Opgelost Wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

yvan

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,
Deze morgen startte ik de Pc op en moest een wachtwoord of een pincode ingeven.
Bij aanmelding opties staat de Pc zo ingesteld dat ik nooit een wachtwoord dien in te vullen.

Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen, zodat ik geen wachtwoord of pincode dien in te vullen.

Mvgr
Ivan
 
Oplossing
welk account gebruik je ..
zelf heb ik hier steeds het Lokaal acount ingebruik en heb me eens aangemeld met het Microsoft account ..
let op indien er in het Microsoft account een wachtwoord en een pincode is/werd ingesteld dan dien je eerst die pincode te verwijderen ..
je kan niet zomaar deze pincode verwijderen ... je dient effectief van het Microsoft account over te gaan naar het Lokaal account en automatisch zal dan de pincode betreffende het Microsoft account verwijderd zijn .. als je dus over gegaan bent naar het Lokaal account ga je vervolgens weer over naar je Microsoft account maar je stelt géén pincode in en gebruik enkel het wachtwoord ..
vervolgens open je netplwiz en haal je het vinkje weg .. denk er aan dat je deze eerst...
Probeer dit eens:

- Ga naar instellingen.
- Selecteer: persoonlijke instellingen.
- Selecteer: vergrendelscherm.
- Selecteer: instellingen voor schermbeveiliging.
- Deselecteer: Aanmeldscherm weergeven bij het hervatten.
 
  • Leuk
Waarderingen: yvan
welk account gebruik je ..
zelf heb ik hier steeds het Lokaal acount ingebruik en heb me eens aangemeld met het Microsoft account ..
let op indien er in het Microsoft account een wachtwoord en een pincode is/werd ingesteld dan dien je eerst die pincode te verwijderen ..
je kan niet zomaar deze pincode verwijderen ... je dient effectief van het Microsoft account over te gaan naar het Lokaal account en automatisch zal dan de pincode betreffende het Microsoft account verwijderd zijn .. als je dus over gegaan bent naar het Lokaal account ga je vervolgens weer over naar je Microsoft account maar je stelt géén pincode in en gebruik enkel het wachtwoord ..
vervolgens open je netplwiz en haal je het vinkje weg .. denk er aan dat je deze eerst wel dient in te geven om netplwiz te configureren zodat het automatisch aanmelden onder het Microsoft account mogelijk is ..

*heb het hier juist getest en het werkte enkel indien er géén pincode ingesteld is onder het Microsoft account ...aangezien er nergens werd meegedeeld welk soort account je gebruikt veronderstel ik dat je het Microsoft account gebruikt .
 
  • Leuk
Waarderingen: yvan
Oplossing
Geen verandering
Wat mijn collega (@Qtex) zei had ik niet aan gedacht: als je pincode nog actief staat dien je deze eerst te verwijderen. Maw: als je jou computer opstart of uit slaapstand haalt vraagt hij dan naar een pincode of naar een wachtwoord?.

Voor moest je niet weten hoe je de pincode verwijderd:


- Ga naar instellingen.
- Selecteer: accounts.
- Selecteer: aanmeldopties.
- Klik onder de optie pincode op verwijderen.
 
  • Leuk
Waarderingen: yvan
of hij naar een pincode vraagt of naar een wachtwoord speelt geen rol ..
men kan switchen ... standaard werd hier om een wachtwoord gevraagd ..
ook toen ik het automatisch aanmelden diende te configureren moest ik het wachtwoord 2x ingeven ter bevestiging ..
 
  • Leuk
Waarderingen: yvan
Voor moest je niet weten hoe je de pincode verwijderd:

- Ga naar instellingen.
- Selecteer: accounts.
- Selecteer: aanmeldopties.
- Klik onder de optie pincode op verwijderen.
indien men de optie krijgt pincode verwijderen dan gebruikt men het Lokaal account .
onder het Microsoft account verkrijgt men deze mogelijkheid niet om deze te verwijderen ...tenzij men over gaat naar het Lokaal account .
 
Hallo,

Ik heb alles nog eens goed nagelezen van wat Qtex en kjellvdp neerschreven, vooral datgene over lokaal en Microsoft account.
Alle stappen doorgenomen en het is gelukt, ik kan weer op mijn Pc zonder wachtwoord.

Dus allen bedankt voor jullie medewerking.

 
fijn dat het je geholpen heeft ..maar gebruik je nu het Lokaal account of eerder het Microsoft account ..
zoals ik eerder al meedeelde word het afgeraden om het automatisch aanmelden te activeren onder het Microsoft account en dit om misbruik van dit account te voorkomen ..
 
  • Leuk
Waarderingen: yvan
fijn dat het je geholpen heeft ..maar gebruik je nu het Lokaal account of eerder het Microsoft account ..
zoals ik eerder al meedeelde word het afgeraden om het automatisch aanmelden te activeren onder het Microsoft account en dit om misbruik van dit account te voorkomen ..
Oei precies iets te snel , heb het even heropend , anders kan hij niet reageren erop 😉.
 
  • Leuk
Waarderingen: yvan
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan