Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Allemaal een goeie dag.
Mijn kleinzoon met 8.1 64-bit; belt mij met het fenomeen dat hij al *tig keer heeft opgestart en enkel een zwart scherm ziet, maar toch zijn aanwijzer ziet.
Dat is wel erg vreemd.
Hardware? Monitor? Het is een desktop met grote monitor.
Ik ben 100 km weg van thuis en zou graag een suggestie hebben of er een kans bestaat om hem via mij te helpen. Desnoods rij ik er heen.

Merci op voorhand.
 
gewoon opstarten met de F8 toets heb je dan niet gedaan ...!

*aangezien je dus niet over de Windows8.1 dvd beschikt ben je dus niets vanaf deze 6 bootopties !
 
Toch met F8 en ik kom ook in de Boot Options terecht die me naar de USB stick brengt.
Ik moet absoluut zijn documenten moeten behouden, al zijn huiswerk en zo...
 
Oef. Een 2de keer F8 gedaan en nu op het hesteldeel terecht gekomen. Mbr herstellen ging niet, maar naar de Systeemkopie gaan wèl.
Nu loopt "Een systeemkopie terugzette".
>>> Dit zou moeten goed zijn <<<¡!..
Ik laat je wat weten.
 
het is me niet duidelijk wat je bedoeld met " die me naar de usb stick brengt " !

als je opgestart bent via de F8 toets en je volgt de weg die beschreven is in bericht #3 dan kun je toch gewoon voor " automatisch herstellen " gaan .
wil jij echter eerst je voorzorgen nemen en zijn documenten , huiswerk enz veilig stellen dan dien je eerst en vooral met de Redo cd op te starten ..
via de Redo kun je dan ook aan al de bestanden komen die op de Windows 8.1 aanwezig zijn om deze veilig te stellen ...

Redo Backup Bare Metal Restore Solution GUI Backup Open Source GPL Recovery
*Access your files even if you can't log in
*Recover deleted pictures, documents, and other files
* Internet access with a full-featured browser to download drivers
 
Het vroeg wel alleen C te herstellen.
Maar bijna op het einde mislukt.
0x80070057.
De decimaal toetsenbord is Belgie punt.
Werkte altijd.
>>> Ik heb een Medion systeemherstelschijf van bij het toestel. Kan ik daar wat mee?
Wat nu?
 
indien je Medion systeemherstelschijf ga gebruiken dan zet je deze dus terug naar de fabriekswaarden ! ( denk niet dat het dit is wat je tracht te behalen ).
 
dat je de Windows 8.1 dvd ophaald zie bericht #3 en deze gebruikt inplaats van de Windows 8 dvd !
eerder ook al aangehaald dat je deze niet kon gebruiken !

ook kun je best dus je voorzorgen nemen met de Redo...werd ook al vermeld !
 
Kan ik bij Problemen oplossen - Pc vernieuwen, zonder bestanden te verliezen --- kiezen?

ga je voor het herstellen met behoud van bestanden ...
denk dan niet dat alles behouden blijft ....er word enkel documenten ,foto's bewaard en de app's die standaard aanwezig waren !
er word tevens wel een text bestand aangemaakt op je bureaublad waarin vermeld staat welke programma's verwijderd zijn geworden .

58458cf599-Ashampoo_Snap_2015.02.26_20h30m43s_004_.png
 
Q.
Ik heb hier een image van vorige week op de D staan, maar het herschrijven mislukt.
Maar > op de Medion staat: "This disc contains the original 64-bit operating system". Daar moet ik toch wat mee kunnen doen? Ik heb ook fe key en Product-id.
Anders moet die sukkelaar hier wachten tot volgende week als ik terug thuis ben om de Iso - die ik als data heb - op schijf te zetten. Ik heb nl geen Dvd's meer.
Na je antwoord moet ik beslissen om terug te rijden naar waar ik was.
 
de vermelding "This disc contains the original 64-bit operating system". laat me vermoeden dat jij dan een verkeerde bit versie gebruikt !
*welke bit versie draait er op de computer !
*welke bit versie betreft deze op de dvd die jij dus gebruikt ...let op : het moet de Windows 8.1 dvd zijn !

je kan in plaats van een dvd ook een opstartbare usb stick gebruiken !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan