Status
Niet open voor verdere reacties.
Tot heden heb ik het volledige Whoppa pakket met internet 160 voor mijn privé.
Concreet betekent dit:
2 Computers, 1 laptop, 1 smartphone, 1 tablet, 2 HD Digicorder's die gebruik maken van deze lijn. Natuurlijk nooit allemaal tegelijk want ik woon alleen.
Ik ondervind geen problemen met mijn lijn, het is snel en nauwelijks vertraging terug te vinden.


Nu mijn onderburen zitten bij de concurrent Belgacom Internet Overal Maxi en die zijn geheel niet tevreden. Ze hebben s'avonds heel traag internet en zelfs soms helemaal geen internet. Op deze lijn zit:
2 computers, 1 smartphone en 1 tablet. TV voor YouTube (geen Belgacom Decorder)
We mochten 2 weken terug een nieuwe b-box gaan halen (de zwarte nu) maar de problemen blijven bestaan. Belgacom's helpdesk ziet geen problemen op de lijn. Volgens de buur ligt het aan de b-box zelf...


Maar goed; het idee is nu dat iedereen de swap maakt naar mijn Telenet lijn.
In eerste instantie zag ik geen probleem en zag enkel het financiële voordeel. (Buur zou zijn part betalen)
Na enkele dagen begin ik wel te vrezen dat ik nu problemen zal krijgen op mijn lijn. Zeker wanneer ik een film zou bestellen via de Digicorder of is deze vrees ten onrechte?
Met andere woorden: heeft mijn lijn voldoende capaciteit om al deze 'data-hongerige' toestellen te beheren?
 
Buiten het feit dat zoiets contractueel niet mag bij Telenet (voor zover ik weet), is het technisch goed mogelijk.
Natuurlijk werkt het datanetwerk naar "best effort" en kan iedereen downloaden, maar zonder controle en zonder gegarandeerde snelheden (ieder zijn gegarandeerde bandbreedte). Zoiets is technisch mogelijk, maar vergt enig inzicht en kennis in netwerking (QoS en traffic shaping). Maw niet voor doorsnee consument gebruiker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan