Status
Niet open voor verdere reacties.
B

berkedma

Gast
mijn antivirus f-secure vraagt om een verbinding toe te staan.

Toepassing: aepdu.dll
locatie: c:\windows\systeem32\
ip adres: 65.55.53.190
protocol poort: tcp (443)
richting: uitgaand

Is deze vraag veilig?
met vriendelijke groeten.
Albrecht
 
Gek dat je deze melding van een antivirus programma krijgt.
Je zou zo'n melding eerder van de firewall verwachten.

aepdu.dll zit in de library dat standaard mee geinstalleerd wordt met Windows 7 en lijkt mij daardoor dus veilig.

Waarom je deze melding spontaan krijgt is me even onduidelijk en roept hier dan toch wat vraagtekens op. Het kan zo zijn dat dit bestand is overschreven door een kwaadaardig programma.

Als deze melding van een firewall komt kun je het blokkeren. Er zal dan een regel aangemaakt worden die later eventueel verwijderd kan worden mocht er iets niet goed meer werken.

Ik zou het dus blokkeren en als alles goed blijft werken gewoon geblokkeerd laten.
 
Het gaat hier om volgende component van Windows: Program Compatibility Data Updater
Adv het opgegeven IP adres maakt deze een beveiligde verbinding met Microsoft.

Maw, deze component haalt data op bij Microsoft betreffende software compatibiliteit. Veilig dus en bij voorkeur zeker toestaan!
 
Laatst bewerkt:
Gek dat je deze melding van een antivirus programma krijgt.
Je zou zo'n melding eerder van de firewall verwachten.

aepdu.dll zit in de library dat standaard mee geinstalleerd wordt met Windows 7 en lijkt mij daardoor dus veilig.

Waarom je deze melding spontaan krijgt is me even onduidelijk en roept hier dan toch wat vraagtekens op. Het kan zo zijn dat dit bestand is overschreven door een kwaadaardig programma.

Als deze melding van een firewall komt kun je het blokkeren. Er zal dan een regel aangemaakt worden die later eventueel verwijderd kan worden mocht er iets niet goed meer werken.

Ik zou het dus blokkeren en als alles goed blijft werken gewoon geblokkeerd laten.

Ja de fire-wal wordt beheerd door f-secure, is zo ingesteld.
dank voor uw reactie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan