Opgelost Wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

yvan

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,
Deze morgen startte ik de Pc op en moest een wachtwoord of een pincode ingeven.
Bij aanmelding opties staat de Pc zo ingesteld dat ik nooit een wachtwoord dien in te vullen.

Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen, zodat ik geen wachtwoord of pincode dien in te vullen.

Mvgr
Ivan
 
Oplossing
welk account gebruik je ..
zelf heb ik hier steeds het Lokaal acount ingebruik en heb me eens aangemeld met het Microsoft account ..
let op indien er in het Microsoft account een wachtwoord en een pincode is/werd ingesteld dan dien je eerst die pincode te verwijderen ..
je kan niet zomaar deze pincode verwijderen ... je dient effectief van het Microsoft account over te gaan naar het Lokaal account en automatisch zal dan de pincode betreffende het Microsoft account verwijderd zijn .. als je dus over gegaan bent naar het Lokaal account ga je vervolgens weer over naar je Microsoft account maar je stelt géén pincode in en gebruik enkel het wachtwoord ..
vervolgens open je netplwiz en haal je het vinkje weg .. denk er aan dat je deze eerst...
Je gaat naar je instellingen, daar kies je voor accounts, dan ga je naar aanmeldopties en daar moet je zien wat er aangeduid staat. Wij raden echter af om die procedure uit te voeren. Het is een veiligheid die al jaren in Windows is ingebouwd die je toestel beveiligd als hij eens gestolen zou worden, of er word bij u ingebroken dat ze niet snel eens zomaar op u computer kunnen.
Je kan ervoor kiezen dat jij je pincode of wachtwoord slechts 1 keer bij het opstarten moet ingeven en niet telkens hij uit slaapstand gaat moet ingegeven worden. Dit is al iets wat aan te raden is boven niets.
 
  • Leuk
Waarderingen: yvan
Ik besef wel dat het gaat om veiligheid, maar ik werkte al jaren zonder het invullen van een wachtwoord en wilde dit zo ook houden.
Ik vroeg me af wat de oorzaak is dat ik dat nu plots wel moet doen zonder dat ik een instelling heb gewijzigd.
 
Dat lijkt me toch heel eigenaardig dat Microsoft daar zelf over beslist, op mijn laptop blijft alles zoals voordien daar kan ik gewoon opstarten zonder inloggen.
Er moet toch iets zijn waardoor ik het steeds moeten invullen van een wachtwoord of pincode kan vermijden of uitschakelen.
 
Dat lijkt me toch heel eigenaardig dat Microsoft daar zelf over beslist, op mijn laptop blijft alles zoals voordien daar kan ik gewoon opstarten zonder inloggen.
Er moet toch iets zijn waardoor ik het steeds moeten invullen van een wachtwoord of pincode kan vermijden of uitschakelen.
Probeer het zo eens , want het zou mij verbazen moest dit niet meer mogelijk zijn:

- Open start.
- Typ netplwiz (Open als administrator , zit je op een lokaal account klik dan rechtermuisknop + openen als administrator).
- Deselecteer: Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven .
 
  • Leuk
Waarderingen: yvan
@kjellvdp das goed te gebruiken indien de TS het Lokaal account gebruikt doch indien men het Microsoft account gebruikt word dit automatisch aanmelden ten strengste afgeraden .. de reden hier voor is dat iedereen dan de pc kan gebruiken met dat MS account ... das dus niet de bedoeling .
 
@kjellvdp das goed te gebruiken indien de TS het Lokaal account gebruikt doch indien men het Microsoft account gebruikt word dit automatisch aanmelden ten strengste afgeraden .. de reden hier voor is dat iedereen dan de pc kan gebruiken met dat MS account ... das dus niet de bedoeling .
Ja uiteraard is het niet zo veilig , we kunnen hem deze raad geven , maar uiteraard is het zijn beslissing of hij onze raad opvolgt of niet he.
 
  • Leuk
Waarderingen: yvan
Probeer het zo eens , want het zou mij verbazen moest dit niet meer mogelijk zijn:

- Open start.
- Typ netplwiz (Open als administrator , zit je op een lokaal account klik dan rechtermuisknop + openen als administrator).
- Deselecteer: Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven .
Dit heb ik al gedaan van in het begin en staat en stond altijd zo, daar werd niks aan gewijzigd en toch moet ik nu een wachtwoord invullen.
 
zet het vinkje dan eens aan , herstart je systeem en vervolgens haal je dat vinkje weer weg ..

Staat momenteel zo ingesteld.
1604405566950.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan