Software Een virtuele versie van Windows 11 met het programma VMware realiseren, lukt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo bete mensen,
Ik probeerde onlangs met het programma VMware (6.2) Pro een virtuele versie van Woindows 11 te realiseren op mijn Asus Laptop. In het verleden heb ik dat vaker gedaan, dus ik meen te weten hoe dat moet. Hoewel ik daar op dit moment niet meer zo zeker van ben, omdat na meerdere pogingen mij dit niet meer lukt. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe dat komt. Zou iemand mij op weg kunnen helpen om een virtuele versie van Windows 11 met het programma VMware te realiseren? Ik hoor het nog graag.
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
 
volg de werkwijze eens op zoals deze uitgelegd word ..letop : men spreekt hier over VirtualBox deze is vrij wel hetzelfde als VmWare ..
ook spreekt men over het aanpassen van het register ! dit is het register van je gast systeem dus !
 
Het is mij helaas niet gelukt om VMware dusdanig aan te passen, zoals Qtex bedoelde. Overigens is dat met Virtualbox wél gelukt, maar VMware vind ik een mooier (beter) programma, vandaar mijn vraag om hulp.
Groet,
Cor
 
heb effe gezocht naar een VMWare werkwijze.. hier spreekt men dus niet over het aanpassen van het register en gaat men er van uit dat je systeem TPM, Secure boot en aan alle eisen voldoet van Windows 11 .. https://phoenixnap.com/kb/install-windows-11-vmware
*voldoe je systeem niet aan de eisen dien je eerst via Rufus je een aangepaste versie te maken om aan al deze eisen te omzeilen .
daarna dien je de bestanden op deze stick te kopieren naar en nieuwe map op je bureaublad ..
deze bestanden dien je dan op te laden in PowerIso of een ander vergelijkbaar programma ..
je dient dan het opstart bestand toe te voegen zodoende dat de iso ook opstartbaar word .. voeg je dit opstartbestand ook wel boot.bif genoemd er niet aan toe dan zal de verkregen iso nooit opstartbaar zijn !
 
ook ik had 2x een virtuele Window 11 ... 1x de home en 1x de pro doch deze externe schijf waar dat alles op gebeurde heeft het begeven .. ben er dus alles van kwijt ..225GBin het totaal !
 
werken met VMWare:


voor windows 11 heb je twee uitvoeringen:
a) met de originele iso,
b) met een aangepaste versie van win 11.

de meest gebruikte of gemakkelijkste is uiteraard de b-optie waarbij TPM en de rest uitgeschakeld is.

voor de a-optie is er een bijkomende configuratie nodig om de TPM te emuleren, harde schijf van de virtuele machine moet versleuteld worden en de TPM-module (virtuele) moet toegevoegd worden, dan pas kan je deze Win 11 aanmaken.

ik vermoed dat de versie VMWare 6.2 een beetje outdated is voor met een originele iso te werken.

wil je meer weten contacteer me via ' privé conversatie '

als Qtex bereid zou zijn om met mij samen een handleiding te maken, dan zou het een leuke aanwinst zijn voor PCTUTS en een leerzaam proces voor ons beide.
 
als Qtex bereid zou zijn om met mij samen een handleiding te maken, dan zou het een leuke aanwinst zijn voor PCTUTS en een leerzaam proces voor ons beide.
wel ik voel me hierbij uitgedaagd in de goede zin dan wel .. mocht ik de tijd hier voor vinden dan ga ik hier mee aan de slag ..
doch ik heb hier géén nieuw systeem en werk dus nog steeds met een oudere bios.. d.w.z. dat ik dus een aangepaste versie dient te gebruiken !
 
jong genoeg?

1676578496199.png

en toch heb ik win 11 met TPM:

1676578584973.png

het zou een genoegen zijn om samen te werken Qtex, je weet me te bereiken.
DDragon?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan