Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Allemaal een goeie dag.
Mijn kleinzoon met 8.1 64-bit; belt mij met het fenomeen dat hij al *tig keer heeft opgestart en enkel een zwart scherm ziet, maar toch zijn aanwijzer ziet.
Dat is wel erg vreemd.
Hardware? Monitor? Het is een desktop met grote monitor.
Ik ben 100 km weg van thuis en zou graag een suggestie hebben of er een kans bestaat om hem via mij te helpen. Desnoods rij ik er heen.

Merci op voorhand.
 
dat geloof ik best ..dat je aan het einde ben van je latijn !

ben gisteren ruim 10 uren bezig geweest op een andere zijne laptop om deze weer vlot te krijgen ...
hij zat met een serieus beestje en kreeg het zelf niet verholpen ook al deelde ik hem mee wat er diende te gebeuren .
 
Geen format doen hee wil je de bestanden houden, dan vind je deze weer in old windows. Wil je deze helemaal wissen dan formateer je de hele schijf.
Als je old wil behouden en deze weer wil copy deze en daar na kan je deze wissen langs Syteembeheer en dan schijfopruiming.

Ik gebruike classic als menu in win 8.1

2015-03-15_16-40-06.gif
 
das zeker mogelijk....
Als er gevraagd word waar je de Windows wilt installeren, selecteert je de geavanceerde optie..en selecteer je de Schijf 0 partitie 1
*automatisch zal standaard de C gesellecteert zijn ....


maar aangezien je nu wenst te gaan voor een verse installatie is de kleinzoon dan wel alles kwijt wat hij op de C heeft geinstalleert ....waarschijnlijk dan ook zijn belangrijke documenten .
 
ok 'this me duidelijk nu ...succes ermee..
ene heb je nu de Windows8.1 opgehaald !! denkelijk wel ..!
neem je voorzorgen nu ook weer en zoek de licentie key op via de door Lana aangebrachte keyfinder..
deze vind je op dezelfde pagina waar ik je naar verwees om de Windows 8.1 op te halen ( zie bericht #6 in dat topic )
 
Ik moet absoluut zijn documenten moeten behouden, al zijn huiswerk en zo...

Dit zijn zo van die dingen waarbij een Live CD zo belangrijk kan zijn. Maakt niet uit welke Live CD je gebruikt. Bijvoorbeeld Ubuntu o.i.d. Booten vanaf het CD of DVD station en er start een besturing op. Je ziet dan schijven en mappen en bestanden. Heb je dan ook tevens een externe schijf bij de hand, is het safen van de data een fluitje van een cent.
Als dit eenmaal gebeurd is maakt het niet zo veel meer uit als je toevallig een verkeerde schijf wist met een installatie.
 
Als het me lukt (als...) om Windows te herinstalleren dan moeten bijna twee jaar updates opgehaald worden en Office 2010 ook herinstalleren en ook updates ophalen. Dat zal wel heeeeel lang duren zeker?
Wat denk je?
Live Cd..? Ik had nog een Hirens-boot cd, maar dat is waardeloos zeker?
Nog iets: als op de Medion dvd staat dat er Win8.1 64 bit op staat, dan had ik Windows ook daarvan kunnen installeren. Misschien overmorgen daar mee beginnen?
 
Laatst bewerkt:
Alles valt of staat bij de snelheid van de PC en de snelheid van de Internet verbinding.

Een Office 2010 installeer ik in 10 minuten. Maar dan installeer ik Outlook en Publisher niet mee. Deze progjes heb ik nooit nodig.
Twee jaar updates met installatie en misschien een paar keer herstarten zou met een redelijke internetverbinding zo rond een uur gepiept moeten zijn.

Even grof genomen en wat speling zou ik in totaal op anderhalf uur tot twee uur rekenen. Tijdens de updates downloaden en installeren kun je gewoon even boodschappen gaan doen.
 
ik ben in het bezit van het snelste Telenet pakket dat er is voor de gewone thuis gebruiker ...namelijk Whoppa met een snelheid van 160 Mbps.
4216756074.png

ik heb 2 weken geleden een verse instal op een 2de interne schijf gedaan nadien heb ik dan ongeveer een 175 updates opgehaald en geinstalleerd en dit duurde minstens 6uur met het herstarten telkens dit werd aangegeven .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan