E-mail Email met Windows Live Mail 2011

Goedemorgen,
Ik gebruik nog steeds Windows Live Mail 2011 (WLM), ondanks dat dat al jaren niet meer wordt ondersteund door Microsoft. Werkt prettig en uitstekend, in mijn geval voor 5 verschillende mailadressen. Aangezien Microsoft maar blijft zeuren dat ik van Windows 10 naar Windows 11 moet overstappen, ben ik daar wat huiverig voor omdat ik ergens las dat WLM niet zal werken onder Windows 11. En ja, ik weet dat er diverse andere mailprogramma's zijn, soms ook gratis, maar vaak betaald als je meer dan twee mailadressen wilt beheren. Heeft iemand ervaring met WLM onder Windows 11 of weet hoe dat gebruikt kan blijven worden ?
Alvast hartelijk dank voor jullie reacties.
 
Om een Tiscali-account om te schakelen naar IMAP in plaats van POP3 (of om IMAP correct in te stellen), moet je je e-mailclient (zoals Outlook, Thunderbird of Apple Mail) configureren met de juiste IMAP-instellingen. Hieronder vind je de stappen en de benodigde gegevens:

### 1. **Open je e-mailclient instellingen**
Dit hangt af van welke e-mailclient je gebruikt. Zoek in de instellingen naar de optie om een nieuw account toe te voegen of een bestaand account te wijzigen.

### 2. **Kies voor "IMAP" als accounttype**
Wanneer je wordt gevraagd om het type e-mailaccount te selecteren, kies dan voor "IMAP".

### 3. **Vul de IMAP-instellingen in voor Tiscali**
Gebruik de volgende gegevens bij het instellen van je Tiscali-account voor IMAP:

- **Inkomende server (IMAP):**
- Serveradres: `imap.tiscali.it`
- Poort: `993`
- Beveiligingstype: SSL/TLS

- **Uitgaande server (SMTP):**
- Serveradres: `smtp.tiscali.it`
- Poort: `465` of `587`
- Beveiligingstype: SSL/TLS (voor 465) of STARTTLS (voor 587)

- **Gebruikersnaam:** Je volledige Tiscali e-mailadres (bijvoorbeeld: `gebruikersnaam@tiscali.it`)
- **Wachtwoord:** Het wachtwoord van je Tiscali-account

### 4. **Controleer de instellingen voor het verzenden van e-mails (SMTP)**
In sommige e-mailclients moet je ook de uitgaande server (SMTP) correct configureren. Vul hier dezelfde SMTP-instellingen in als hierboven vermeld.

### 5. **Bewaar de instellingen en test je account**
Sla de instellingen op en laat de e-mailclient proberen verbinding te maken. Als alles correct is ingevoerd, zou je nu e-mails moeten kunnen verzenden en ontvangen via IMAP.

### Waarom IMAP?
Met IMAP worden je e-mails op de server bewaard, zodat je ze vanaf meerdere apparaten kunt synchroniseren en bekijken, terwijl met POP3 de e-mails van de server worden gedownload en lokaal op één apparaat worden opgeslagen.

Als je nog vragen hebt of tegen problemen aanloopt, laat het me weten!
 
Idem voor Zonnet :

Om je Zonnet.nl-account om te schakelen naar IMAP, of om de juiste instellingen in te voeren in je e-mailclient, kun je de volgende stappen volgen. Dit zorgt ervoor dat je e-mail gesynchroniseerd blijft tussen verschillende apparaten via IMAP in plaats van POP3.

### 3. **Vul de IMAP-instellingen in voor Zonnet.nl**
Gebruik de volgende gegevens om je Zonnet.nl-account in te stellen voor IMAP:

- **Inkomende server (IMAP):**
- Serveradres: `imap.zonnet.nl` of `imap.webmail.zonnet.nl`
- Poort: `993`
- Beveiligingstype: SSL/TLS

- **Uitgaande server (SMTP):**
- Serveradres: `smtp.zonnet.nl`
- Poort: `465` of `587`
- Beveiligingstype: SSL/TLS (voor poort 465) of STARTTLS (voor poort 587)

- **Gebruikersnaam:** Je volledige Zonnet e-mailadres (bijv. `gebruikersnaam@zonnet.nl`)
- **Wachtwoord:** Het wachtwoord van je Zonnet-account

### 4. **Controleer de instellingen voor het verzenden van e-mails (SMTP)**
Zorg ervoor dat je de juiste uitgaande server (SMTP) instellingen invult:

- **SMTP-server:** `smtp.zonnet.nl`
- **Poort:** `465` (SSL) of `587` (STARTTLS)
- **Authenticatie vereist:** Ja, vul hier dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord in als voor het inkomende mailaccount.
 
Terug
Bovenaan