Opgelost Zwart scherm bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste mensen,

De laatste tijd komt het meer en meer voor dat het scherm van mijn Laptop Zwart blijft na het opstarten. Tot nog toe is het nog steeds gelukt om het scherm van mijn Laptop weer werkend te krijgen. Daarvoor heb ik meerdere malen het Systeem uit- en aan gezet, totdat dan uiteindelijk het scherm weer licht en beeld geeft. Ik vrees echter dat er iets mis is met het scherm, waardoor het scherm binnenkort voorgoed zwart blijft en ik mijn Laptop daardoor niet meer kan gebruiken. Is er iemand die weet of vermoedt wat hier aan de hand kan zijn ? Dan hoor ik dat nog graag en ben benieuwd naar het antwoord. Groetjes,
Cor Jansen

Oplossing
Hallo allemaal, er is een nieuwe ontwikkeling wat betreft mijn zoektocht naar een oplossing voor het opstartprobleem (zwart scherm) van mijn Laptop. Ik heb de opstart volgorde gewijzigd van USB-stick naar HDD. Dat heeft geholpen. Ik krijg bij die instelling geen Zwart scherm meer bij de opstart. Het hoort volgens mij wel niet, dat ik bij de opstartvoorkeur bij USB stick een zwart scherm kreeg, maar ik laat het maar zo, want ik ben al lang blij dat ik nu tenminste weet wat de oorzaak is en ik kan hier goed mee leven. Nogmaals bedankt voor jullie aandacht en Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
Bij een laptop is het kabeltje dat het scherm met het toetsenbordgedeelte verbindt aan slijtage onderhevig door het vaak openen en dichtklappen van het scherm. Controleren of dit soms de oorzaak is, kan door een ander scherm aan te sluiten.

Nee, dat hoef je niet te doen want als in de Verbose Mode (zie hoger) je de berichten wel over het scherm zal scrollen, is er duidelijk niets mis met je scherm.
Maar @ivanh had blijkbaar de voorgaande posts niet gelezen en zit er dus naast met die suggestie.

Ik vermeld een probleem dat ik zelf voorgehad heb met een eenvoudig controlemiddel voor wie niet graag in het register morrelt, enkel om de topic starter te helpen. Bij een versleten kabeltje heb je soms toevallig wél verbinding met het scherm - bijvoorbeeld tijdens de Verbose test - en soms niet.

Hallo allemaal, er is een nieuwe ontwikkeling wat betreft mijn zoektocht naar een oplossing voor het opstartprobleem (zwart scherm) van mijn Laptop. Ik heb de opstart volgorde gewijzigd van USB-stick naar HDD. Dat heeft geholpen. Ik krijg bij die instelling geen Zwart scherm meer bij de opstart. Het hoort volgens mij wel niet, dat ik bij de opstartvoorkeur bij USB stick een zwart scherm kreeg, maar ik laat het maar zo, want ik ben al lang blij dat ik nu tenminste weet wat de oorzaak is en ik kan hier goed mee leven. Nogmaals bedankt voor jullie aandacht en Met vriendelijke groet,
Cor Jansen

Oplossing
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan