven dat je vanaf deze wenst op te starten ...
je stelt dus „Boot from CD-Rom“. als eerste boot optie in.. "IDE CD"
je volgt de aanwijzingen op die voorbij komen op het scherm ( lees deze aandachtig en neem de juiste keuze !)
de pc word opnieuw opgestart en deze bevind zich dan weer in koop toestand ...
 
ik ben in het bezit van het snelste Telenet pakket dat er is voor de gewone thuis gebruiker ...namelijk Whoppa met een snelheid van 160 Mbps.
4216756074.png

ik heb 2 weken geleden een verse instal op een 2de interne schijf gedaan nadien heb ik dan ongeveer een 175 updates opgehaald en geinstalleerd en dit duurde minstens 6uur met het herstarten telkens dit werd aangegeven .

Die 6 uur ligt niet aan de internet verbinding maar meer aan de snelheid van de processor.
 
Belangrijk is ook om eerst de besturing te installeren, daarna alle drivers en daarna de updates. Zonder de juiste drivers werkt een pc meestal op een lagere snelheid.
 
weet ik immers was het installeren van de drivers zelf niet nodig geweest daar deze tijdens de installatie zelf werden geinstalleerd ..
voorwaarde is dus dat je de installatie doet vermits de netwerkkabel aangesloten is ....
*dus indien men de Windows 8 -8.1 wenst te herinstalleren op een computer of dit nu een desktop is of een laptop dient men deze te voorzien van een bekabelde internetaansluiting en al de nodige drivers worden vanzelf opgehaald .
** dit is zelf hier al toegepast geworden op een Acer en een Asus als ook op een Medion laptop ...
andere merken heb van laptop's heb ik nog niet in handen gekregen .
 
Oke.
Bedankt voor de info. Ik print het uit.
Het allerbelangrijkste is dat de D-partitie blijft zoals het is.
Waarom de Image/systeemkopie niet lukte begrijp ik al helemaal niet. Bij een poging om van een externe disk een andere image te gebruiken zei de pc dat de schijf moest geformatteerd worden. Wat voor een zever was dat dan. Ik heb echt geen goed gevoel om er aan te beginnen... En toch zal het moeten.
 
Ik lees hier van data beveiligen. Zou er niet allereerst een clone gemaakt moeten worden van de schijf in de computer.
Ik zou opstarten met de cd/dvd met Macrium Reflect. Als je de clone hebt, kan je gerust een verse install doen van eender welke Windows versie.
Je data is veilig en kan je achteraf met een gewone copy ophalen van Uw clone schijf.
Denk dat dit de veiligste optie is met hetgeen hij hier voor heeft.
Lukt het niet met de cd/dvd van Macrium, haal dan de schijf uit de pc en leg deze aan Uw pc om een clone te maken.
 
De reden dat die Windows nietmeer opstart, kan oorzaak zijn van corrupte bestanden. Ik lees in één van de eerste posts om een checkdisk te doen. Wat ik ook sowieso zou doen mbv een Windows installatie medium.
Dat wilt ook zeggen dat die HDD mogelijk aan het falen is. Tel daarbij een C en D partitie op 1 disk... Die D mag zogezegd wel veilig zijn, maar als de fysieke disk aan het falen is, gaat die niet lang veilig blijven.
Falende harde schijven is toch wel de nr 1 oorzaak van hardware problemen met PC's.
 
@DD.,
't Is wel een nieuwe PC hé. Een kapotte Pc-schijf is ondenkbaar.
A.j.b. Q.: schrijf eens step-by-step via welke vensters ik de installatie moet uitvoeren te vertrekken vanaf F8. Morgen wil ik installeren. De ISO heb ik al en de DVD+R zojuist gekocht.
 
indien je de Medion disk ga gebruiken dien je dus niet via de F8 toets te starten ...

je plaatst de Medion disk in je drive en je dient in de bios dan aan te geven om op te starten van af deze drive ...
de cd/dvd drive word in je bios vermeld als de IDE CD dus zorg je dat IDE CD als eerste opstartmedia staat ingesteld .
eenmaal je opgestart bent dien je de wizard op te volgen die vermeld staat op je scherm ...( ik kan bijgevolg ook géén duidelijke stappen plan geven omdat ik dus niet over zo een laptop beschikt ! )
 
Morgen ga ik er naartoe.
Als de Medion disc opstart niet lukt, zal ik het met de ISO moeten doen.
Aan de goedegoedbedoelde raad van Mik en anderen om eerst dit of dat te doen, heb ik niets, want de desktop doet voorlopig niets meer dan een zwart scherm te tonen met een muisaanwijzer die wel beweegt volgens je hand.
Nu voor morgen: Q je schreef Windows op Schijf 0 partitie 1 te zetten. Maar C heeft al partities vóór Windows, t.t.z.: de herstelpartitie, de System Reserved, PQ (denk ik) en dan pas de C:. is deze gezien als 1?
En moet ik via F8 naar het venster gaan die zegt "Pc hestellen met herstelschijf"?
 
Brand toch even een Live CD voor de noodgevallen zoals in mijn bericht #42 . Zodat je de belangrijke data eerst veilig kunt zetten op een externe schijf of meerdere USB sticks, mocht je een verkeerde handeling doen en alsnog alle data verdwenen is.
 
effe de opmerking betreffende
wawa zei:
Aan de goedegoedbedoelde raad van Mik en anderen om eerst dit of dat te doen, heb ik niets, want de desktop doet voorlopig niets meer dan een zwart scherm te tonen met een muisaanwijzer
eerder deelde ik je al mee om met de redo cd op te starten dus zeg niet dat je niets kunt veilig stellen ....de redo laat je toe om zelfs al de mappen /bestanden te selecteren die aanwezig zijn op de Windows zelfs als de Windows niet te gebruiken is ...jij heb deze optie zelfs nog niet eens overwogen om deze toe te passen !

schijf 0 is dus de gehele schijf ...
met partitie 1 bedoelde ik dan ook de C
(normaal gezien zijn aan de herstelpartitie, de System Reserved geen letters toegewezen dus ja partitie 1 is dan de C )

wil je de medion disk gebruiken dan dien je op te starten vanaf deze cd/dvd **dit werd je nu al 3x vermeld ! ;)
je heb blijkbaar de moed niet om er aan te beginnen ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan